Japan i 2026

Tråd i 'Reisemål' startet av zerocool, 01. mai 2025.

1. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

Vi planlegger en 3 ukers tur til Japan i 2026 (mest sannsynlig i oktober).

Noen som har tips på når det er best å bestille billetter? Vi ønsker å reise business.

2. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Foreslår at du leser hovedtråden om bestilling av Sky Team bonusbilletter. Der vil du finne både info om når billetter slippes, og strategier for å få tak i de riktige billettene.

3. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,399
    Bonuspoeng:
    163
    Er det med Eurobonus poeng eller andre typer poeng du skal reise for? Eller skal du betale cash?

4. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har søkt om Amex Elite, og fått innvilget og vil motta kortet om 10 dager.

Så vi planlegger å bruke kortet slik at vi får en CT til bruk for neste år.

Vi ønsker å bruke SAS, når er det tidligst man får tak i bonusreiser til Japan dersom vi ønsker å reise i oktober neste år?

PS: ser på forumet, og virker som det er blitt vanskeligere å finne bonusreiser.. i hvertfall med SAS...

Last edited: 02. mai 2025
  5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,310
    Bonuspoeng:
    183
    Du må jo først tjene opp nok poeng + CT til å booke tur til Japan. Så for SAS må/bør du booke 330dager fram i tid. Ein kan også booke med andre. Så fra når du har nok poeng bør du følge med 360-330dagar fram i tid.

6. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    CT blir i boks i år, men spørs om vi har nok poeng.. da må vi nok kjøpe poeng direkte fra sas.no..

Men ser nå at velkomstgave på 15 000 poeng ble endret til 30 000 poeng i dag.. har jeg krav på 30k dersom vi innfrir vilkårene?

PS: ser at hvis man bestiller kort direkte fra Amex så er velkomstgave på 15k, mens vi man går via sas.no får man 30k...

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    For å ha krav på høyere poengsum må du bestille gjennom link fra den enkelte kampanjen. Du får sannsynligvis mest akkurat nå av å bli vervet av noen her på forumet.

Forøvrig er Tokyo kanskje den vanskeligste destinasjonen hos SAS å finne bonusbilletter til. Det er ikke alltid det legges ut billetter 330 dager før, og disse bookes som regel i løpet av minutter.

8. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Ja og det var jeg ikke klar over. Ringte til AMEX, og pratet med kundeservice (amerikansk), og sa at eneste måte er å avbestille kortet og vente 12 måneder før man bestille på nytt..

Så må nøye meg med 15 000 poeng :D

9. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg reiser til Tokyo i September, og bestilte reisen allerede i Oktober i fjor. Jeg bestilte tidlig fordi jeg ville velge sete på første rad (Premium), og disse går fort unna.
    Men Business er vel såpass bra at det spiller vel liten rolle hvilket sete man får.

10. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor enkelt var det å finne bonusreiser da?

11. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Han har nok bestilt for cash

12. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,776
    Bonuspoeng:
    350
    Her er det jo mye som spiller inn.

Hvor mange poeng mangler du, og hvor lang tid tar det før du har det du trenger på plass?
    Du får ikke bestilt noe som helst før du har alle poengene (og CT) på plass.
    Å kjøpe poeng på sas.no er ikke spes billig. Feks 60.000 poeng koster 12.000 SEK. Du må ha vært medlem i Eurobonus i minst et år for å få kjøpt poeng.

Jeg ville ikke tatt risikoen med å kjøpe poengene på forhånd om det er et stort antall du trenger siden det er svært vanskelig å finne bonusbilletter med SAS i business til Japan. Det krever at du er svært fleksibel med datoer og rett og slett tar det du evt får. Eller har griseflaks;) Dukker billettene opp må du ta de umiddelbart, for disse vil ikke ligger der og vente på deg. Kampen om de billettene er enormt stor.

13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,373
    Bonuspoeng:
    183
    Businessbilletter til Japan trenger vanligvis langtidsplanlegging.
    SAS slipper sine (2stk) 330 dager før. Og som @Tore sier, de forsvinner raskt, og for HND, BKK og MIA er det ikke alltid de slipper noen i det hele tatt. De er vanligvis borte kl 00:02, og de slippes 00:00.
    Skyteam slipper 359 dager før, men det er høyst variabelt hvor mange som blir sluppet.
    Hvis dere er 2 pers som skal reise 1.sept 2026 med SAS, så må du altså ha 100.000 poeng (og CT!) innen 6.oktober i år.
    Hvis dere er 2 pers som skal reise 1.sept 2026 med Skyteam så må du ha 165.000 poeng (og CT!) innen 7.september i år.

14. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ikke ut som de gjør dette i det hele tatt lenger. Har sjekket flere destinasjoner kl 00:00 både norsk og lokal tid, og ikke sett ett eneste slipp for neste år

Thomas123 liker dette
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekker du osl-destinasjon eller cph/arn-destinasjon? Det er jo litt unntakstilstand i business osl-cph nå hvor ingenting er tilgjengelig fram til de får lagt ut bonusbilletter i den nye klassen

16. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    CPH-destinasjon eller motsatt, destinasjon-CPH

Jorge liker dette
  17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også inntrykk av at noen destinasjoner( HND og BKK) som jeg har merket meg ikke slipper 330 dager før, men at det kommer noe 3-4 måneder før og evt tettere opp til avreise, men langt fra til hver flyvning

18. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Vi har ikke mottatt amex kortet enda, men vi skal bestiller hoteller sommeren, samt bruke billkill for regninger etc.. så vi bør klare CT innen november i år. Jeg antar at 100k EB blir også å plass.

Dersom jeg er heldig å finne OSL-HND med SAS for eks.. men det er ingen retur.. skal vi bare booke? Men får vi fortsatt bruke CT på retur dersom vi finner reisen flere måneder seinere?

19. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Var ikke bonusreise.

De gangene jeg har lett etter bonusreiser har det vært vanskelig å finne noe ledig.

Last edited: 14. mai 2025
    zerocool liker dette

Del denne siden