God morgen fra MAD. Hjemkomst fra USA og så stå opp 03.40 er kanskje ikke måten jeg skal satse veldig ofte på for å snø døgnet. Frokosten ble av det litt enklere slaget, selv om det er veldig deilig å komme tilbake til ordentlig bakverk.
Innsjekk hos KLM fungerte fint. Ingen fast track før 05.00, men ingen kø heller. Og behagelig med security som ikke er designet for å være mest mulig ineffektiv. Det er helt utrolig hvor ubrukelige TSA klarer å være. Trumps plan om å privatisere sikkerhetskontrollen er noe jeg faktisk håper at han lykkes med.
Det er imidlertid litt merkelig å stille et spørsmål på engelsk om hva jeg skal ta ut og hvor vedkommende bare ser på meg og rister på hodet og sier er eller annet på spansk. Dog ikke så absurd som i passkontrollen i går kveld hvor passkontrolløren ikke snakket engelsk. Greit å ikke måte smalltalke for å komme inn i et land, men når jeg skulle forklare at jeg kom i den manuelle køen fordi automaten ikke klarte å kjenne meg igjen, så han ut som et spørsmål og sidekontrolløren måtte oversette.
Turen i går var en berg og dalbane. CHS-DFW var fantastisk hvor pursher i tillegg til å yte super service håndskrev kort med hilsen til alle passasjerene i F. DFW-LHR var riktignok en nattflight hvor alle vil sove fortest mulig og så ha en rask frokost, men alle fire som betjente meg var allerede en halv meter videre ned midtgangen når de serverte meg. BA LHR-MAD hadde super crew igjen.
Last edited: 23. april 2025