Hotel CDG - Erfaringer

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av DJasko, 27. des 2025.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,842
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper jeg ikke er alene om å ha en natt på/rundt CDG ifm med bonustur. Noen som har lyst til å dele anbefalinger?

Kommer sent inn, og har sånn passe tidligfly ut dagen etter. Tur med 3 små barn, så ikke så keen på å ta noe inne i Paris. Helst relativt nært flyplassen. Det jeg finner av hotell tett på, så er det få som har mulighet for 5 pers på et rom/connecting rooms.

Ser Radisson har et nytt hotell som åpner rett på nyåret, frister å sende en epost for å høre om de har connecting rooms.

Hvor bor folket ved layover med overnatting på CDG?

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,937
    Bonuspoeng:
    293
    Det løser garantert ikke behovet ditt for stort rom/connecting rooms, men hvis man skal fly videre fra Terminal 2E så finnes det YotelAir der airside. Kjekt hvis man skal tidlig avgårde

DJasko liker dette
  3. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    45,292
    Bonuspoeng:
    293
    Hilton funker men kommer jo an på hvilken terminal. Marriott var også OK. Tipset er vel å unngå CDG generelt og overnatting spesielt

tobeornot999 and DJasko like this.
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,937
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det kan bli vanskelig siden det ser ut som at AF er beste alternativ hvis man ønsker å reise noe sted med mer enn to pax uten å betale dobbel poengpris

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,875
    Bonuspoeng:
    293
    Sist bodde jeg på Holiday Inn Express .... det var ingen høydare, men det lå lett tilgjengelig med interntoget mellom terminal 1 og 2

DJasko and Jorge like this.
  6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,181
    Bonuspoeng:
    183
    For et snaut år siden trengte vi en enkel overnatting på CDG. Hotellene rundt Roissypôle skulle ha tullete mye penger, så vi gikk for det svært enkle easyHotel ved Aeroville. De skulle ha tullete lite penger, så det ble et skikkelig budsjettalternativ.

Fungerte helt fint. Det er god kollektivforbindelse og kjapp busstur bort (bussruter 22, 23, 24, 32, 39, 43, 349, 351, EX100, N140, N143). Det svære kjøpesenteret Aeroville har spisesteder som holder oppe til middag også, så om man kommer inn med et ettermiddagsfly og drar avgårde tidlig uten behov for frokost før loungen, er det et akseptabelt sted for en natts søvn. Tror vi betalte drøye 60 EUR for en natt og 2 EUR per pers i bussbilletter.

Ligger under innflygningen og det kommer mye luftfrakt på morgenen, så med åpent vindu våkner du fort når første store kommer inn for landing.

Vurderte også Roissy-en-France vest for flyplassen, der hadde Aiden by Best Western sympatiske priser. Nabolaget så hyggeligere ut og hadde nok heller valgt det enn Aeroville neste gang. Jeg markerte restaurantene L'Ardoise de Roissy og Casa Pepe som mulige alternativer, og det var flere andre hotell der også. Jeg synes det er ålreit å spise utenfor hotellet, så ville nok vært villig til å ta den lille buss-/taxituren over dit.

Tilsvarende var det også oppe til vurdering med Le Mesnil Amelot. Der har de et hotell som heter NOMAD som også så ålreit ut, og har stjernemerket restaurantene L’Arganier, L'Atelier og Top Pizza.

Last edited: 28. des 2025
    Rapolo, DJasko and holmen like this.
  7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,842
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Ja, fullt klar over det, dessverre. Utreisen var opprinnelig via AMS og jeg hadde booket et bra og ganske rimelig hotell tett på flyplass. Men pga en schedule change og mulighet til å få en ca 12t kortere layover og turtid så ble det CDG...

Hilton er en av de jeg vurderer, men balkan-genene mine tillater meg ikke å betale den prisen (5k) for 10 timer selv om jeg vet at jeg mest sannsynlig må...

Takk, sjekker opp mtp mulighet for 1 rom (alt. connecting rooms).

Virker som det generelt er få hotell som har mulighet for en familie på 5 rundt CDG. Må kanskje vurdere å velge noe litt utenfor. Flyet får tross alt ikke før kl. 10...

8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,842
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig, takk for kjempefine tips!

Det ender nok med at vi velger budsjettalternativ. Helt ekstreme priser på hotell rundt flyplassen. Skal ta meg råd til den bussturen eller taxituren. Nå må jeg ut på leit ut i fra ditt innlegg.

Tusen takk

9. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,548
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en bane som går mellom terminalene. På stoppet før terminal 1 stopper den ved flere hoteller herunder ovenfor nevnte Holiday Inn. Mercure ligger der og Melia. Jeg har sovet en natt på Courtyard og hatt dagrom en gang på Courtyard. Ligger sammen med Residence Inn. Overraskende god restaurant og svært hyggelige i resepsjonen. På spørsmål om utsjekk 14 var svaret et stort smil og selvfølgelig. Siste gang booket jeg AirPort view og da ser man mot 2A/2B, taxe-veien som kommer forbi hotellet og rullebanene bortenfor 2A/2B. 4 min å gå fra shuttletog-stoppet (bare delvis under tak) og så noen minutter med toget til jernbanestasjonen på terminal 2.

kongenamundsen and DJasko like this.
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,842
    Bonuspoeng:
    93
    Med hotels.com sitt Flash sale i dag ble det en booking på 'Appart'city Paris Collection Paris Roissy CDG Airport'. De har passe store familierom, shuttle service til flyplass og en virker ganske rent og fint. Virker som et godt alternativ ca 260 EUR for natta.

De andre rimelige alternativene som ble nevnt her var dessverre fulle. Fant noe rimeligere 'Eklo hotel' for rundt 180-190 EUR med gratis avbestilling. Er kanskje litt bortskjemt da man legger litt ekstra vekt på anmeldelsene... Virket ikke rent kombinert med dårlig service slenger vi på noen hundrelapper og bor over gata...

Vi lander kl. 20 og flyr ut kl. 10. Så kunne strengt tatt overlevd på Eklo også... Den var så rimelig som 100 EUR ved betaling nå og ingen avbestilling, men tørr ikke å ta sjansen med bonusbilletter.

Del denne siden