Hotell i Tokyo

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av DJViking, 03. des 2024.

Tags:
  1. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Du får Google på den japanske Google siden ikke den norske så får du svar.

Firkanta tre badekar om du vil… kan være både ute og inne

2. Dassin

Dassin EBD

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har tidligere bodd på the b akasaka. Det er riktignok teppegulv der, men rommet og badet har høy standard. Jeg syntes hvertfall det var god verdi for pengene. I tillegg har hotellet god beliggenhet mtp. nærområdet og metrolinjer.

Frokosten de hadde var ikke noe å skryte av, så hvis du skal bo her så er det bedre å gå ut å spise (billigere også tror jeg).

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Dere unge altså... Det heter badestamp, ikke bade stamp. :)

4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    For de som er komfortable med det så har jeg en lokal expat i Tokyo som bor på hotell (i mange år). Han bistår med å booke mine venner (dere) med sin (lovlige) corporate code som ofte gir halvpris på flere 5* hoteller, og i tillegg gir hans toppstatusfordeler (lounge, upgrade etc). Han snakker i tillegg japansk og kan hjelpe med det meste. Send meg evt PM.

5. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg måtte foreta et kompromiss.
    Godta rom med teppegulv. Da kunne jeg finne noen få hoteller som har en type dusj jeg ønsket.

Jeg så også på belysningen, vinduer, utsikt og fargene i rommet. Hvis belysningen er alt for gult så valgte jeg bort hotellet. Hotell med hvit rombelysning virket mye finere og mer behagelig.

Så jeg fant to hoteller. Det ene hotellet er litt sør for Tokyo bydelen Minato i Shinagawa. Det andre hotellet ligger nærmere Tokyo Station i Shinbashi.

Det ene hotellet har separat badekar og dusj (Shinagawa), det andre (Shinbashi) har dusj med regndusjhode.
    Begge hotellene har en 9+ rating.

Miyako City Tokyo Takanawa
    https://no.hotels.com/ho876310144/miyako-city-tokyo-takanawa-tokyo-japan
    Fint romt med byutsikt. God sofa/sitteplass ved stort vind.
    Dusj og Badekar er separat
    Pris: 11800kr - 5000kr rabatt

Tosei Hotel COCONE Tsukiji Ginza Premier
    https://no.hotels.com/ho2983353408/tosei-hotel-cocone-tsukiji-ginza-premier-dixcove-ghana
    Fint rom. Godt opplyst med passe stort vindu med sitteplasser (stoler/bord) ved vinduet.
    Dusj med regndusjhode
    Pris: 12800kr - 2500kr rabatt

Jeg har booket begge hotellene hos Hotels.com, og må før eller siden bestemme meg og velge bort et av de to.

Velger jeg hotellet i Minato så blir det litt mer transport til de sentrale stedene i Tokyo lenger nord.
    Jeg har ikke sjekket ennå hvordan det blir med tog/metro til/fra Minato.
    Det andre hotellet er litt lenger nord. Det er ikke så veldig langt unna Shimbashi Station (stasjonen rett før Tokyo Station).

Last edited: 13. febr 2025
  6. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Prisene er for 5 eller 6 netter?

Jeg ville nok valgt nr 2 basert på lokasjon, jeg har i hvert fall lagret mange små spisesteder, barer og cafeer i og rundt Tsukiji, og mange flere i Shimbashi og Ginza områdene som er i gangavstand. Har ikke lagret så mye rundt Shinagawa, og derfra må man nesten ta tog til "alt" annet. Shinagawa er riktig nok ganske praktisk i forhold til ankomst/avreise fra HND og om du har tenkt å ta en dagstur med Shinkansen sørover.

upload_2025-2-13_23-31-26.png

upload_2025-2-13_23-30-46.png

7. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Prisene er for 6 overnattinger.

Tenkte også kanskje nr2 på grunn av lokasjon, men jeg likte hotellrommet til nr1 best, men jeg likte dusjen til nr2 best (regndusjhode).

Fin utsikt fra hotellrommet til nr1. Vanskelig å se fra bildet hva slags utsikt jeg ville fått fra nr2, men det er i det minste et passelig stort vindu med stoler der.

Miyako City Tokyo Takanawa
    Screenshot_20250215_223448.png Screenshot_20250215_223458.png

Screenshot_20250215_223538.png Screenshot_20250215_223552.png

Som du sier lokasjon er jo også viktig. Mesteparten av deg jeg vil oppleve med Tokyo er lenger opp i andre bydeler. Det kan hende å velge Miyako vil medføre litt mer kostnader til transport hvis jeg ønsker å ta drosjer fremfor tog/tbane/buss. Transport må jeg uansett ta, men jo lenger unna hotellet ligger til dit jeg vil dra kan det spise opp både tid og penger.

Jeg har ennå ikke undersøkt toglinjer, men anbefalingene jeg har fått er å ha hotell i nærheten av Yamanote linjen som knytter alle de store bydelene sammen.

Miyaki Hotel er i det minste ganske nært Shinagawa Station, som gir meg enkel adgang til å reise til de store bydelene Osaki, Shibuya, Shinjuku, Ueno, Tokyo Station.

8. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Det virket som det er mer å oppleve i og rundt Tsukiji, men det er litt lenger distanse mellom togstasjonen og hotellet.
    Screenshot 2025-02-17 141658.png Screenshot 2025-02-17 141635.png

Hotellet i Miyako City ligger rett ved siden av togstasjonen.
    men kan ikke se at det er så veldig mye interessant i området rundt dette hotellet.
    Screenshot 2025-02-17 142120.png

Jeg tenker det jeg vil oppleve av områder er Ginza, Akasaka, Shibuya, Shinjuku.

9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo flere tog/metro linjer, og lett å bytte tog, ingen grunn å gå lengre enn nærmeste metro stasjon.
    F.eks. for å komme deg fra Tsukiji til Shinjuku, gå til Tsukijishijo stasjon og ta Oedo line, til Akihabara gå til Tsukiji stasjon og ta Hibiya line. Bare bruk google maps navigasjon, viser til og med nr på inngang til undergrunn og eksakt pris.

Screenshot_20250217_145728_Maps.jpg

10. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Virker som begge hotellene har retur til Narita Flyplass via samme Linje (Asakusa Line).
    Screenshot_20250217_184404.png Screenshot_20250217_184243.png

11. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Selv om jeg likte rommet til hotell nummer 1 best tror jeg nok kommer til å velge hotell nummer 2 i Tsukiji.

En ting jeg angret da jeg var i Seoul i fjor var å velge hotell i et område som ikke var veldig interessant (Mapo), selv om hotellet og rommet var veldig bra. Ved ettertanke ville jeg valgt hotell i nærheten av Myeongdong.
    Nå når jeg skal til Tokyo vil jeg ikke gjøre samme "feil". Så derfor velger jeg nok Tsukiji hotellet.

12. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell nummer 2 i Tsukiji
    https://www.tripadvisor.com/Hotel_R...sukiji_Chuo_Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html

Leste noen anmeldelser av hotellet. De to øverste nevner at personalet var ikke veldig hyggelig. Også at renhold ikke gjorde godt nok rent rommet.
    Den siste var fra Februar i år.

Virker kanskje som et veldig nytt hotell. Var bare 5 Reviews (2 veldig bra, 2 veldig dårlig).

Nå skal det sies at de reviews på Hotels.com virker mye bedre. Gjennomsnittet 9/10. Ser mange gir den 10/10. Men jeg ser der også at noen sier at personalet ikke er veldig hyggelig og gir hotellet 2/10.
    One of the worse hotel service I have ever stayed.
    Better to replace all front desk staff with robots.
    Front desk staff are rude, unhelpful and unprofessional. Everything is a loud NO.

Men noen 10/10 anmeldelser sier at personlet er superhyggelige.
    Vet nesten ikke hva jeg skal tro om dette hotellet.

Skal lese gjennom anmeldelser fra det første hotellet også, før jeg virkelig bestemmer meg.

Last edited: 17. febr 2025
  13. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Beslutningen ble hotellet

Kansellerte min reservasjon på det andre hotellet.
    Rommet var finere, men noen anmeldelser som klaget på dårlige soveputer, mye støy, og at det er nesten ingenting i området rundt hotellet.

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,538
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden