Hjemfartsonsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Flymunda, 23. april 2025.

1. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra MAD. Hjemkomst fra USA og så stå opp 03.40 er kanskje ikke måten jeg skal satse veldig ofte på for å snø døgnet. Frokosten ble av det litt enklere slaget, selv om det er veldig deilig å komme tilbake til ordentlig bakverk.
    IMG_4718.jpeg
    Innsjekk hos KLM fungerte fint. Ingen fast track før 05.00, men ingen kø heller. Og behagelig med security som ikke er designet for å være mest mulig ineffektiv. Det er helt utrolig hvor ubrukelige TSA klarer å være. Trumps plan om å privatisere sikkerhetskontrollen er noe jeg faktisk håper at han lykkes med.

Det er imidlertid litt merkelig å stille et spørsmål på engelsk om hva jeg skal ta ut og hvor vedkommende bare ser på meg og rister på hodet og sier er eller annet på spansk. Dog ikke så absurd som i passkontrollen i går kveld hvor passkontrolløren ikke snakket engelsk. Greit å ikke måte smalltalke for å komme inn i et land, men når jeg skulle forklare at jeg kom i den manuelle køen fordi automaten ikke klarte å kjenne meg igjen, så han ut som et spørsmål og sidekontrolløren måtte oversette.

Turen i går var en berg og dalbane. CHS-DFW var fantastisk hvor pursher i tillegg til å yte super service håndskrev kort med hilsen til alle passasjerene i F. DFW-LHR var riktignok en nattflight hvor alle vil sove fortest mulig og så ha en rask frokost, men alle fire som betjente meg var allerede en halv meter videre ned midtgangen når de serverte meg. BA LHR-MAD hadde super crew igjen.

Last edited: 23. april 2025
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,368
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra pt "fastboende" Mauritius. Fortsatt en uke til vi har hjemreise.

Latmannslivet begynner å virke. Vi skal på sightseeing i morgen eller overimorgen. Time will show.

Personalet hilser på engelsk og fransk. Siden hudfargen ikke er den berømte "english blue" ei heller "very pink" etter en dag i solen prøver de fransk først.

Stranden er klar for okkupasjon, og ingen tyskere har vært her med håndklær. De blir eventuelt fjernet etter 45 min om de bare blir liggende der alene.
    20250423_082445.jpg

Ha en fin onsdag!

EndreD, Calling, Spielhaug and 14 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,532
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra godstolen.
    I dag blir det hjemmekontor, for her må det vaskes klær! Også kan jeg konsentrere meg litt bedre her enn i åpent landskap på kontoret.
    (Også blir det litt mer tid til IF og leting etter billetter og sånt. :cool:)

Ha en fin en!

EndreD, Calling, Henrik and 12 others like this.
  4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,295
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Quality Hotel Prinsen i Trondheim.

Årets første flyvning med Norwegian i går kveld. Enkelt og greit og med fullflex-billett var det bare en 20 sekunder lang samtale med Berg-Hansen som skulle til for å flytte billetten fra 19 til 20.20-avgangen.

Nå står 2 dager med workshop på programmet.

Søndag går turen til Saudi Arabia. Denne gangen med Qatar. Lenge siden jeg har reist med dem og lenge siden jeg har reist langt med et selskap i økonomi som statusløs.

Ha en finfin dag!

EndreD, Calling, Spielhaug and 12 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten er grå i dag .. slaraffenliv her også når unger og det som følger med er reist hjem.
    BGO er stengt i øyeblikket siden flysjåførene ser dårlig på rullebanen
    Godt det er helg IMG_8836.jpeg

EndreD, Calling, Spielhaug and 13 others like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,532
    Bonuspoeng:
    293
    Er det for mye sol på rullebanen? :p

Eddie47 liker dette
  7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå ein parkeringsplass i Sunnfjordmetropolen Førde. Bilen må ladast, og då eg lada utanfor samvirkelaget i heimbygda blei det kuk i computeren, og skjermen på ladaren sa noko om reboot. Jammen er det godt å bu sentralt slik at ein kan lade både her og der, men eg gler meg til elektrikaren får litt ledig tid slik at eg kan lade heime.

Neste veke blir det kanskje egotripp :D

EndreD, Calling, Henrik and 9 others like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,325
    Bonuspoeng:
    293
    God fly-morgen!

Har for en gangs skyld en helg helt uten flyplaner, og begynner rastsløst å se etter steder å reise. Gjerne en obskur rute fra OSL som jeg ikke har brukt før. Men det er liksom ikke så mange av dem :D

Kanskje tråle departures board hos Avinor, og se om noe dukker opp... :p

EndreD, Calling, mathiasfe and 5 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Leder du alt hjemme vil du spare mye!
    I 2024 hadde vi en total ladepris hjemme på ca 70 øre/kWh.
    Den lille (Peugeot ion) har aldri vært på hurtiglader og det har kostet omtrent en dieselfylling i året ca 1000kr.

Preference, Sunnfjordingen and holmen like this.
  10. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,038
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra gullstua på OSL, gjestet inn av LOT som forøvrig skal ta meg til Nord Makedonia. Nytt land på listen for min del. Embraer på første benk hele veien, burde vel hatt medbragt frokost.

EndreD, Calling, Flymunda and 7 others like this.
  11. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,260
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Bjørn Borg kofferten min fikk skikkelig bank av WF på søndag.

Svær sprekk, bare å kassere.

Gidder ikke å claime noe, da dette var en gammel koffert med bulk fra før.

Ser bagbrokers er på viatrumf, og i tillegg på DNB supertilbud ( 20% off) i morra.

Blir nok en Samsung C-lite ekstra stor. 81 cm. Prisen blir da usle 4800,-

Godt en jobber overtid i dag og i morra.

EndreD, Calling, Flymunda and 4 others like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra vest! Her er det møter og kaffe. Møter og kaffe.
    Ha en bedre en!

EndreD, Berlioz and Eddie47 like this.
  13. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,038
    Bonuspoeng:
    293
    Kjapp tur innom «schengen-loungen» hos LOT som er nyoppusset og helt OK før jeg gikk videre til non-Schengen som er en kjapp passkontroll unna;

Holder ut her i 25 min før boarding fordi jeg kan se på fly;

IMG_3811.jpeg
    Mat og deikke;
    IMG_3812.jpeg IMG_3813.jpeg IMG_3814.jpeg

Det var forresten apronparkwring ved ankomst WAW så det ble opplyst on buss til terminalen. Businesspax fikk egen minibuss mens HON LOT limoservice som er «oppgradert» fra Skoda til Volvo;
    IMG_3810.jpeg

Alt i alt helt OK

14. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,038
    Bonuspoeng:
    293
    Helt aleine foran gardina på siste leg, du kunne presset inn 2 pax til;

IMG_3817.jpeg

Spielhaug, Calling, Ololsen and 2 others like this.

Del denne siden