Hotell i Tokyo

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av DJViking, 03. des 2024.

Tags:
  1. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig vanskelig å finne hotell i Tokyo som tilfredsstiller mine krav.

1. Ikke Badekar. Helst Walk-In dusj, men dusjkabinett kan aksepteres
    2. Ikke Teppegulv

Holder meg sentralt rundt i Tokyo.
    Har sett på denne videoen som anbefaler hvilke områder man bør holde seg til

Shibuya, Shinjuku, Minato, Chiyoda/Chuo

Satt filter:
    Maks 2000kr natten
    Omtalescore: 8+

Så langt har jeg kun funnet 3 hoteller som har Dusj.
    the b ginza
    the b akasaka
    Hotel Keihan Tokyo Yotsuya

Dessverre ser det ut som Alle har teppegulv.

En annen ting jeg har bitt merke til er at hotellprisene er mye dyrere i Tokyo enn f.eks Seoul og Busan i Sør-Korea.
    Fant meg et hotell i Busan til 4000kr for 5 netter (Best Western). I Tokyo blir det vanskelig å finne noe bra under 10000kr for 6 netter.

Jeg lurer på om jeg bare må akseptere å velge et hotell som har badekar (med dusjhode), og teppegulv. Eller om jeg er nødt å gå opp i pris for å få hotell som tilfredsstiller mine "høye" krav.

Jeg kan leve med teppegulv, men ikke med badekar.

Last edited: 03. des 2024
  2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,038
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig utfordringen her er pris ift kravstandard, det er jo null problem å finne hotell som møter kravene bortsett fra det med kronasjen da

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd på The Royal Park Hotel Iconic Tokyo Shiodome til litt under 2000,- som har både walk-in-dusj og badekar, men korthåret teppegulv, lignende ANA Intercontinental Tokyo (bilde). Veldig praktisk plassert langs Keikyu/Asakusa linjen som går direkte til både HND og NRT.
    20240612_190445.jpg

Japanerne liker å bade, og er visst også glad i teppegulv, muligens pga. tradisjonen med tatami-matter. Dermed ikke spesielt rart at din kombinasjon med krav er vanskeligere å finne enn hos Koreanerne som tilsynelatende elsker harde og glatte gulv ;)

DJViking liker dette
  4. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Høres temmelig random ut med slike krav - litt som om du er på jakt etter Thon hotell Ginza. Det er vel andre ting som har mye større innflytelse på opplevelsen enn disse to tingene? Typisk hotell som er innrettet mot japanske forretningsreisende er ofte billige og bra feks. Dormy Inn, Mitsui Garden, Daiwa etc. De har gjerne Onsen tilgjengelig også som er deilig på slutten av dagen, og gir en mer autentisk japansk opplevelse. Dormy Inn Premium Shibuya er et eksempel, og koster vel rundt 2000,- natta.

milehigh and Nordlands like this.
  5. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Bo på et Ryokan. Da har du tatami ikke teppe. Og dusj bademuligheter uten badekar i Ryokan. Du får også en fin japansk opplevelse
    Denne hotell typen finner du i mange prisklasser i hele landet.

DJViking, jonss and Nordlands like this.
  6. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Er det random å ønske hotell med dusj og ikke teppegulv?

Jeg liker ikke å dusje i et badekar. Det er skummelt. Et lite feilsteg og man sklir og slår seg helseløs. Det har jeg gjort en gang da jeg hadde leilighet med badekar, og slo bakhodet mot toalettskåla. Heldigvis gikk det bra da.

Jeg liker heller ikke teppegulv. Synes ikke det er hygienisk. Liker ikke å gå på slikt, vet aldri hva som har gått nedi det teppet. Er jeg på hotell som har teppegulv så tar jeg aldri av meg skoene før jeg går i seng.

Jeg bryr meg ikke så veldig mye om hotellopplevelsen. Det er utenfor hotellet jeg planlegger å oppleve.

themichael liker dette
  7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Da kan jeg anbefale deg Lyf @ Ginza. Rett ved ginza line og asakusa line. Har vanlig dusj, dobbeltseng og mulighet å snu seg rundt i rommet - men fortsatt lite.
    Praktisk og bra, til en OK pris!:)

DJViking liker dette
  8. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,492
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må si jeg forstår @DJViking ganske bra. Det er mer vanskelig å rense en teppe skikkelig og dermed uhygienisk. Kan jeg velge mellom to veldig like hoteller der et ikke her teppe, så velger jeg dette hotellet. Har man noen med hofteprotese i vennekretsen (som ikke kommer seg lett inn i et badekar), så forstår man også ønske om dusj.

9. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk ut hoshino omo hotellene, supre opplevelser for min del.

edit: legger med bilde fra rommet mitt i februar, omo3 asakusa.
    Dusjen til venstre i bildet bak glassdøren. Oppe er en sittegruppe med lav takhøyde. Jeg jobbet litt på laptopen der hver morgen før frokost.
    Hadde tilsvarende løsning på et annet omo, men da var seng oppe med lav takhøyde og sittegruppe nede. Egentlig mer praktisk.

Hadde utsikt til tempel fra både rommet og frokostrestaurant, pluss en fantastisk takterrasse med utsikt både til tempel og skytree.

IMG_9694.jpeg

Last edited: 10. des 2024
    jonss, Liza, Flymunda and 6 others like this.
  10. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    642
    Bonuspoeng:
    93
    Mange av hotellene i Tokyo (og japan generelt) har badekar inne i et dusjrom. Japanerne foretrekker å dusje før de setter seg i badekaret. Så om du ser etter hotellrom der dusjbatteriet er plassert utenfor selve karet kan du dusje mens du står ved siden av badekaret.
    Er på vei til Tokyo fra Osaka akkurat nå, men har ikke noe tips til hotell i akkurat den prisklassen.

11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,309
    Bonuspoeng:
    183
  12. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Det var nok litt manglende innlevelsesevne fra min side. Folk har ulike innfallsvinkler til det meste i livet og forskjellige hangups - men disse kravene var så langt unna min verden at jeg slet med å skjønne greia. Som om du hadde skrevet at det MÅTTE være frokostbuffet med eggerøre, grovt brød og brunost, eller at senga må være minimum 70 cm over gulvnivå. Kommentaren kom fra mitt ståsted som mer av en hotellperson - for meg er valg av hotell det viktigste suksessfaktoren for en ferie og synes det kan legge til masse verdi. Liker å kunne oppholde meg der, bruke fasilitetene og følelsen av å returnere til en oase etter en hektisk dag i storbyen.

Hygiene er forøvrig et godt hakk over norsk nivå på de fleste japanske hoteller, de lokale er stort sett mer renslige og tasser rundt med tøfler innendørs. Det er mer vestlige folk som ikke helt skjønner greia og går med utesko overalt som er bekymringen når det gjelder teppene.

13. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Denne skjønner jeg. Synes også det er litt viktig å kunne ha et godt rom hvor man kan slappe av etter en hektisk dag i storbyen.
    Hotell er viktig så klart, og for meg så er det viktigste med hotellrommet akkurat frittstående dusj og gulv uten vegg-til-vegg teppe.

14. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Badekar (eller badestamp, eller tilsvarende) er så langt jeg forstår viktig i japanske hjem. De tar gjerne et bad om kvelden. Samme badevann gjenbrukes gjerne blant familiemedlemmene. De som er velstående og har plass pleier dog å separere dusj og badeområde. De som selger leiligheter i andre land rettet mot velstående kjøpere fra Japan har nødt til å innrede leiligheten med badekar-område (det er viktig for de, mens f eks balkong er viktig for folk fra vesten). Jeg ville tenkt at de fleste hotellrom i Japan har badekar, men vet det ikke.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn var det her på berget og i gamle dager. Rekkefølgen var gjerne far, barn og til sist mor. Stakkars mor.

Wiolenze and phileas like this.
  16. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg overnattet hos en familie jeg hadde blitt kjent med, i en forstad til Tokyo. Jeg fikk tilbud om å ta et bad i stampen, siden de hadde satt den opp. Jeg takket nei, det ble sikkert oppfattet som veldig uhøflig. Jeg ville sikkert da fått være førstemann i, siden jeg var gjest, men visste ikke og var ikke helt kjent med denne kulturen. Jeg mener å ha hørt japanere flest oppfatter vestlige som ikke bader eller dusjer om kvelden som uhygieniske, uten at jeg kan gå god for det. Det var mye som var uvant ved dette besøket. Som da jeg svingte opp til huset med taxi. De hadde samlet unger fra hele nabolaget for dette besøket, sikkert mer enn hundre, og når jeg steg ut av taxien så bukket samtlige. Det var mye uvant å oppdage om shintobuddisme, drikkevaner, do og donts osv. Selv om jeg hadde lest meg opp på forhånd. Når man må av med skoene, hvilke rom man kan ha sokker og/eller tøfler på, når man må ta av dette, osv. Lett å bokstavelig talt tråkke feil på kotymene. Det er rett og slett en veldig annerledes kultur.

RoadKing and holmen like this.
  17. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Ser fra Youtube at det finnes hotell i Tokyo som har Dusj ved siden av badekaret.
    Dessverre er det veldig vanskelig å se dette på bilder hos Hotels.com og Booking.com, ikke heller står det beskrevet.

18. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Det fine med badestampen i Japan er at alle har dusj og vasker seg skikkelig med såpe før de går i stamp/ bade områder. At vannet skulle bli skittent handler bare om at en hviting ikke følger den fornuftige regelen.

så : er det bade stamp er det løs dusj. Så er en av kravene til TS løst.

19. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er da en bade stamp? Noe annet enn et badekar?
    Et søk på Google om badestamp viser meg utendørs boblebad.

20. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Onsen er det tradisjonelle i Japan, noen hotell/ryokan har private onsen på rommet. Det vanlige er imidlertid som vist i tidligere post et vanntett rom med dusj og badekar som kan brukes på samme måte.

Del denne siden