Hvilket flyselskap i USA bør man være lojal mot?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av BendikHa, 27. juni 2018.

1. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann,

Til høsten flytter jeg til USA for å studere og regner med å fly en del rundt i statene og besøke venner, samt for å oppdage nye steder. Er det noen som har noen meninger/input på hvilket flyselskap det lønner seg å være lojale mot og som gir flest fordeler?

2. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Kjør bil istedet om du kan (har tid)..:D Dyrt med innenriks i USA.

3. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Bil er absolutt en selvfølge for det daglige livet, men for helgeturer har jeg nok dessverre ikke tid til å kjøre på tvers av landet

4. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,010
    Bonuspoeng:
    93
    Bil? Fly? Du er vel ikke en miljø-skjender?? Det er bare Trump fans som flyr og kjører bil, HEST er inn igjen nå hos de politisk korrekte :D

5. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,010
    Bonuspoeng:
    93
  6. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Jeg har ingen tydelige anbefalinger, men hvis det blir et visst volum så ville jeg vel satset på en av de store.. Har prøvd et lavprisselskap og sjekket ut flere, men de er ikke billige og de skjulte kostnadene er store.

7. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Nå kjenner ikke jeg deg, og kanskje har du planer om å bli boende i USA resten av livet.... kanskje har du ikke slike planer men treffer en søt dame/man (politisk korrekt).

Kanskje har du planer om å reise hjem til Norge/Europa etter opphold i USA.

Du kunne tenkt på å bruke noen som opererer i usa og europa, slik at all status og poeng du tjener i usa kan brukes i Europa.
    Da er vell *A og Skyteam de to mest aktuelle?

8. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kunne absolutt tenkt meg å bli boende i USA dersom muligheten inntreffer. Hvilke Skyteam-selskaper er det som opererer både i USA og Europa?

9. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Dersom hovedplanen er å bli boende i usa, så ville jeg ikke nødvendigvis fokusert på selskap som oppererer både i usa og europa. Da kan det godt være at et lokalt selskap er det beste for deg.

Informasjon om Skyteam, har jeg hørt er å finne på www.skyteam.com
    Noe jobb må dere unge også klare :p

BendikHa liker dette
  10. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Skyteam: Delta, KLM, Air France.
    *A: United, Lufthansa, Swiss, Brussels, Austrian, SAS, Adrian, Aegan, LOT, TAP, Croatia Airlines

Om du planlegger å fly en del på rimeligste billetter er det lite trolig at du klarer å bygge deg opp noen status av betydning, så jeg ville først og fremst fokusert på pris.

Om du i dag er lojal til Eurobonus er det antagelig enklest å ha United som preferanse (med kreditering til SAS), dog ikke for enhver pris.

braathens safe and BendikHa like this.
  11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,973
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes Alaska er det beste flyselskapet innenriks i USA, men de dekker vel kanskje ikke alle rutene du er interessert i selv om de nå har kjøpt Virgin American. Du får et par avios når du flyr Alaska, men det er ikke opptjening på TP.

12. ArrogantBastard

ArrogantBastard Medlem

Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Dette avhenger av hvor i USA du skal bo og studere, f.eks. vil Alaska være utrolig klønete(tm) om du befinner deg på østkysten eller midt i USA. Her på vestkysten er Alaska greit nok (har selv 100+ flighter med dem i året og er gift med en tidligere Alaska flyvertinne) .
    Er heller ikke enig i at det er så dyrt å fly her borte, det glemmes fort at det ofte er lange avstander (lengste innenlands flight er 10+ timer).
    Selv er jeg «lojal» mot United, Hawaiian og Alaska - jobbreisene (2-4 ganger i uken) opp / ned Vestkysten bestemmes i hovedsak av rutetider mellom AS og UA. Begge er helt OK - jeg får Alaska Boardroom årlig avgift dekket av jobben, så det er min Kantine (Status gir ikke nødvendigvis Kantine adgang her borte).
    Hadde forøvrig ett svært hyggelig gjensyn med American i Desember SEA-DFW-LHR-LAX-SEA med Business Class LHR-LAX det var også svært bra, men AA er for meg klønete (tm) med svært få avganger langs vestkysten.

Are liker dette
  13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du bare være en liten stund og fly billig ville jeg holdt meg til eurobonus.
    Det er jo nå opptjening basert på omsetning i USA, så billige billetter gir deg vel ingenting.
    I tillegg får man jo lounge i USA med eurobonus gull, det får man ikke med United gull..

14. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Er du helt sikker på det?
    Med min UA status så kommer jeg inn når jeg både kommer fra eller skal fly internasjonalt. Det er kun når jeg flyr på en innenriks billett at jeg ikke kommer inn.
    Forteller du meg at hvis jeg flasher SK kortet mitt så kommer jeg inn uansett hva billett jeg er på?

...men jeg skal være ærlig og si at jeg går ikke inn i UA loungene heller hver gang det tillates. Går heller på Wendys eller liknende og chille i en forlatt gate. :D

swib liker dette
  15. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer på en prikk.

Aussie74 liker dette
  16. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Tøft.
    Det må jeg prøve i september når jeg skal fly: ELP-IAH-MCI-ORD-SRQ-RSW-IAH-LBB :)

Are liker dette
  17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp..
    Men tror det er noe som at du med utenlands kort flyr "utenriks" når du ikke er hjemme og får da tilgang intra-USA.
    Har i alle fall gjort det på ORD-FAI. ;)

18. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,962
    Bonuspoeng:
    183
    For min del blir United ofte brukt får å reise til og fra destinasjonen i USA, så typisk på "last hopp" når billetten er kjøpt av SAS.

For frittstående reiser i USA bruker jeg som oftest Alaska eller American.

BendikHa liker dette
  19. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal bo og studere i San Antonio, Texas. San Antonio skal være Amerikas syvende største by, så bør være god dekning hos alle selskap… eller?

Planen er å bli boende i en 5-6 år og flytte ditt permanent om muligheten er der. Klart, jeg blir nok å reise en del hjem på ferie i forbindelse med skoleferier.

Hvordan regner man ut poeng man får hos SAS, hvis man flyr United?

20. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Ruter fra San Antonio (SAT):
    https://www.sanantonio.gov/SAT/Airlines-Flights/Nonstops

https://en.wikipedia.org/wiki/San_Antonio_International_Airport

https://www.flightradar24.com/data/airports/sat/routes
    (klikk på Show all routes)

https://twitter.com/SATairport

Star Alliance har begrenset utvalg direkte, men kort vei til Houston (IAH) som har alt.

http://star-alliance.innosked.com/

velg Destinations, leaving from SAT, all.

Metroområder er en bedre fremstilling for livet rundt byer:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metropolitan_statistical_areas

Last edited: 29. juni 2018
    DanH and BendikHa like this.

Del denne siden