1. «Booka nettopp CX F HAN-HKG-JFK-HKG-HAN»
Rett etter midnatt 01.01 fikk jeg en melding fra @petterel om at han hadde booket billett med Cathay Pacific på First Class fra Hanoi i Vietnam til New York. Prisen var som de fleste vet en brøkdel av den vanlige. Dette kunne jeg jo ikke la gå fra meg – en «once in a lifetime opportunity» – så etter litt frem og tilbake om hvilke datoer og flyvninger han hadde bestilt, booket jeg også en billett tur/retur Hanoi – JFK i First! Avreise til New York med Cathay er på torsdag, men før den tid skal jeg komme meg til Hanoi. Jeg starter å reise i morgen ettermiddag, og gleder meg veldig til de 14 flyvningene som jeg skal gjennomføre de neste 10 dagene!
Når det gjelder turen til og fra Hanoi har jeg booket to enveisreiser med poeng. Til Hanoi skal jeg i morgen fly med SAS og Swiss fra Bergen via København til Zurich, hvor jeg skal overnatte til i søndag. Deretter flyr jeg med Swiss og Lufthansa fra Zurich via Frankfurt til Tokyo. Der får jeg en dag/natt, før jeg flyr videre til Hanoi med ANA på tirsdag. Fra Frankfurt til Tokyo skal jeg reise på First Class, og tanken bak overnattingen i Zurich er å besøke Swiss sine First Class lounger! Jeg har vært i Lufthansa sin First Class Terminal før, så der tror jeg nok at jeg tar turen til loungen i B-piren. Har de badekar der, og blir man kjørt til flyet derfra også?
Hjem fra Hanoi er planen å fly med Singapore Airlines, Air China, Lufthansa og SAS via Singapore, Beijing, Frankfurt og Oslo. Foreløpig har jeg kun Business Class på flyvningen fra Beijing til Frankfurt, men jeg håper at det etter hvert er mulig å booke seter i First Class. Jeg har også spurt SAS om det er noen ledige seter på First Class på SQ800 mellom Singapore og Beijing, men så langt er ingen seter tilgjengelig for booking. Jeg krysser fingrene for at det blir First Class hjem igjen også!
Last edited: 28. april 2019