Undertegnede har i mange år forsøkt å få til en date med EVA. Jeg har hatt flere bookinger, men av ulike årsaker har det alltid falt i fisk. Andre planer har kommet i veien, og Covid ødela iallfall for to eller tre forsøk. Men i fjor en gang (tror det var i slutten av mars) booket jeg AMS-BKK og TPE-VIE-AMS. Planen var å legge til flighter til/fra OSL i tillegg. Det fikk jeg gjort i april. Betalte gladelig 150 kr (eller hva det er) i endringsgebyr, for å komme meg hele veien til og fra OSL. ("Noen" glemte også å trekke poengene på nytt da denne endringen ble gjort..) I tillegg kjøpte jeg en billett med China Airlines for å komme meg fra BKK til TPE. Jeg turte ikke å prøve på flere endringer nå! Siden SAS har gått ut av Star Alliance i mellomtiden, var det en fare for at uforutsette endringer skulle tulle til denne reisen også, men det har gått bra. Og nå er dagen her, turen starter straks! Reiseruten ble slik til slutt: SAS via ARN i Go for å varme opp før EVA tar meg til BKK i kveld. China Airlines til TPE, EVA til VIE, og Austrian på siste etappe til OSL om en ukes tid. Det begynner å nærme seg slutten på Star Alliance bonusreiser i appen, men dette er ikke den siste! Nå befinner jeg meg på Radisson Blu OSL, og er klar for at reisen skal begynne. Vil du være med, så heng på!
Glimrende at du sjekker ut forholdene hos EVA, her i gården blir det siste (?) tur med henne om et par ukers tid. God tur!
God tur! Det vart aldri EVA-tur på meg i Star Alliance tida, dessverre. Det ser ut som eit fantastisk produkt. Tusen takk for reisebrev. Eg gledar meg til å følge med på deg på tur
Turen startet egentlig i går, da vi kjørte hunden til barnevakten i går kveld. Så parkerte vi i P10, og ruslet bort til Radisson Blu. Har blitt VIP hos Radisson ,og det ble behørig feiret med oppgradering til "Superior airport view". Flotte greier altså! Fikk også en liten hilsen. (Skulle gjerne hatt en sjokoladebit i stedet, men det får gå) Drakk litt vin med kona, for det var tid for soving i den alt for myke senga. Sendte kona til CPH for et par timer siden, jeg har avgang rett før kl 14. Treningsrommet ble behørig testet, og straks er det utsjekk.
God tur! Set kursen mot TPE sjølv i dag. Planen var CI frå FRA i går, men no blir det KL frå AMS. Då får eg i alle fall samanlikna KL mot returen som går med CI på søndag.
Dagens første flight er med Sten Viking. Som jeg ikke har fløyet med før. Ikke så veldig spennende, tror jeg. Men, for en gangs skyld flyr jeg bak "gardinen", så det er jo litt spennende? Mye ledige midtdseter, enn så lenge. Men det er jo fortsatt litt tid til avreise. Flyet er her akkurat nå:
Neste fly fra ARN til AMS går med EI-SIU. Og det har ikke noe Viking-navn? Er det fordi det er SAS Ireland? Det har jeg fløyet med én gang før, på vei til London med @kjeeli for å se NOFX og Weezer. Flyet har forlatt Irland, på vei mot Stockholm.
Har kommet meg til gullstua, og fått i meg en helt ok frokost. Nudelsalat med masse deilig koriander. Får vel ikke så mye servering på rad 11, så jeg må bunkre opp her på OSL. Har litt lite tid på ARN, men skal prøve å svinge innom den nye loungen på F gates, siden jeg har avgrenset derfra til AMS.
Tydeligvis lurt å fly midt på dagen, for det er ledig midtsete på nesten alle radene i Go. Kjipt å være på en av tre rader med noen i midten.. I Plus er det 12 pax på 8 rader. De har gooood plass. Off we go!
Gode minner med ho EVA. Tenk et flyselskap der alle ansatte i biz alltid forsøker å uttale navnet ditt når du ankommer setet første gang. Mindre gode er kanskje å komme for sent til gate ved mellomlanding på BKK, med å oppdage at vi allerede er ombooket til flighten vi trodde vi skulle rekke 20 min senere. Også er jeg veldig nyskjerrig på champagnen ombord i dag
Ganske begivenhetsløs tur til ARN. Jeg så på medbragt IFE, og finn en flaske vann. Etter at CC først svarte at det koster penger. Jeg spurte "Også som diamant?", hvorpå hun så på nummeret på raden, og sa "nei, det skal du selvfølgelig ikke betale for". Taxet inn til gate E8, og var i full fart mot F gates (som det første boardingkortet kunne fortelle meg at var riktig) da jeg sjekket en skjerm i forbifarten. Der sto det nå E5. Så da ble det den gamle trauste SAS loungen i 4. Etasje. De hadde både øl og en pastasalat. Jeg er en enkel sjel, så det holder for meg. En time til take off, denne gangen uten ledig midtsete. Mange svensker som skal til AMS i dag tydeligvis. Det har vært flybytte underveis, for nå kommer flyet mitt fra Malaga. Også et SAS Ireland fly, som jeg heller ikke har testet før. (I følge appen) Det har heller ikke noe Viking-navn, så da kan man kanskje konkludere med at SAS Ireland sine fly ikke har Viking-navn?
Ser ut som det heter Olaf Viking, så her må vi nok skylde på SAS IT: https://www.jetphotos.com/photo/11456850