Vær med å stemme om du mener SAS har forbedret kundeprogrammet sitt siste året. Og om du er en av dem som mener SAS ikke har gjort det, tror du SAS vil "gjøre det godt igjen" i Eurobonus 3.0? Dette er tall som potensielt kan tas med videre på Meet n Greet møtet i Oslo i juni. Det vil si noe om tillitten og opplevelsen til oss brukere.
Innskrenket Lounge periode for Sølv, samt at vi ikke lengre får WiFi ombord gratis, er beklagelig. Lavere inntjening av eurobonus er også irriterende, men dette har vell pågått i flere år nå...
Lite forbedringer på selve programmet, selv om produktet til SAS oppleves som ganske greit, da snakker jeg om SAS Business og loungene. Er programmet fortsatt attraktivt? Ja, opptjeningen har blitt dårligere men er ikke ille sammenlignet med andre, så tjen EuroBonus og fly resten av Star Alliance er fortsatt helt sjef.
SAS har dessverre ikke forbedret programmet sitt de siste 12 måneder. For meg er tungtveiende grunner: - Kommunikasjon (svinger mellom null, løgnaktig og ikke-oppfylte løfter) - Forringer produktet som direkte påvirker selve reisen (fjerning av tredjepartslounge / Fast Track) - Devaluering av poengverdi - En ny nettside som kun en mor kan elske Man kunne skrevet side opp og side ned, egentlig. Eivinds mange rundreiser med storflotte løfter som ikke står i samsvar med virkeligheten. De lovet at Diamond skulle få flere fordeler enn Gold - det løste de ved å forringe Gold (men de rakk å øke prisene på Best Tilgjengelighet for alle, inkl. EBD). Jeg er ikke naiv. Jeg forstår at SAS sliter stort økonomisk, men all historie tilsier at å slakte melkekuen er neppe veien å gå. Ok, fjern tredjepartslounge for billig-Plus, men burde alltid bli tilbudt for minst EBG/EBD. Lounge burde ALLTID bli tilbudt for bookingklasser C, J, Z (tidl. Business Class). De jager jo folk over til Star Alliance-selskap. Hvis de seriøst ønsket å gjøre EBD mer attraktivt, kan de enkelt gjøre noen mer eller mindre kostnadsfrie grep: - EBD kan få endre bonusreiser etter utreise (inkl. Companion Ticket) - EBD kan få starte / avslutte CT-reiser hvor de vil - EBD får døgntilgjengelig CT-telefon (hva koster en "nattevakt" i Estland?) - EBD kan få poole innsjekket bagasje (inntil 32 kilo per kolli - uansett billettype) - EBD slipper servicehonorar for alle bestillinger på telefon - EBD enten bedre tilgjengelighet på Best Pris eller større rabatt på Beste Tilgjengelighet - EBD kan få rollover-poeng (maks 45.000) - EBD får økt statusbonus for reiser (f. eks. 35%) osv... Ikke alt er gratis, men mangelen på kreativitet og gjennomføringskraft er sjokkerende. Det er flere år siden Diamond ble innført og forskjellen mellom Gold og Diamond er minimale.
Selve programmet med mange opptjeningsmuligheter + AmEx CT med *A gjør programmet bra. Men forbedring med bortfall av familiekonto gjør at jeg stemmer som 93,5% av forumet har gjort så langt.
Det betyr at viss du har opptjent nok grunnpoeng til f.eks. EBD før opptjeningsperioden din går ut, så blir resterende grunnpoeng du opptjener i den perioden overført til den neste. Du vil altså få en "tyvstart" på neste periodes opptjening.
3/132 har stemt for at det er forbedret? Er det grunngitt eller bare trolling fra noen som har en mann/samboer etc i SAS, ref United-innlegget etc?
Folk trenger ikke oppgi årsak til hvorfor de stemmer hva. Og vi har alle forskjellige behov opp i mot Eurobonusprogrammet. Men for det store flertallet så langt, så er det tydelig hva folket her inne mener
Sant, men det er derfor spesielt interessant hva som er årsaken når man er til de grader uenige med alle andre. Kan det være noe vi har misset, eller de misforstått feks?
4/140 nå... Jeg har ikke stemt, men det er ganske nøytralt for min egen del... Så savner en nøytral option. - SAS har fjernet 3. part lounge og fast-track (stor minus). + Enda flere muligheter for å tjene poeng (bla. Elkjøp-kampanjen). + Redusert skatter & fuel på Star Awards (makspris). + Loungetilbudet på OSL har blitt forbedret, og flere forbedringer er på vei. Jeg bruker poengene til å ta ut bonusreiser, det har det ikke vært noen endringer i prisene. Er dog bekymret for at det snart kommer en devaluering, i og med at det har blitt mye lettere å tjene poeng.
Ikke rart dem må spare inn noen steder når X antall EBD/EBP kan spytte ut EBG/EBD i vildens sky. Syns det er helt ok at dem som reiser mye i f. eks jobb kunne gitt bort kort til nærmeste familie (akkurat som gjeste systemet fungerer i Lounge/Fast Track hos SAS). Sier ikke at dette er hoved problemet for at SAS må spare inn noen steder men det hjelper nok hvert fall ikke på budsjettet dems...
Enig med deg.....mye av det som betyr noe (for meg) er veldig bra + Bedre mulighet på oppgradering (Plusgrade gir mulighet til både poeng og cash) + Mulighet til å kjøpe garantert oppgradering på forhånd (via Plusgrade) + "Verdens beste" inntjening på enkelte *A selskaper (200% på SIA, TAP, Thai etc...) - ofte bedre inntjening i enkelte booking klasser enn selskapene gir til egne program. ....og ikke minst gratis cola og en snack i GO fungerer som en drøm ...også til familien.
Helt enig. Det burde begrenses til nærmeste familie (samme adresse eller samme etternavn). At det selges EBG-kort til høystbydene som gjerne er over 5.000 kroner har jeg liten sans for.
Er jo alltid noen som ikke ser verden på samme måte som det store flertallet, er vel grunnen til at tullepartier som SV og Rødt overlever feks.