Tidligere kunne man kjøpe full-flex billetter hos Norwegian, og fritt flytte rundt på tidspunktet for avreise slik det passet i etterkant. Uten at det kostet noe ekstra. Nå har de "stille og rolig" fjernet denne veldig nyttige fordelen, og tar betalt dersom ny pris (på endringstidspunktet) for ny flyvning koster mer enn den opprinnelige billetten. Synd, for dette var mye av grunnen til at jeg brukte full-flex hos Norwegian mye. Det er jo ikke alltid man vet når man kan reise tilbake fra et sted feks, og da var det supert å kunne endre helt uten noe styr eller ukjent størrelse ekstra kostnader. Vilkårene er endret til (siste stjernepunkt er altså det nye): Navneendring: Gratis Endre bestilling, innenlands flyvninger: Gratis* Endre bestilling, internasjonale flyvninger: Gratis* Refunderbar: Fullt refunderbar, se gjeldende vilkår. *Ingen endringsgebyr, men eventuell prisforskjell vil påløpe.
Hmm, det er jo derfor jeg har hatt et par håndflull flyturer med DY i året. Blir mindre av det fremover da
Det er det noen podcaster som har ødelagt. Vil tippe dette var ett smutthull. Booket selv søndag, Ski VM finale fra TRD til EVE med Norwegian med flex for 2000,- når både de og SAS den dagen tar mellom 4000-6000 for billetten. Ble at jeg avbestilte uka her uansett da jeg reiser opp mandagen og det var god pris på black friday tilbudet til SAS. Gjelder eksisterende og.
For så vidt all respekt for folk som gjør det til sitt levebrød, men synes det er helt fantastisk irriterende at de skal gjøre alle de her tips og tricks til allemannseie.
Håper dette ikke ødelegger for meg da, for jeg booker av og til en enveis fullt refunderbar billett med SAS ut av Thailand, for å slippe inn i landet ved å vise den som returbillett. Jeg pleier å ha så godt hensyn som mulig i forhold til SAS og booker omtrent 58 dager ut fra innreise dato til Thailand, slik når jeg kansellerer billetten etter å ha gått ut igjennom tolla og er på den andre siden, så kansellerer jeg den fortest mulig slik at jeg ikke står unødvendig i veien for at SAS også skal tjene penger. Det hadde vært noe dritt om de hadde blitt vanskelige på den der da
Mulig jeg misforstår et eller annet her, men hvorfor i allverden skulle endring av policy på full flex billetter hos Norwegian ha noen innvirkning på dine bestillinger hos SAS?
Fordi ideen er om å kutte på dette født i flybransjen. Når ett selskap begynner med en praksis, så følger andre fort etter
Det er vel stor forskjell på å gratis kansellere en flyvning vs. gratis endre på flyvning last minute til en flyvning som nå koster mer enn det du opprinnelig betalte?
Ja, ødela for meg hvertfall. Fornyer nok ikke Norwegian prio nå. Så der jaget de bort en av kundene som flyr masse med dem, på de dyreste billettene.
Tror du misforstår grundig her. Full flex har I mange titalls år kunnet avbestilles uten penalty. Med andre ord får du alle pengene tilbake ved avbestilling. Slik er det fortsatt. Også hos Norwegian.
Noen som har sjekket om det fremdeles er helt kostnadsfritt å endre billett ved gate? (Forutsatt at man har booking samme dag)