Hvordan takler kroppen 40 grader differanse på få dager?

Tråd i 'Reisebrev' startet av mrt, 19. jan 2026.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen alle sammen.
    Da sitter jeg på flybussen mot OSL og skriver mitt første reisebrev her på forumet. Vi er 5 minutter unna, perfekt timet til innsjekk, sikkerhetskontroll og lounge.

Håper jeg slipper en kontrollfreak sikkerhetsvakt…
    Det er egentlig altfor tidlig, men det positive er at man endelig skal ut å fly i 2026

IMG_4901.jpeg

Kristian, Earl, EndreD and 20 others like this.
  2. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det endelig dags for å sette denne reisen i live: Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Det tok nøyaktig 4 minutter fra jeg gikk av flybussen til bagasjene var sendt og boardingkortet var i hånde. 3 minutter senere var jeg gjennom security og man si jeg tok feil på at jeg hadde timet alt riktig. Det var fortsatt 11 minutter til lounge åpnet! :(

Det som verre er, er at Starbucks er under oppussing. Jeg hadde lovet et Norge-krus derfra og planla å kjøpe nå som jeg hadde god tid :mad:

Air France ser ut til å ha tilgang til begge loungene og siden SAS var åpent, gikk jeg dit - helt innerst av gammel vane. Egg og bacon med et godt stykke norsk brød var ikke feil.

Dagens fugl mellom OSL og CDG ankom igår kveld, så alt er klappet og klart for avreise til oppgitt tid. Til og meg bagasjene har funnet veien til nærheten av E-gates :rolleyes:

Last edited: 19. jan 2026
    Kristian, Earl, Darkcho and 17 others like this.
  3. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Mens vi venter på boarding, så kan jeg prøve å forklare tittelen.

Jeg skal først til Seoul, så innom Osaka. På vei hjem er jeg innom Ho Chi Minh City for 19 timer og nesten 23 timer i Singapore.

I Seoul er det meldt -7 grader. I HCMC og Singapore er det meldt litt over 32 grader. Etter det er tilbake til gamle Norge til helt sikkert minusgrader, så kroppen får prøvd seg på gode temperatursvingninger

Kristian, Earl, EndreD and 16 others like this.
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,052
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!
    Har selv flydd fra 40 grader på Zanzibar til -20 på OSL ...

mrt liker dette
  5. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,947
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!

mrt liker dette
  6. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    45,292
    Bonuspoeng:
    293
    Burde være null stress med litt temperaturforskjell. Hadde -26 når jeg dro fra OSL forrige søndag, så 27+ i LA dagen etter. Labert føre i Seattle med rundt 8-10 seinere i uka, hjem til nullføre i helga om nå på vei til Kigali og håper på rundt 30. Så er det meldt -15 igjen når jeg forhåpentligvis er hjemme til helga.

Bare husk caps, lue, hals, solkrem, zyrtec og lange sokker så er du dekket:)

Earl, EndreD, Insomnia4u and 5 others like this.
  7. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre. Da satser jeg på at jeg overlever, selv uten caps, has, zyrtec eller lang sokker. Tok med meg 2 shorts da…

Kristian, Wiolenze and indahla like this.
  8. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Pushback til oppsatt tid. 10 minutter å vente på de-icing. 3 maskiner som de-icet og kunne ta 2 fly parallelt. Vi brukte litt tid og jeg sovnet. Neste jeg visste var vi i lufta.

Jeg har gledet meg mye til å prøve Starlink på vei til ICN, men dette flyet hadde jommen meg Starlink den også. Dette tar reisen en helt annen dimensjon. Skulle bare sjekke noen mail, og plutselig var flyturen over. Det er digg å slappe av på flyet, men utrolig fint hvis man kan ha flykontor på runde helger! :cool:

CDG er CDG. Fikk kjøpt en veske og to belter til ho konemor, så plassere seg i AF Lounge i 2E Hall K. Ikke noen spesiell bra eller dårlig lounge. De gikk rundt og tilbød champagne. Utrolig digg brødvarer.

Er det flere enn meg som sliter med å laste opp bilder fra mobilen når man skriver disse innleggene?

Kristian, Earl, Stuttfeiten and 2 others like this.
  9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,052
    Bonuspoeng:
    293
    iPhone? Velg en størrelse mindre på bildet når du skal laste det opp. Valget med høyest oppløsning kan være for mye for IF.

mrt liker dette
  10. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    39,178
    Bonuspoeng:
    293
    Dette høres kjent ut :) 20 timer her og 23 der er morro.

Som det blir sagt over. Juster klær og ha nok med deg i håndbagasjen til de kalde stoppene. Så er det uansett et lite sjokk med stor forandring:) men det ordner seg.

indahla and Jorge like this.
  11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,052
    Bonuspoeng:
    293
    Har'u kommet deg noen vei @mrt ?

Del denne siden