Innlogget bestilling ble dyrt!

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Trollemoringer, 21. mai 2019.

1. Trollemoringer

Trollemoringer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    33
    Siden man ikke kan bestille to ulike klasser i en bestilling, bestilte jeg tur til meg selv og sønnen i to omganger. Når jeg skulle bestille billetten til sønnen min var jeg innlogget, og endret derfor navnet som automatisk dukket opp i bestillingen til hans. Underveis i bestillingen vil jeg dobbeltsjekke noe og trykket tilbakeknapp. DET VAR DUMT! Uten at jeg ser det endres da navnet hans automatisk tilbake til mitt! Jeg fortsetter bestillingen og betaler. På betalingssiden kommet det forøvrig ikke opp navn på reisende en gang.

Dumme meg dobbeltsjekket ikke navnet på billetten når jeg fikk den- tanken slo meg ikke engang, jeg hadde nemlig sjekket så nøye når jeg bestilte.. DET VAR DUMT! Oppdaget dette 12 timer for seint, og har nå betalt like mye i endringsgebyr som jeg betalte for den opprinnelige billetten

Lærdom: 1.bestill aldri billett til andre når du er innlogget. Systemet endrer navnet tilbake til ditt eget.
    2. Trippelsjekk alltid billetten når du får kvittering.
    3. Vurder å melde deg ut av Norwegian Reward og hold deg kun til SAS.

Gribb, Kalsnes and ChrisTW like this.
  2. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Alternativt: Finn et kjønnsnøytralt navn og gi alle i familien samme navn.

TElg78, Gribb, haakonvt and 4 others like this.
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper "secret option number 4" er bedre: Sjekk navn før du går videre til neste side =)

Nummer 1 vil også (kanskje) kunne løse dette men ikke 2 (da er det for sent) og 3 (kanskje er DY billigere enn SK i dette tilfellet).

4. Trollemoringer

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    33
    Secret option er ikke mulig, da navn BLE sjekket før jeg gikk videre, men endret automatisk.

5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Tok nr 3 da KJOS`ern mente 737 var trygt å fly med...

Trollemoringer liker dette
  6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil ikke melde meg ut av Norwegian. Noen ganger "kaster" de poengene etter meg, så da tar jeg imot. Poengene blir utlegg på en booking for noen som jeg stoler på. De vippser beløpet til meg for billetten også har jeg likvidert poengene om til penger som kan brukes hvor som helst :cool:

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Må redigerer nr 3 til kun boikottet ;)

8. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    I tilfeller hvor det koster like mye i endringsgebyr som ny billett vil det faktisk lønne seg å avbestille for så å kjøpe ny. Grunnen er at ved avbestilling får man refundert skatten samt noen avgifter. Spesielt på de billigste billettene utgjør disse avgiftene store deler av flybilletten;)

petrate liker dette
  9. Trollemoringer

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    33
    Og jeg som spurte på kundeservice hva som lønte seg- hun sa at jeg burde endre:mad:

10. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,726
    Bonuspoeng:
    293
    Men da antar du at avbestilling ikke koster noe.

11. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    Den skjønte jeg ikke helt. I hvilke situasjoner mener du avbestilling koster noe?

12. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    Synes du er rimelig dramatisk hvis du vurderer å boikotte et selskap for en feil du selv har gjort. En ting som er sikkert er at du hadde fått samme svar av SAS om du hadde booket i feil navn og ville endre.

GinTonic liker dette
  13. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,184
    Bonuspoeng:
    93
    Bare for å påminne dere at ingen som tvinger deg å fly med bare SK eller bare DY. Dere står i fritt valg til å fly med hvem som helst.

Jeg vil alltid dobbelsjekke om navnet står på riktige bestilling. Man kan sjekke det rett før betalingen ;)

Edit: ikke bare navnet, men datoer og all mulig dritt der.

Last edited: 22. mai 2019
  14. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,184
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg elsker SAS sin 24 timers åpen kjøp, det gir meg mulighet å avbestille noen timer etter, noe som jeg gjorde flere ganger, faktisk. Etter at jeg ombestemte meg med en annen dato eller annen klasse som eco og plus. Håper ikke at de fjerner denne muligheten.

15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,726
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenkte på et regnestykke som ble helt feil. My bad

16. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    I klassisk DY-stil svarer hun kun hva som lønner seg for DY...:p

17. Trollemoringer

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    33
    Nei, det er selvsagt helt frivillig. Men bare en liten korrigering. Navnet på den reisende står faktisk ikke på betalingssiden. Måtte dobbeltsjekke dette i går, da jeg ikke kunne forstå at jeg kunne være så dum å bestille i feil navn. ( brukte mobilen) Og da hjelper det ikke om du dobbeltsjekket navnet før du gikk videre når dette endrer seg automatisk ved at du går tilbake og sjekker at andre ting stemmer. Uansett. Dette var et frustrert innlegg fra min side, og en liten advarsel til andre om at slikt faktisk kan skje når man bestiller til andre innlogget som seg selv.,..og når alt kommer til alt var billetten billig, selv med 1200kr i gebyr. Det er bare utrolig frustrerende når du vet du sjekket dette godt, men ikke var klar over konsekvensene av å trykke på tilbakeknappen.

18. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,826
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan fint se hvem som er reisende når du betaler, uavhengig av om det er på app, mobil/ipad/nettbrett via nettleser eller vanlig pc/mac.

Det at navnet endres er litt dust ja, men det er problemet med at du er på mobil/app og ikke PC og hva av midlertidige filer som kan lagres slik at denne type informasjon huskes. Sjekket akkurat på pc og der endres ikke navnet iallfall.

Trollemoringer, Gribb and drsyk like this.
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jeg ikke klar over, slutt på app bestillinger og kun stasjonære/laptopper fremover... Lært noe nytt idag også :)

20. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,826
    Bonuspoeng:
    183
    Måtte forresten sjekke på appen, og all informasjon er tilgjengelig på betalingssiden.

upload_2019-5-22_13-41-30.png

Bare å trykke på hva man vil ha informasjon om.. Enig i at dette er kjipt, men her har nok trådstarter bare seg selv å skylde på. På SAS-appen har du ikke mulighet til å ettergå dette i bildet du legger inn betalingsinformasjon på, sånn til sammenligning.

chrisbu liker dette

Del denne siden