Trenger man det for mellomlanding hvis man kommer fra et land uten utbrudd? Fra Airkenya til side: Kenya: The Republic of Kenya requires travellers from a country with a risk of Yellow Fever transmission to have a Yellow Fever Vaccination Certificate. This applies to travellers 1 year of age and older coming from - or who are in airport transit for more than 12 hours within. https://www.airkenya.com/travel-information/travel-requirements-and-documentation Hadde du mellomlanding på mer en 12t? Ser derimot ut som om seychellene krever vaksine om man har reist via et land med gulfeber. Så da må man vel ta den om man skal til seychellene via Kenya med feks Kenya Airways.
Nei.. Men hele flyet fra NBO ble kontrollert! Hvorfor spekulere om det er nødvendig eller ikke? Når man reiser slik som mange av oss så er det vel bare å ta de vaksinene som trengs.
Fordi min bedre halvdel er gravid å da er det frarådet å ta vaksinen Men hun ble anbefalt å få det skriftlig fra lege samt legge dette inn i eta søknaden til seychellene.
Da er vi hjemme fra en nydelig ferie til Seychellene Flydde via Addis Abeba. Oppga ikke Etiopia som et land vi hadde vært innom når jeg søkte oppholdstillatelse i Seychellene siden vi kun hadde transit der. Søknaden blei godkjent. Seychelliske myndigheter så jo reiseruta men fikk aldri noen spørsmål her. I det vi landa i Addis på vei nedover og skulle hente ut hotel voucher insisterte de som jeg nevnte i en annen tråd på å sende oss på Skylight-hotellet inne i landet. Vi tok ikke sjansen på det siden vi trodde det betydde at vi måtte ha visum og fikk stempel i passet som de da kanskje så når vi landa på flyplassen i Seychellene. Endte med å kjøpe oss inn 6t på Skylighthotellet inne i terminalen og tok ikke sjansen på å forlate terminalen. Samme hotellkjede men ikke noen bønn. Strekket ADD-SEZ var i økonomi. Hadde vi hatt business også dette strekket hadde man kunnet velge mellom de to hotellene gratis. Landa i Seychellene. Avansert maskin med face recognition som sendte oss rett til immigration siden vi hadde godkjente søknader. De som kom fra land med "smitterisiko" måtte innom en health-desk først. Kort oppsummert tror jeg det funker som følger: Lander du på Addis med Ethiopian og har neste flight videre med Ethiopian og over 8t mellomlanding har du gratis transferpakke: Neste flight med business: Velg mellom skylight terminal og skylight inne i landet. Neste flight med økonomi: Skylight inne i landet. Du kan ev. kjøpe deg inn på skylight terminal. Man får i motsetning til det jeg trodde IKKE stempel i passet når man blir sendt inn i landet på hotell.