Satser på at ingenting går galt denne gangen også, jeg er tross alt en ordentlig fyr På denne først virkelig kalde dagen i Oslo denne vinteren vender jeg snuten østover. Tror det er første gang jeg har betalt for SAS business. Fant billetter tidligere i år på perfekte datoer og fine flytider - innbiller meg også at prisen var innafor. Denne turen tar meg faretruende nærme nok et år som EBG og faktisk gull på livstid. Da får det være lov å skjemme seg bort Kulern i SAS-loungen nå og bygger opp apetitt. Har god tid på CPH så satser på debut i Eventyrloungen, etter obligatorisk besøk i deres gullstue. Rakk også litt hamstring på Meny. Det blir poeng og omsetning av slikt. Har jeg kalkulert korrekt bør årets siste CT snart være på konto!
God tur! Fantastisk by, i alt kaoset som tross alt er med på å definere stedet. De lokale lever jo etter prinsippet fra Kardemomme-loven, og jeg er en stor fan av byen av den grunnen også. "Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, men forøvrig kan du gjøre som du vil" Hvis det er kunder som vil kjøpe en nygrillet chicken satay kl 02 langs et fortau, kan man være helt trygg på at noen har funnet det ut, og parkerer mopeden sin, med grill stripset fast på siden, og fyrer opp nettopp satay. Samtidig som de selger kald øl fra kjøleboks med isbiter. De plager ingen, veldig mye tvert imot. Men hadde vært forbudt uten næringstilsyn, moms-registrering, skjenkebevilling og regler om nattarbeid pluss pluss mer byråkrati i Norge
Fin flyvning til Køben, med et glass Champagne og rugbrød med topping av protein. Her i den danske Gullstua er det også svært rolig. Jeg blir ikke her lenge siden jeg sikkert må gjennom en ny kontroll for å komme videre, og for å besøke Eventyrloungen.
På plass i Eventyrloungen ved C26. Her er det dempet belysning, og en del kinesere som sikkert skal til Beijing. Sitter ved et bord med utsikt til fuglen som skal ta meg til Bangkok. I glasset er det Tuborg Julebrygg fra fat.
På plass i fuglen. Streng kontroll hvor jeg ble spurt om hvor mye cash jeg hadde med og ble hoppa på av en narkohund
Relativt raskt gjennom immigrasjon, og bagasjen var en av de første på båndet. Gikk til den første og beste taxi-disken og en original London Cab frakter meg nå til sentrum. Pt. går det så det suser på motorveien. Det er varmt her borte.
Noen flere bilder fra taxituren og av bilen. Konstanterer at det elektriske ledningsnettet fortsatt er kreativt.
Tilbake til flyturen. Vi tok av litt forsinket, men landet før tiden - drøye 10 timer totalt. Tror ikke det var et eneste ledig sete i C (jeg inspiserte ikke bakerste seksjonen). Til tross for en del unger var det rolig i kabinen. Men med bare 2 toaletter tilgjengelig var det tidvis dokø. Jeg synes crew brukte lang tid på å servere cocktail etter avgang, men etter det gikk det raskt. Jeg koste meg med et par danske filmer og fikk også noen timer i horisontal stilling. Deilig å komme frem uten å være helt ødelagt. Jeg har allerede fått 10k nivåpoeng og 15k EBP for turen.
Som flere andre her inne har jeg booket på Carlton Hotel Bangkok Sukhumvit. Jeg bestilte det under et av "black/cyber" tilbudene hos hotels.com. Dro til med club-rom også. Ved innsjekk ble jeg geleidet opp i 33. for å sjekke inn i cluben. Selve rommet mitt er veldig fint og med interessant utsikt.
Har nettopp spist noe canapés greier i Club Loungen. Jeg er ikke veldig imponert over matutvalget, men så har jeg heller ikke mye erfaring med hotell-lounger. Det er kun alkoholservering 18-20. Utsikten fra uteområdet derimot utrolig, bl.a. Sukhumvit Road med Sky Train.
Ganske crowded ved poolen i ettermiddag. Spørs om jeg må begynne med morgensvømming som en annen pensjonist Uansett digg å sitte ute med lite klær.
Maten tok seg betraktelig opp i loungen på kvelden. Dårlig bilde, men det var svin, fisk, grønnsaker og poteter - sikkert noe dessertgreier også. Utrolig hyggelige damer som jobber i loungen. De er på fornavn med meg, jeg aner ikke hva de heter Nyter et glass rødt på uteområdet etter maten. Spørsmålet er hva som skjer etterpå. Hjernen sier senga, hjertet sier tja
Det ble en mellomting, med øl i lobbybaren, som også har uteområder. Personlig elsker jeg å ta en øl i Berlin i nærheten av den byens S-Bahn. Men det er også rimelig kult å se Sky Train rase forbi høyt over bakkeplan i Bangkok. Klokka er 20.30 og det er varmt, men ikke ubehagelig.
Jeg hadde et ønske om 1 øl til, men lobbybaren stengte 21 (klokka var 20.55). Jeg ble så henvist til 34. etasje i samme bygg. Her i rooftopen er stemningen god. Old Fashioned smaker mye bedre enn i Ålesund for noen uker siden.
Det ligger en grei pub rett til venstre ut av Carlton. The Penalty Spot bar, der har de også Happy Hour om ettermiddagen