God kveld fra Sint Maarten. Ferskere blir det vel ikke? Etter nok en fin solnedgang. Ha en strålende dag alle bonusnisser, med eller uten hummer
Veldig tidlig morgen fra LIS. Ifølge Wikipedia scorer se som sjette lavest hos Airhelp av 234 flyplasser. Ved sjekk nå er de nr 243, så det går tydeligvis nedover. BGO er imidlertid nr 9 så har kanskje ikke den helt store troen på den rangeringen der. Det er ganske dårlig, men så dårlig er det ikke. Så langt hatt bussgate på 4 av 5 flygninger. Og de dumper da ikke folk ved ankomst, men lengst mulig unna utgangen. Med en skilting hvor trikset stort sett er å gå motsatt vei av der skiltet synes å peke. Melia på flyplassen er i hvert fall bra. Og fint å kunne ta t-banen en tur ned i byen.
God formiddag fra Grenland. SAS appen sier jeg har blitt 1%`er- skummel type altså Nytt år og nye sjanser i overimorra- stå på folkens
God morgen fra sørlandet. Når man er i feriemodus og ikke trenger å se på alle møtene i Outlook-kalenderen kan det jo fort gå litt i surr på hvilken ukedag det er, men jeg henger heldigvis nok med til å vite at her er det faktisk tirsdag når dette skrives. Apropos skal jobbmail sjekkes for syns skyld og forhåpentligvis er det ingenting som krever noe umiddelbar aksjon. To dager til med ferie og så braker det løs fra 1. januar med en intens prosjektperiode, så det blir kickstart på året. Ha en solid en!
God morgen! Noen er visst kronisk prematur? For de som er virkelig tidlig ute er det straks onsdag! Men som nevnt, det er tirsdag. Eller hvilken som helst dag i romjulen. Her skjer det ikke stort. Solen skinner, det er et lite melisdryss på bakken, og jeg drikker kaffe på sengen. Ha en fin en!
God tirsdag morgen fra kontoret i Sandefjord! Noen ganger treffer en gull (håper jeg...) På reisen til Japan i slutten av mars har jeg bestemt meg for å ta en dag i Hiroshima. Lander på Narita på kvelden og tanken var å ta toget til Shinagawa, overnatte der og deretter ta "første" Shinkansen til Hiroshima neste morgen. Hadde booket et capsule hotel rett ved stasjonen. Men så tenkte jeg at jeg kunne ta toget en stasjon til (Shin-Yokohama) og heller overnatte der. Fant bare slitne eller dyre hotell. Men så fant jeg ved en tilfeldighet https://www.bluepillow.co.uk/ De fant en meget god pris på Trip.com på et hotell som Hotels.com (og andre) skulle ha 3000+ for til 54,05 USD. Noen med erfaring? Er det for godt til å være sant?
Som en gammel(?) beboer av dette forum, så har jeg et nyttårsønske. Det finnes jo enorme mengder god informasjon her inne, men det er helt tragisk vanskelig å finne tilbake. God gammeldags Google med Site:insideflyer.no virker tildels, men havner oftest på side 1 av hundreogørten. Den innebygde søkefunksjonen skal vi forbigå i ytterste stillhet. Er det noen som kan lage et script for Google, eller aller helst en god prompt-mal for en eller annen LLM, som løser dette problemet? Takker på forhånd på vegne av MANGE!
God ettermiddag fra Plankebyen som badet i sol før den gikk ned nå. Rukket mye i dag. Har blant annet lagt inn alle reiser som er booket i Gjensidige sin SmartDelay, samtidig sagt opp gjensidige reiseforsikring (har visst ekstremt god dekning via arbeidsgiver). Så får vi se om jeg får noen voucher hvis det skulle bli forsinkelse i tiden fremover. Vært en tur på skøytebanen med avkommet. Heng opp ny lysekrone på soverommet. Svart på en del eposter. Satt pinnekjøtt til utvanning. Ja, man rekker mye om man vil! Ønsker dere et fortsatt fint 2025. Straks 2026, jo! -6 til ALF. -48 til DXB og neste long haul biz tur.