Guttakrutt prøver fire av de beste First configene som kan kjøpes for poeng.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fredrik81, 23. febr 2017.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal odne dette litt senere. Største forskjellen er størrelsen på fuktighets krem osv. 5ml hos LH og 30ml hos Asiana. Øyebin sokker, kam, sko horn er omtrent det samme. Det fulgte også med parfyme hos Asiana. Selve toalettvesken egner seg også litt mer til daglig bruk da veska er litt romsligere. Samme som i denne rapporten:
    http://onemileatatime.boardingarea.com/2014/10/05/asiana-a380-first-class-los-angeles-seoul/ IMG_3216.JPG
    Øye bindet fant jeg ikke, ligger nok en lur plass.

Last edited: 28. febr 2017
    geddi, RemiWM, RoadKing and 1 other person like this.
  2. Wolfie

Wolfie Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Kanpai! - og god tur videre :)

Fredrik81 liker dette
  3. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_3208.JPG IMG_3206.JPG
    Tok denne gule linjen (Metro Ginnza line) både til Shibuya krysset og Asakusa. Fikk også en tur innom Tsukiji markedet nå i morgentimene.
    IMG_3210.JPG
    IMG_3213.JPG

geddi, Baldrick, olekvi and 9 others like this.
  4. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel vi har ligger sentralt, kort gange fra Shimbashi og skal ha fire stjerner. Som sagt små senger og små rom. Ikke en frokost å skrive hjem om, men bra valutta for pengene. Toget til NRT skal også gå herfra og tok toget fra HND rett her til Shimbashi.

Hotellet koster 980kr med frokost og man får rabatt på toppen fra hotel.com

Navnet er Remm Hibiya.

FFlyer, Upsaker, Stuttfeiten and 2 others like this.
  5. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da tok vi direkte toget ut til NRT fra Shimbashi som tok ca 75min. Har nesten fire timer på flyplassen så dette må bli bra. ANA F innsjekken overgår alt. Klut og greier, eget rom, med alt for høy bemanning, privat security. De har to F lounger, valgte den som var nærmest gaten, siden jeg gikk til feil Lounge først så endte opp med å gå under tarmakken. Loungen er elegant og har kjøkken hvor man bestiller mat samt et bra koldtbord. Ser ut som de kan nå en andre plass etter LH.
    IMG_3221.JPG
    IMG_3219.JPG
    Prøvde meg på ANA sin egen kyllin curry. Satt som en kule, men litt liten porsjon for en mann som trener fem ganger i uka. Har blitt litt champis også.
    IMG_3222.JPG
    IMG_3223.JPG
    Her er er interiør bilde som viser bufferen og utsikten er det heller ikke noe å si på.
    IMG_3224.JPG
    IMG_3225.JPG

geddi, FFlyer, Baldrick and 13 others like this.
  6. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Betraktninger i Champis... lykke rus. Turen til nå har vært helt utrolig og minst like bra som i mine villeste fantasier. Tenk at det er mulig å få en reise som dette for noen fattige poeng som man soper inn gratis( for det meste), ja også noen avgifte greier :) Dette er helt klart en tur der reisen er målet og destinasjonen har vært sekundært. Er halvveis i reisen nå og tror ikke ANA skuffet. Japan har også vært helt steriotypisk slik de fremstilles i film og animerte filmer. Sykt nasjonalistiske og stolte ikke minst. Skeptiske til fremmede og alltid stilig kledd og liker ikke å ta opp plass. På mange av disse punktene kan nok Nordmenn falle inn under samme kriteriene, men vil nå si at Japan antagelig drar det lengste strået her. De har til og med ordenspoliti som løper rundt med lightsabers og ikke noe uorden noen plass. Det er bare helt ekstremt. T-banen fungerte bra og koste nesten ingen ting. Har totalt brukt 5000yen (ca 380kr tror jeg) per pers mens vi har vært her så kan egentlig ikke klage på prisene. Are ba meg skrive om de rare folka vi ser på turen, men er redd at det er nok det jeg har gjort til nå. Meg i Marius genser som har med en tolvåring som er klistret til mobilen( noe FIFA spill) iført burton Snowboard jakke, er jo litt av et syn i seg selv. F.eks i dag da jeg spurte i C skranken hvor First sjekk innen var, fikk jeg svar vent litt. Ja for vi så ikke akkurat ut som F kunder :p Begynner å bli litt trøtt, håper jeg klarer å holde meg våken under første servering nok til at jeg får tatt noen bilder. Og det at postene mine er korte er for å få mest mulig likes og ikke det faktum at jeg knoter meg gjennnm dette på en mobil og varierende Internett tilkoblinger uten å ha peiling på hva jeg gjør. Eventuelle skrive feil og orddelingsfeil skyldes ikke bare Champisen, men det faktum at jeg donerer til dyslektikerforeningen jevnlig. Tar også opp korte snutter på Canonen, pluss bilder så får jeg bruke EDB maskine til å lage noe ut av dette, for guttunge skal jo vise til at han har gjort noe fornuftig den ekstra dagen handikap med vinterferie. Hjemme sitter en mor som samme dag som vi skulle reise la ut i det vide og det brede om hvor uansvarlig det var å reise på en slik tur med en tolvåring. Det har jo gått bra så da blir det vel tilgitt/glemt regner jeg med. Nå er jeg faktisk over på pepsien, slik at de ikke nekter meg adgang til flyet om en times tid. Nå er det ganske folksomt også, vi var nærmest alene her en stund, men når et det rundt 20stk her, så da får jeg oppføre meg ;) La oss heller snakke om noko ANA(bilde under)
    IMG_3226.JPG

Nanping, Bolle, geddi and 16 others like this.
  7. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Nå klikker hele internettet, så får kldde ned noen andre betrakninger før jeg blir dru og det tar av her( 20min til boarding). Hva er det med alle automatene, står to eller tre i en klynge og aldri langt mellom dem. Et det for å unngå menneskelig kontakt eller forde det er mest effektivt. Med spyledassene så sparer man nok en regnskog i året så ser funksjoner der. Har ikke fått mindre en fire kluter av ANA siden jeg entret flyplassen så det er tydelig at å spyle seg i hue å ræva er viktig og ikke minst hendene. Word out må rekke flighten.

geddi, Eddie47, Wolfie and 6 others like this.
  8. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    9,059
    Bonuspoeng:
    183
    Flotte bilder og en strålende tur. Junior er virkelig heldig som får oppleve en sånn tur :)
    Hva føler du har vært beste reisemål så langt? Vet det har vært lite tid hvert sted, men hvilket seiler opp som det som må oppleves med bedre tid?

9. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter på blå linja inn til Chicago. Regner med to timer her for så å returnere til Polaris loungen ca kl 19 ish før vi boarder 21:05.
    Kommer mer om ANA flighten senere den innfridde den :)
    @Earl vel vil si at Asiana flighten og FCT loungen har vært små topper på en total høydare av en tur. Det går lett an å se mer av Japan/Tokyo. USA har jeg sett mye av fra før.

Eddie47, Earl and Upsaker like this.
  10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville vel vite hva slags folk som du observerer i F-kabinen.
    Ikke bare de rare, men alle sammen.

Er jo en begrenset antall mennesker som tar seg råd til det, og man kan jo anta at de fleste i kabinen ikke er på award-reise om du selv er på det :)

Chrisbgg liker dette
  11. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vel på første F tur var det en eldre herre med bitte små runde briller. Han var den enste som hadde valgt sete da jeg fikk mine ca en uke før. Mistenker at det var mange som har oppgradert. Det var blant annet et par som reiste sammen. De lurte på om de kunne få våre seter( flyvertinnen spurte pent) Jeg sa nei, siden jeg hadde lovet at vi skulle sitte sammen. På Asiana var det et par i begynnelse av 30-årene som hadde men svær reisesekk alla det man tar med på backpacking. PS er på tur tilbake nå, får kanskje 3 timer i loungen.

Eddie47 and RoadKing like this.
  12. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en flott overfart. Herlig service hele veien. Bestilte Japans siden det gikk så bra å spise koreansk hos Asiana. Det jeg glemte er at det er så vanvittig mye folk på den øya at de spiser absolutt alt som reker inn på stranda. Så da ble det blant rå gullfisk og glassmanet som da gikk under betegnelsen Sashimi, hm ja ikke akkurat det vi selger mest av i Norge. Fikk det ned med masse Krug og sake.
    IMG_3240.JPG
    IMG_3229.JPG
    IMG_3230.JPG
    IMG_3239.JPG
    IMG_3241.JPG
    IMG_3243.JPG
    IMG_3244.JPG
    IMG_3245.JPG
    Vi kommentere at setene er litt små når man sitter rett opp og ned. Jeg vil tro at den jevne japaner sitter godt, men jeg på 182 syns den ble kort, spesielt når jeg skulle sove, men for all del helt Ok, men kortere en hos de to foregående First legene.
    Båsene var også betraktelig mindre en suitene hos Asiana og absolutt ikke like lett å holde kontakt med Junior. Så ikke helt optimale på kjæreste tur. Tror det kun var to andre reisende, begge eldre dresskledde herremenn som ikke var på bonusreise tur.
    Ble mer mat også. Servering 2. Pluss påfyll.

IMG_3246.JPG
    IMG_3247.JPG
    IMG_3248.JPG
    IMG_3253.JPG
    IMG_3254.JPG

Last edited: 01. mars 2017
    geddi, Baldrick, RemiWM and 10 others like this.
  13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_3259.JPG Etter vi kom oss til ORD ble det en kjapp kontroll, innsjekk og så rett til blå linja inn til Chicago. Fikk shoppet sløyfer til hun minste som ikke fikk være med, og en blackhawks overdel til turkameraten. Fikk sett bønna, magnificent mile, Trump bygget og de ikoniske tog linja i sentrum. Så rett til Polaris loungen til United.
    IMG_3263.JPG
    IMG_3260.JPG

geddi, Baldrick, RemiWM and 7 others like this.
  14. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Flott i polaris loungen også. Og herlig med en dusj etter en lang flight og trasking i Chicago. Her var det ganske mange folk i forhold til de andre F loungene, men vil si at for mindel syns drikke og matservering var akkurat passe i forhold til Asiana og ANA, men servicen her var toppers og utrolig dig at de hadde dusjer. Junior var den som satte størst pris på dusjen. LH loungen på FRA er jo en helt egen klasse for seg selv så nytter ikke å sammenligne med de andre tre.

IMG_3270.JPG
    IMG_3267.JPG
    IMG_3268.JPG
    IMG_3265.JPG
    IMG_3266.JPG
    Nå venter vi på LH F så vi får noen timer på øyet. To timer på ANA flighten ble litt lite. Sukkeret fra 12 små kaker begynner å kikke inn samtidig som øyelokkene blir tyngre. Flighten er 25min forsinket, noe de antagelig flyr inn i løp av turen, men det betyr også mindre tid på flyet :(

RemiWM, FFlyer, elgaaen and 5 others like this.
  15. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    11,155
    Bonuspoeng:
    183
    Polaris lounge er strengt talt en "Business-lounge", er derfor det er flere folk der... :)

16. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,421
    Bonuspoeng:
    113
    Japansk meny på ANA er risikosport. Dama tok den, jeg tok vestlig. Hun fikk seg en del overraskelser for å si det pent.

ingie, Fredrik81 and DanH like this.
  17. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    689
    Bonuspoeng:
    93
    Men du skal vel som minimum ha en C eller F billett for å få innpass, holder vel ikke med SA gullkort?

Fredrik81 liker dette
  18. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Hvad mener du? Troede F'et stod for Fu**ing Crazy Norwegian Award Class....:eek:

jayeff, ingie, Are and 4 others like this.
  19. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    11,155
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer... Må ha C eller F billett hos Star.

20. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan du si, men alt skal prøves i trygge omgivelser. Hadde nok aldri i livet betalt i dyre dommer for å spise der.

Del denne siden