Hotell med rask reise til HND - Tokyo

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av mrt, 30. aug 2026.

Tags:
  1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har et fly som går 08:55 fra HND T3 og ønsker å bruke kvelden/natten i Tokyo og heller ta tidlig tog/bane til HND.

Google foreslår Hamamatsucho / Daimon med monorail eller Shinagawa og tar tog fra Keikyu Station.

Noen som har erfaringer med tidlig flight fra HND og tar tidlig transport (ikke taxi) for å rekke flyet?

2. gedal

gedal Medlem

Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det skal gå greit det. Første monorail fra Hamamatsucho går litt før 5 og første tog fra Shinagawa går litt over 5.

Men hvis du vil ha hotell enda nærmere HND så er også Keikyu-Kamata ett bra valg med flere hoteller å velge mellom.

mrt liker dette
  3. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    5,043
    Bonuspoeng:
    183
    Shinagawa Prince Hotel ligger rett over veien ved togstasjonen og er helt ok.
    Også lett å komme seg til litt mer spennende strøk i Tokyo derfra, Shinagawa i seg selv er ikke særlig spennende.

mrt liker dette
  4. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å overnatte på hotellet på HND?

Kniven liker dette
  5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,768
    Bonuspoeng:
    183
    Ana Intercontinental The Strings, eller bare bo ved flyplassen?
    Alternativ Holiday Inn Tokyo ligger ved endestasjonen til Tokyo Monorail. Faktisk i samme bygg.

mrt liker dette
  6. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har noen bekjente som jeg tenkte å treffe kvelden før, så jeg håpet på å kunne ta en helaften og så dra inn tidlig på morgenen. Ser for meg å bo ved HND kan bli vanskelig å få til en skikkelig helaften. Ville vært fint å være et område som hadde litt å by på sene nattestimer

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,904
    Bonuspoeng:
    183
    I september 24 bodde jeg på The Royal Park Hotel Tokyo Shiodome rett ved Shimbashi station de siste nettene før hjemreise. Mange fine steder i nærheten bla. i Hibiya Okuroji under togskinnene og ellers i områdene Ginza og Shimbashi.

Direkte tog med Asakusa/Keikyu line tar 27-33min og første avgang er 05:18 fra Shimbashi, framme 05:45. Jeg tok tog cirka kl 09 for min avgang 11:45, og var framme i lounge kl 10 (fast track og kun håndbagasje).

mrt liker dette
  8. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg så litt på Shimbashi. Noen andre anbefalinger på hoteller i det området? Skal sjekke ditt tips, takk!

9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,904
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, nærmeste jeg har bodd på er ANA Intercontinental. Men om det bare er for å sove ville jeg gjerne valgt et av APA business hotellene jeg ser ligger i nærheten, etter god erfaring med de et annet sted. De har express check-out hvor man bare stapper nøkkelkort i en boks og går ut.

For øvrig kan du jo sjekke på neste/forrige stopp langs Asakusa linjen også, det er nok ikke de +/- 3 min forskjell i tid med tog til flyplassen som avgjør om du rekker flyet ;)

mrt liker dette
  10. natto

natto Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg pleier å bo på Sotetsu Fresa Inn Daimon eki-mae. Rett ved Shinbashi. Mange bra spisesteder, og lett å komme seg både rundt i byen og til flyplassen.

mrt liker dette
  11. Lillegutt

Lillegutt Lonesome traveler

Likes mottatt:
    1,983
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde ett prosjekt på HND, og bodde på Hotel Mystays Premier Hamamatsucho ca 5min gange fra Monorail endestasjonen. Veldig hyggelig sted med OK størrelse på rommene og stille gate.

mrt liker dette
  12. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,744
    Bonuspoeng:
    293
    Snakk med de du skal treffe og bo i det området de ønsker å avslutte kvelden på. Da er du allerede i et område som passer for dem å gå ut i, og du kan sjangle raskt hjem og få sovet når kvelden er slutt. Så sjekker du google maps osv for reiseveien til Haneda, eventuelt tar du en bil feks en del av veien også første monorail eller liknende ut.

mrt liker dette
  13. Malmo

Malmo Status: LTG / EBD

Likes mottatt:
    1,036
    Bonuspoeng:
    93
    jgroneng, Nordlands and mrt like this.
  14. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,327