Hawaii

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 31. jan 2020.

1. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Skal over Stillehavet senere denne sesongen og tenkte legge inn besøk på Hawaii.

Det var helt til jeg så prisnivået på Maui. Holy Macaroni, her må jeg se på alternativer for å treffe budsjett. Airbnb er også godt overpriset.

Booking.com eksempel link

https://www.tripadvisor.com/Maui_Hawaii-Hotels

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at prisene har vært betydelig høyere enn normalt gjennom hele pandemien. Noe lavere priser på Oahu og Molokai og Lanai, men dyrt også der.

Edvard liker dette
  3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Brukt dette flere ganger og aldri noe problem. Må bare sjekke hvor lang tid i forveien du kan kansellere, da dette varierer veldig. Synes kanskje Airbnb er hakket enklere å forholde seg til med tanke på at det er veldig lett å endre/avbestille, og pengene kommer raskt i retur. Men når det er sagt, har vi bestilt via Vrbo i California og Hawaii flere ganger uten problemer.

4. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Bumper meg selv her. Forrige reise kunne naturlig nok ikke gjennomføre i januar 2021, men nå er vi booket inn til januar 2023 ~ denne gang med en baby.

Totalt 13 døgn skal fordeles og bookes. Med baby tenker vi å holde oss til to øyer og overnattingssted. Ønsker ikke å hoppe for mye rundt.

Tips til hyggelig barnevennlig hotell på Oahu? Ser for meg 7-8 dager her før vi drar til Maui eller en annen øy. Vi vil ha god komfort der alt funker, men gjerne noe mer spennende enn helt basic kjede. Kimpton kjeden er vi feks fan av.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig synes jeg Oahu er den kjedeligste øya, så ville ikke brukt flest dager her. I tillegg synes jeg Waikiki er ganske usjarmerende - særlig med barn, og 90 % av hotellene ligger her. Er bare høyblokker og en strand støpt opp av betong. Med barn kan Ko Olina eller Kailua anbefales. Lanikai beach i Kaulua er veldig fin! Vet ikke budsjettet deres, men Ko Olina kan skilte med Marriott og Four seasons. Vi foretrekker Airbnb på nordsiden av Oahu, men nå var det jo ikke det du spurte om ;)

Darkcho liker dette
  6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt ville jeg helt klart anbefalt Kauai som øy nr 2, og da særlig nordsiden Princeville/Hanalei, MEN i januar regner det rett og slett for mye der. Maui har jo egentlig en god miks av alt, så med mindre Oahu er veldig viktig for dere, kan dere jo vurdere å bo to steder på Maui for litt variasjon.

Darkcho liker dette
  7. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for gode tips @Jeanette ! Kommer garantert tilbake til deg for flere når det nærmer seg.

Jeanette liker dette
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Gjør gjerne det :) Ingen ekspert akkurat, men har da vært på Hawaii 5 ganger noen uker hver gang, så litt har man jo fått med seg :)

Darkcho liker dette
  9. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN Pensionisten SK LTG * LH Senator * TG Royal Gold

Likes mottatt:
    172
    Bonuspoeng:
    33
    - Jeg har været på 16 rejser til HNL, alle 16 gange i januar med det ene formål at overvære en årlig golf turnering : årets start på US PGA golf "Sony Open in Hawaii" på Waialae Country club.
    - Jeg bor på Alohilani Resort (det tidligere hotel Pacific Beach).
    - Hvis I vælger at leje bil, så vær sikker på at jeres hotel har parkering (det er vanskeligt at finde P-pladser i Honolulu. Alohilani Resort har valet parking.
    - Jeg kan anbefale en skøn 9 timers tur med Robert´s sightseeing, op gennem Dôle ananas plantagerne inde på øen, helt op til Turtle Bay. som er et stort resort med golf, surfing osv. Frokost på vej tilbage, ned langs kysten. En vandretur op til et vandfall.

kristiaan and Darkcho like this.
  10. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    1 måned til tur!

Vi endte opp med noen netter på Westin Princeville like ved Hanalei Bay. Er det noen god vei utenom leiebil fra flyplassen? Ser diverse guidebøker sier at taxi kan være trøblete og dyrt. Vi skal være der fra torsdag-søndag før vi vender snuten mot Maui og Hana.

11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Anbefaler absolutt leiebil! Ellers er dere stuck på resortet og det er dumt. Mange fine steder å kjøre til 5-30 min unna resortet. Taxi har jeg faktisk aldri sett der.

Anbefaler Hidaways Beach! Skikkelig øde øy følelse. Og bare spør om dere lurer på noe.

Last edited: 12. des 2022
    Darkcho liker dette
  12. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Tar gjerne forslag til enkle utflukter ut over Hideaway Beach og Hanalei Bay fra hotellet? Hva med spisesteder etc?

13. globetraakkers

globetraakkers Reiseavhengig

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Leiebil er et must om du vil se deg rundt! Med naf xtra kredittkort får du hertz President circle. Med det kan du få matchet tilsvarende president hos alle andre selskaper. Da får du som regel velge den bilen du vil ha. Mye av Jurassic Park er spilt in på kauai. Vår fineste opplevelse der var å fly helikopter rundt om på øya. Inklusive flyvningen til intro scenen til Jurassic Park 1. Øya har også sin egen grand canyon som er veldig vakker! Kilauea Point lighthouse er å anbefale. Med en sinnsyk utsikt. Normalt sett er det mest sol på strendene sør sør/vest på øya. Jeg ville besøkt flest mulig strender over hele øya. Alle har sitt særpreg og sin egen farve på strendene. Av alle steder vi har vært på, er kauai et av de vakreste stedene på lista. Har dere mulighet, og Mauna loa har utbrudd, reis på dagstur med fly til big Island og se på lava. Det pleier være veldig billig å fly mellom øyene!

Darkcho liker dette
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Snorkling på Kee Beach (kan også snorkle på Anini som er rett ved dere. Masse skilpadder, men revet er stort sett dødt)
    Kalalau trail - de første 2 us miles er de fineste
    Waimea Canyon - kanskje litt langt å kjøre siden dere har så kort tid på øya, men ellers vel verdt det
    ATV-tur med Kipu ranch
    Koloa zip Line, kan kombineres med Koloa rum tour

Restauranter:
    Happy talk lounge - ikke den beste maten, men helt magisk utsikt. Maten er ikke dårlig altså, bare ikke verdt turen i seg selv
    BarAcuda
    Hanalei bread
    Chicken in a barrel
    Hanalei gourmet

Og en ting til, på Kauai lever man litt etter sola, dvs tidlig opp og tidlig i seng. Restaurantene stenger derfor tidlig, og noe særlig uteliv finnes ikke.

Last edited: 12. des 2022
    globetraakkers and Darkcho like this.

Del denne siden