Hotellrom med 2 barn i Barcelona - må det koste skjorta?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Cumulus, 10. juni 2025.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    293
    Er med @Eddie47 der. Og deg, @Wiolenze

Kronen mot USD eller EUR eller GBP har fallt så mye de siste årene at det ikke akkurat er en bombe når verken ditt eller mitt stamhotell går opp 50% og litt mer.

Selv om jeg selvsagt er enig i at 40% målt og betalt i USD både "før og etter" (445 USD til 695 USD) jo er en stor oppgang på 4 år, så det kommer i tillegg.

Har noen egne stamhoteller, og de har forsåvidt også gått opp i pris selv målt i lokal valuta. Men som du også sier: NOK hjelper ikke heller.

Feks London er nesten umulig for en natt under 4000 NOK nå. Var ikke mer enn 3-4 år siden mitt vanlige hotell kostet 2800, målt i NOK.

Cumulus and kongenamundsen like this.
  2. TravelAddict

TravelAddict Medlem

Likes mottatt:
    308
    Bonuspoeng:
    53
    Har du sjekket AirBnb? Vi har 3 barn og må ha 2 rom og fant ut at det ble altfor dyrt med hotell i Barcelona da vi var der i juleferien. Men fant mange gode leilighets alternativer. Det er mange utleiere i Barcelona, leiligheter er kun for utleie ingen som bor i den til vanlig. Endte opp med en fantastisk leilighet med takterrasse rett ved Familia Sagrada. Selv om vi foretrekker hotell så var det absolutt verdt prisdifferansen.

Cumulus liker dette
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilte rom for storfamilien i Trondheim i sommer, og da var det et alternativ at barn kunne ligge i sengen med foreldre.

Jeanette and Cumulus like this.
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,877
    Bonuspoeng:
    183
    Samme på strawberry. Opptil 2 barn under tolv.

RoadKing liker dette
  5. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    I Norge har jeg aldri hatt problemer med dette, ei heller i USA. Men i Santiago de Chile var det svært vanskelig, og det samme i Milano og nå i Barcelona. Jeg tviler ikke på at det er lover og regler rundt brannsikkerhet etc som ligger til grunn, men hotellene må virkelig ha gnidd seg i hendene når disse lovene ble innført.

6. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,029
    Bonuspoeng:
    183
    Min opplevelse er at det ofte handler om totalantall, ikke nødvendigvis antall på hvert enkelt rom. Litt som at det på fly er begrenset antall infant på fanget pga oksygenmasker og rømningsveier.

Så da kan de ikke legge ut alle rommene online med mulighet for ekstrasenger eller la deg booke dem med infant i foreldresengen. (Og oftere er det flere muligheter online på hotellets egen bookingside enn hos OTA)

Men til gjengjeld har jeg fått mange positive (og få negative) svar når jeg spør om mulighetene, og som du sier er det enklere å få kontakt med en bekreftet booking.

K

NoLimit liker dette
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er overbevist om at dette handler om penger og er et initiativ fra hotellene selv. Vi har en leilighet på Anfi på GC som har lov å ha så så mange. Av og til har vi hatt med spebarn der, og det har aldri vært snakk om å telle de med i antalletg som bor i leiligheten. Temaet har kommet opp ifb med å ha tilgang til barneseng.
    Det er jo rimelig usannsynlig at i happy go easy land skal de ha et strengere lovregime enn det hysteriske landet vi bor i.

tobeornot999 liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe, slik kan det også sies.... Men du har et godt poeng, ja :)

Del denne siden