Hua Hin

Tråd i 'Reisemål' startet av ina, 30. nov 2018.

1. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,513
    Bonuspoeng:
    93
    jeg skal til Hua Hin i Thailand snart og lurer på om noen på forumet har vært der nylig, og har erfaring med kollektiv transport mellom Bangkok og Hua Hin.

kan dere anbefale bussen med Bell services som går fra BKK til Hua Hin. Leser motstridende anmeldelser på nett, noen sier at de ikke kjører til Hua Hin sentrum, andre sier at man kan be om å gå av ved Clock Tower som er nær nattmarkedet .
    Første besøk i Hua Hin og kommer til å måtte reise mellom Hua Hin og Bangkok et par ganger , setter pris på råd om gunstig trygg transport .
    Har hørt at det kan være farlig å ta taxi og mini van i Thailand, tenker at å sitte i en stor turistbuss må være tryggere og mer behagelig.
    Takk

2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært flere ganger i Hua Hin, men kun bestilt taxi. Tror nok generelt trafikken i Thailand er farligere enn mange andre land, men jeg har god erfaring med de få hundrelappene jeg har bestilt taxi online. Har alltid oppgradert slik at jeg har fått nye biler og sjåførene har kjørt eksemplarisk. Siden det er så billig å bestille taxi har jeg aldri giddet å sjekke ut kollektivt.

Wiolenze liker dette
  3. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @EndreD , betal de få kronene det koster for ca 3 timers kjøring. Jeg har som regel fått hotellet til å ordne henting.

4. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,921
    Bonuspoeng:
    183
  5. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Tok bell bus fra Suvarnabhumi til HH. Stopper litt utenfor byen. Det kostet 100 bath pp. med taxi inn til byen som stopper ved ditt hotell. Bussen var grei med god plass. På taxien inn mot HH holdt sjåføren på å sovne og brase rett inn i bilen foran, gikk bra heldigvis. Er vel ikke så uvanlig sånt der. Sjåførene tygger et eller anna for å holde seg våkne.

Last edited: 30. nov 2018
  6. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,513
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ikke ut som buss er noe tryggere enn taxi, nærmere tvert i mot, da blir det Taxi. Takk for svar.

7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart gå for egen taxi. Har kjørt ruten et par ganger, en gang med delt minivan (kun kjent folk) og en gang en Mercedes (vi var 2 stk). Skal jeg noen gang gjøre det igjen leier jeg egen minvan, da for komforten sinn del.

Edit: Btw når skal du dit? Jeg har 3 måneders ferie med lønn så leiter litt etter ting å gjøre..... En ukes tid i Hua Hin hadde passet bra!

8. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,921
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat. Minivan foran Mercedes? For komforten sin del? Selv ville jeg valgt stikk motsatt. Men det er mulig det er jeg som er sær.

kjeid liker dette
  9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mercedes er kun en vanlig bil så ikke alt for god benplass. I minivan kan du strekke ut beina helt... that’s why ;)

Edit: Mener Mercedesen var billig E klasse
    Edit 2: Minivan er «limo» i Thailand.

10. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Minivan aka FCT Vito

Del denne siden