Er det nokon som har prøvd å tinge noko med SQ i det siste? Eg ser på Awardfares at det er tilgjengeligheit for Air Canada.
Aeroplan fikk nylig en avtale med SQ, ellers er det ingen nyheter rundt EB og SQ, men noen her inne nevnte vel noe om at det ville bli mulig igjen på nyåret?
Angivelig skal SAS-ansatte på EBD-treffene i Stockholm og København ha oppgitt litt ulike forklaringer. Alt fra «avtalen er i boks og booking vil åpne før jul» til «vi planlegger å fly til Singapore for å signere avtale og vil åpne på nyåret» ... https://www.businessclass.com/forum...-17e-november-2022.103039/page-3#post-1012603
Det er vel gjerne nokre kroner å spare på å flytte opninga av bookinga til over nyttår. Hadde vore veldig kjekt å fått booka dei.
Den gangen det gikk å booke F med SQ var det vel litt både og. Færre seter enn LH, men mulighet til å booke mye lenger før avreise enn 14 dager.
Bonusseter med SQ skal ha vært synlig for SAS en stund, men status senest i forrige uke var at agentene har stående ordre om å ikke booke disse. Eventuelle bookinger har trolig gått via noen som ikke har fulgt så nøye med.
Så jeg trenger en agent som ikke følger så nøye med og i tillegg kan utstede billetter... Får jeg det som jeg ønsker blir det 3x SQ til sommeren, 737m, 359 og 787
Dette står fremdeles på Awardfares: «Singapore Airlines currently does not offer awards to partner airlines.»
Verdt et forsøk! Det at setene er tilgjengelig for SAS er uansett et godt tegn, men noe urovekkende at åpningen trekker ut i tid. Mulig det pønskes ut ny poengtabell på bakrommet? AwardFares har nok glemt å oppdatere Award Release-guiden. Her er en oversikt de satt sammen i august: https://blog.awardfares.com/singapore-partner-redemptions/ Seneste nytt er at Air Canada fikk "full tilgang" for noen uker tilbake. Dette skal visst matche godt med hva agentene hos SAS kan se.
Den tanken har åpenbart også slått meg. Men samtidig ble det jo allerede justert ruter mot Sørøst-Asia. Får vel I alle fall gi det et forsøk eller to...
Basert på folks erfaring, er det mulig å booke 2 om man er heldig? Jeg er i gang med dannelsesreiser for to av ungene, og en F-tur står på listen.
Det mangler fortsatt dør og dobbeltseng selv om kabinen er like ny som på A380 Den var mye vanskeligere å komme over