Hvilken koffert kjøper man for tiden?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bettan, 05. jan 2025.

1. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,123
    Bonuspoeng:
    113
    Ny håndbagasje i hus. Kanskje drøyt å kalle det en koffert, men den blir med på turene med en overnatting. Mini Boss fra Red Oxx, stilen er litt røff og størrelsen er godt under håndbagasjekravet.

Rundet opp er det 49 x 31 x 17 cm, vannflasken min satt opp til sammenligning.

IMG_0611.jpeg

Produsenten lover mye når de snakker om garantien. Har brukt en større modell i ti år og den har tålt røff behandling.

IMG_0612.jpeg

Blir gøy å ta den ut på luftetur.

2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Min trofaste Samsonite Neopulse skal byttes etter 9 år.
    Volumet på kofferten er 94L og når jeg stapper den full kan den fort bli 20 kg tung. Den kan ikke utvides.
    Tilsvarende kofferter idag har gjerne et volum på 100L+ og noen av dem kan utvides med 10-15L til.
    Med ordinær baggasjekvote blir det da overvekt, i hvert fall for min del.
    Jeg synes at disse sømmene/stoffet som kommer frem når kofferten utvides virker som et svakt ledd?
    Noen som har noen erfaringer og tanker?

Last edited: 08. sept 2025
  3. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
  4. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har Samsonite selv, den har overlevd noen hundre flygninger de siste årene, den har dessverre begynt å ryke i saumene, så jeg venter vel egentlig bare på totalhavari som gjør det nødvendig å skaffe noe nytt.
    Har tenkt litt på noe annet, men denne har virkelig tålt mye juling i rare hjørner av kloden, det skaper muligens nok tillit til at det blir å fortsette med Samsonite.

freddyen liker dette
  5. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18

Vi har to slike kofferter med utvidelsesmulighet og har reist ganske mye med dem de siste par årene.
    Det eneste som har skjedd var at et hjul knakk på den ene kofferten en gang, men det hadde ikke noe med sømmene å gjøre.
    Selve sømmene og stoffet som kommer fram når kofferten utvides har aldri vært noe problem hos oss, de virker faktisk ganske solide.

freddyen liker dette
  6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,920
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg skal reise med innsjekket bagasje og vet at jeg potensielt trenger mer plass på hjemreise foretrekker jeg å bruke et ekstra kolli. Enten en ekstra koffert hvis jeg vet at jeg trenger ganske mye mer (og da kan jeg heller ha to mellomstore kofferter enn en svær), eller en sammenbrettet duffelbag som kan sjekkes inn kun på returen.

Selv de svært solide duffelbagene fra Patagonia/The North Face på 50-70-90L tar ikke veldig mye plass når de er pent brettet.

Hovedkoffert på 80-literstallet er prima for meg og nærmer seg fort 20+ kg når den fylles godt med mine ting. Kona kan gjerne ha litt større uten å få vektproblemer, godt hjulpet av luftige strikkegensere og strikketøy som tar mye volum og har lav vekt.

Last edited: 10. sept 2025
    Nordlands, freddyen and holmen like this.
  7. Bubba

Bubba Nytt Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,920
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes dette funker ganske bra enn så lenge.

upload_2025-9-10_16-54-22.jpeg
    upload_2025-9-10_16-58-9.jpeg

Har egentlig pappeske rundt, da veier den 500g og fyller ganske perfekt en kabinkoffert.

Med stor koffert går det fint med to stykk, men da snakker vi fort 6,5 kg koffertvekt, en ekstra kilo på vininnsatsen, og da kan det bli snaut med 23-kgs grense og vanlige vinflasker.
    upload_2025-9-10_16-55-29.jpeg

Har også lekt med idéen på å få produsert tilpassede skuminnsatser (til en litt større Rimowa, med plass til enten 5 eller 6 på hver side), men det var forholdsvis dyrt da jeg sjekket priser litt uformelt og kjapt, så har det bittelitt på vent.

upload_2025-9-10_16-0-2.jpeg

freddyen, Preference, NoLimit and 3 others like this.
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Er dette noe du har kjøpt? Hvor? Spennende!

10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,920
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpt, dessverre langt hjemmefra, men tipper det finnes i de fleste områder med vinproduksjon. Vi kjøpte i Sør-Afrika og måtte sjekke et par butikker, men ikke umulig.

To av disse kan bindes sammen med sånn plastmaskin på flyplassen og sjekkes inn som ett kolli. Funker fjell det også.

Fant også en på Finn med liten pose rundt: https://www.finn.no/425957234

DJasko liker dette

Del denne siden