Vi skal fly IAD-CPH idag og vil være litt i loungen å slappe av. SAS kunne ikke svare på hvor lang tid vi kunne være før ved bagasje innsjekken. Lurer på hva tid personalet kommer ved innsjekkingen. Vet noen? 3 timer?
Mener å huske at innsjekking åpner 3 timer før avgang. Loungen som dere kan bruke er Virgin sin i terminal A. Når jeg besøkte denne loungen, måtte man betale for mat og drikke. Fint om dere kan rapportere om det fortsatt er slik på denne loungen.
Reiste med SAS på fredag, check in mener jeg åpnet 13:40. Lite kø i Security, og kort reise med tog airside til Virgin sin lounge. Der fikk jeg en kode for å kunne bestille mat og drikke gratis. Var i loungen nesten 3 timer før avgang.
Reiste med SAS biz fra IAD forrige uke. Fikk ingen kode i Virgin-loungen, dessverre. Prøvde to forskjellige resepsjonister, og presiserte siste gang at jeg var her som SAS-kunde og ikke som Loungekey/Priority Pass. Resepsjonisten sa at det kun var reisende med Virgin som var berettiget til kode. Andre måtte bare betale «et lite mellomlegg». Loungen var ikke så full, og kunne by på «husets» drikkevarer og buffetmat (tre typer baguetter). Var bare hovedetasjen som var åpen. Var ganske skuffet, da jeg hadde gledet meg til å prøve noen drinker og varmretter i Virgin-loungen. Den utvidede menyen så veldig spennende ut, og de hadde mange forskjellige drikkevarer man kunne prøve hvis man betalte for seg. Tok turen innom AF/KL-loungen like før avgang og angret på at jeg ikke dro dit tidligere. Loungen var stappfull, men mye større utvalg av mat. Sikkert god bar her også, men den rakk jeg ikke utforske. Hvis jeg ikke får kode i Virgin-loungen neste gang drar jeg videre til KL/AF-loungen.
Takk for at du deler opplevelsen. Det er slike rapporter som gjør at jeg unngår å velge et flyselskap. Opplevelsen virker absolutt ikke gjestfrie og jeg får lure på hvilke andre detaljer som ikke er på plass hos dette selskapet.
Jeg reiste på en torsdag og ankom loungen litt over kl 15. Mellom 14-20.30 skal passholderne ikke ha adgang, så jeg tror ikke det var det. I beste fall var front desken feilinformert, i verste fall var @kag heldig når han fikk voucher
Reise på mandag og ankom loungen ca kl 14:15. Fikk kode uten spørsmål. Ca kl 14:45 stengte loungen for PP gjester. Alle QR koder ble samlet inn fra bordene. Nye QR koder ble satt ut, da var det ikke lenger behov for å bruke kode da prisene nå var satt til 0. Reiste i C klasse og er Elite+.