Hvordan har folk fått gull-, diamant- og pandionstatus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Neguah, 23. okt 2023.

1. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    I desember 2021 tjente jeg opp gullkort på en dag, det var første dagen av min opptjeningsperiode, altså 1. Desember. Den dagen fløy jeg BOS-ORD-CPH i C-klasse. I tillegg fikk man 4x statuspoeng i den perioden, og jeg dro inn over 50000 poeng den dagen. Det samme gjorde min sønn på 7 år og min ektefelle :) Alle tre tjente seg opp til diamant i løpet av det neste året, mye med hjelp av alle kampanjene med ekstra poeng i 21-22. Historien er vel ikke så relevant nå til dags, men synes det var litt artig :)

I ettertid har jeg opptjent diamant ved Amex Elite og SAS amex premium med ganske høy omsetning + mange jobbreiser både i og utenfor Europa, som har gitt meg godt over 100.000 årlige statuspoeng de siste årene.

jonss, Cumulus, EndreD and 3 others like this.
  2. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, så da har man en spend på nærmere 500K på de kortene til sammen i løpet av året da som gir den opptjening. jeg har jo sølv via Amex Elite men flyr jo ikke en dritt så får ikke noe via det..

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,031
    Bonuspoeng:
    293
    Med DNB Saga får man 20000 statuspoeng med omsetning på 200 000 kr, med SAS Amex Elite får man 20000 statuspoeng for 400kr/mnd

Hvis du ikke flyr «en dritt» så trenger du vel ikke gullkort eller diamant??

4. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    AmEx Elite og SAS Eurobonus MC. Har i flere år helgependlet mellom KRS og BGO ( ikke hver helg, men 2.-/3-hver). Dette er turer som jeg stort sett har betalt av egen lomme (Inntil i fjor kunne pendlerfradrag på ligningen sukre pillen litt , men dette er nå strammet inn.
    Har 7 påfølgende år som EBG og ett som EBD (bl.a. takket være multi-segment til GDN på 3x -kampanjen), og regner med å stå løpet til LTG ( Hvis det blir beholdt i den nye konstellasjonen.

Merker godt på bankkonto at jeg er blitt pensjonist, så jeg må nok følge med litt nøyere med, og være strategisk på tilbudene fremover.

EndreD and Eddie47 like this.
  5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,777
    Bonuspoeng:
    350
    Flyr inn mesteparten av diamant, men får god hjelp med Amex Elite (20.000), Sas Mastercard Premium (7-10.000) og DNB PB Mastercard (30.000) Men ender som regel opp på 120-140.000 statuspoeng i året.

6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper jeg flyr inn ca ett gullkort de neste to ukene, er på jobbreise til USA og så blir det Australia alt med 200% opptjening. Kommer å savne Star alliance er jeg redd for..

7. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Digg de 1-3 få gangene i året det evnt. er ‍♂️
    Men ellers nei..

Del denne siden