HK - MR og "snu i døren"

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paboee, 08. sept 2017.

1. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Det jeg også tenker. Sist gang gikk det veldig radig og takket være ESTA så gikk det jo uten noe problem. Men 2 timer er risky...

2. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel flere forhold som spiller inn på hvor slitsom en reise er. Jeg var selv litt spent på hvordan jeg ville føle meg etter ca 22 timer i fly fra lørdag morgen til søndag kveld. Visst var jeg sliten når jeg kom hjem, men definitivt ikkeno mer enn etter en helg på guttetur. Alkoholinntak spiller også inn så klart, men det er vel mest ett resultat av det vi kaller å leve tror jeg:)

CrotchRocket and Fly med oss like this.
  3. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Tok denne turen i Februar og vi hadde kanskje 30-40 min til overs etter å ha kommet oss igjennom immigrasjon og ny sikkerhetskontroll.

4. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Nice :D Håper bare jeg rekker litt lounge. Helt forelska i *A loungen der. Du ble ikke "tilfeldigvis" stoppa av immigration og de syntes det var rart at du kun skulle være der i 2 timer?

5. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Tror du skal ha flaks for å rekke en tur i Loungen.

Nei, vi sa bare at vi hadde transfer fra LAX. Men vi hadde en kar foran oss som også var på MR, han ble dratt til side og ble kraftig utspørt om hva han skulle og hvorfor han ikke hadde noen overnatting osv.

petterel liker dette
  6. paboee

paboee Medlem

Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Hei hei
    Kort oppsummering av t/r Bergen - Hong Kong med SAS Plus.
    Blir mye flybytte med relativt kort tid, BGO - OSL - ARN, men gikk relativt greit.
    Hadde omtrent timen på hver mellomlanding.
    Dessverre helt fullt på Business, så ingen sjans for oppgradering og er helt enig med hva Flyskrekk skriver over, hadde vært bra med Business på veien ned og fått sovet skikkelig et par timer...

I HKG var transfer fantastisk lett. Gaten var mindre enn hundre meter unna, transfer gikk på 5 min, og så fikk jeg en time i loungen og fikk meg en skikkelig frokost. United loungen er ganske grei. Har ikke prøvd Thai loungen der ennå, noen som har preferanser her?

Hjemturen ble forsinket med 2 !!! timer pga mange avganger og litt dårlig vær nord i Kina, men gikk bra når vi først kom oss avgårde. Dessverre gikk det ut over alle andre avganger og jeg kom meg hjem 4 timer senere enn planlagt.

Summa sumarum, så vil jeg prøve å oppgradere i Bus på veien ned i neste omgang og for andre som ønsker å prøve så var det meget enkelt å komme fra arrival etasjen og opp i departure etasjen, så en god måte å tjene poeng på om en ikke kan gå utover de to helgedagene :)

mvh
    Petter

petterel, FFlyer, KatManDu and 5 others like this.
  7. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    På min siste tur til HKG (som ikke var en snu-i-døra) hadde jeg god tid il å prøve alle tre loungene rundt frokosttider

Singapore:
    I all hovedsak identisk mat som hos Thai. Muligens noe tillegg i forhold til asiatiske retter, men både nudler og sandwich var trolig laget av samme cateringselskap.
    + Det beste alkoholutvalget
    - Langt fra SAS Gate 10+ min, bør sikkert beregne mer på første tur. Mye å se på.
    - Ingen vinduer, ingen utsikt

Thai:
    + De har iskrem
    + Har utsikt og er veldig åpen
    + De har mest komfortable stoler (her er neppe alle enige)

United:
    + De andre har alle eggerøre og pølser. United topper det med bacon og grilla tomater i tillegg.
    + Har utsikt, noe mindre åpen enn Thai, men fortsatt mulighet til å beskue de samme fly som du akkurat så fra Thai.

United og Thai ligger begge en etasje over gatenivå og du kan gå fra den ene til den andre uten å måtte menge deg med den gemene hop. 1-2 minutter å gå.

Alle tre har dusj, uten at jeg har prøvd den hos noen av dem.

Preferanser:
    - Frokost: United
    - Dessert: Thai
    - Fylla: SilverKris

petterel, Insomnia4u, FFlyer and 9 others like this.
  8. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,028
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk, takk!

9. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Biz preferanser (for å):
    Dusje: Singapore
    Ete frokost: Singapore.
    Ete andrefrokost: United.
    Drikke rødvin og sjå på folket i terminalen nedanfor: Thai.

First preferanser (for å):
    Dusje: United.
    Ete middag: Singapore.
    Stikke hovudet innom i to min for å seie hei, for deretter å gå tilbake United for litt å drikke og å sjå på fly fram til avgang: Thai.

petterel, Liza, DanH and 2 others like this.

Del denne siden