Har brukt
Bose 700 en stund. Både i stille rom, café, kontorlandskap, lounges, telefon- og skypesamtaler, om bord på long-haul, høre på Spotify musikk, Podcast og se på YouTube. Er generelt
fornøyd, men de har én stor drawback.
Om du trenger aktiv støydemning og grei lyd, er de det beste jeg har testet. Om du primært oppholder deg stasjonert og rolige steder, finnes det bedre valg i samme prisklasse.
Batteritid og brukervennlighet er OK. Lydkvalitet og soundstage utvilsomt bedre enn QC35 og Sony. Design/uteseende bob-bob, der liker jeg de andre modellene bedre. Bluetooth range holder kun for ett rom/trevegger. Pluss for USB-C kontakt, to kilder på Bluetooth og bra på voice.
Generell byggkvalitet er god og jeg kommer til å oppbevare mine i en myk microfiberpose, fordi den medfølgende vesken er altfor stor og bulky.
Det
negative er comfort. Bose 700 er helt klart mindre behagelige å ha på i lengden enn Sony og QC25/35. Både fysisk med større trykk/annen hodebøyle og ørepadder, samt med NC-trykket som genereres.
Etter én time eller så må jeg alltid ta de av, lufte ørene og sette hoden i reset. Håper software kan kalibrerer dette over tid. Om det ikke blir bedre/jeg tilvant er jeg villig til å ofre lydkvalitet og funksjonalitet for å ha noe som jeg koser meg med på hodet.
Det er litt som gode sko på tur; dersom du ikke tenker på skoene i løpet av dagen er de perfekte.
Om du setter NC-level til 8 av 10 så blir det litt mindre NC-trykk, men da slipper også mer ambient noise inn. Og 0 er ikke 0 men en forsterkning av lydene i omegn. Dvs. det er mer stille med hodetelefonene avslått enn når de står i NC-level null.
Mine gamle QC25 kunne jeg sove med 8 timer på flyet uten å tenke på det – de var silkemyke.
B&W har PX7 på vei, mulig alternativ.
![[IMG]](https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/B6sQDDAae26NCHfwSkthRG-650-80.jpg)
Vis alt...