Jeg ser at det er umulig å booke reiser på SAS-Awards på langdistanse, i ett år snart. Vi fra Sørlandet får bare en feilmelding som viser en beklagelse på at det ikke går ann å booke reiser med SAS på langdistanse, og når jeg ringer inn til kundeservise så går det ikke ann å booke for dem heller. Dette betyr jo at SAS det sisste året har markedført at folk fra hele landet kan booke bonusreiser på SAS på langdistanse, når det i realiteten ikke har vært tilfelle. Så hva bør gjøres med dette? Vi kan jo ikke sitte der å se at denne feilen for poeng til å renne ut i sanden for dem som har samlet dem opp.
Ok, etter nøyere undersøkelser så går det ikke ann å booke KRS - BKK, eller KRS - ICN, disse destinasjonene kan ikke bookes med SAS fra KRS ser det ut til.
Har du bedt de booke leg for leg? CPH - ICN først og så KRS - CPH? Jeg hadde samme problem for nesten ett år siden og da bare ringte jeg inn og de fikset det med å legge inn leg for leg til BKK.
Reiste BKK-CDG-OSL-KRS i januar, booket på skyteam award. Booket BKK-CDG på nett og ringte inn for å legge til feedeeflights etterpå
Da er det vel bare å gi beskjed til SAS. Det er ingen på forumet som får gjort noe med det. I mellomtiden; https://go-aheadnordic.no/
Jeg booket krs-ewr med retur på sas sine sider i mai. Reiste i juni. Er svært lite biletter fra krs til osl, ams og cph som er nærmeste Hubber. Booket for en uke siden krs-iad med sas i biz tur/retur for utreise neste uke. Så det finnes biletter men må bruke awardfares aktivt med varsling. Men er åpenbart mye lettere fra osl å finne turer. Jeg har ikke fått opp denne feilen som du viser til.
KRS er tross alt verdens navle, utrolig at det skal være slik. Tokyo, Paris, New York, Addis Abeba, Kristiansand.
Enig med deg, folk fra Kristiansand fortjener ikke like kjøps-rettigheter som andre nordmenn fra Østlandet har
Jeg tror du og SAS har felles problem her. Det er heller ikke mulig å bestille disse rutene som revenuebillett. SAS taper mer enn deg her. Ville anbefalt å søke opp en ruteplanlegger på LinkedIn og sendt vedkommende en melding der om problemet. Disclaimer: Testet bare på en tilfeldig dato KRS-ICN-KRS. Alle enkeltsegmenter var ledige og korresponderte helt greit, men bookingmotoren finner ikke gjennomgående reise (revenue).
Er veldig ofte feeder-flights fra KRS ikke treffer med andre ruter pga MCT. Eneste positive jeg ser med dette KLM/AF opplegget er at vi kanskje får bedre fred til CPH og kan nå en del ruter derfra. Ellers må vi i mange tilfeller først til Oslo og videre derfra, ikke helt optimalt.. Og veldig ofte kommer det opp forslag fra SAS med overnatting i Stockholm om det lar seg søke opp fra KRS. Ut fra CPH seint og fakirfly til OSL. Ikke helt optimalt akkurat, dog er dette observert over lengre tid, ikke bare siste året ..