God tidlig morgen fra en lokalbuss i Oslo. I dag skal det endelig flys litt igjen - til og med nytt land skal det bli!
God morgen fra OSL. Fullstendig statusløs fredag, turen går med DY til Madrid så verken fast-track eller lounge. Har noen LK jeg kunne brukt på loungen men ikke verdt innsatsen for 30 minutter. Håper på bedring når vi ankommer MAD, Blacklane har lovet å hente oss og Intercontinental byr forhåpentligvis på en par hakk oppgradering. God helg folkens
God kjølig morgen! Her har det regnet litt. (Vet ikke om det gjorde utslag på regnmåleren, men det var noen dråper på taket utenfor vinduet iallfall) Snart på jobb, via hundebarnevakten. I dag skal vi nemlig ut og fly! Tromsø er målet, og middag på Smak i morgen er høydepunktet. The Edge er byttet ut med Radisson, så får vi se om gresset er grønnere der. Flyttet oss til en tidligere flyvning, da den opprinnelige var senere enn nødvendig. Men, etter bytte av flyvning får jeg ikke velge seter? Vi var allerede sjekket inn, har det noe å si? Finner heller ingen mulighet til å kansellere innsjekk.. (Føler meg som en nybegynner her nå. ) Ha en fin en!
Vi bodde "alltid" på Radisson før, men følte det som en oppgradering å flytte til The Edge. Radisson er/var litt slitent sist vi bodde der. Er veldig misunnelig på dere som skal spise på Smak, siden fruen "sluttet å spise" for 2 år siden er det bortkastet å bestille på Smak. Du får hilse Eva-Linda og Espen. Ellers skinner solen fortsatt på solkysten, men bare 6 grader på morgenkvisten
God morgen fra Stavanger. Sol og hele 2°C mer enn i Bergen er vær status her En kopp Matcha latte nytes mens dagen i sakte tempo startes. Blir handling av klær, mur maling, gjødsel og diverse hage artikler samt noen nye selv vannings potter, da det er doble poeng å hente. og som det står på koppen min, jeg er best Ha en glitrende flott fredag!
God morgen fra Sølvbyen. Her er det allerede høst, i hvertfall temperaturmessig. Standard fredag. Ferdig svømt, eks-forloveden avspasserte. Straks havregrøt. Kjøre bort hageavfall. Sjekke IF og aksjekurser. T-4 til Granca. Kun fem seter ledig i pluss, alle er midtseter. De blir nok fyllt opp. Gleder oss til Bolaget får ekte biz. Ha en fin fredag.
God morgen fra hovedstaden. Her virker det som om mange har blitt skremt til hjemmekontor av høstværet. Uvanlig god plass på t-banen og enn så lenge folketomt på jobb. Ingen problem, da blir det mere fred og ro til jakt på hoteller til sommer- og høstferie. Og så er det velg helg om ikke så mange timer? Det krever jo også litt tankevirksomhet, mtp. menyplanlegging av både tørt og både vått. Ha en flott fredag!
God morgen fra et solfylt Paris! På vei til Terminal 2B for å komme meg hjem til helgen, det skal bli godt å slappe av etter en arbeidsuke fylt med elt for mye god mat og drikke. Middag i går på Le Ciel de Paris Restaurant, fantastisk utsikt fra 56. etasje og ikke minst fra utsiktsplattformen på taket! God helg!
God føremiddag frå heimekontoret. Snart er det helg, men før den tid gjenstår litt ymse førefallande både jobbmessig og på privaten. Litt småsurt å ha måtte avbooka LAX-turen til helga/veka, men dessverre er det litt for mykje å henge fingrane i både heime og på jobb.
Så frem til blokkert midtsete CPH-OSL i dag noe også appen bekreftet. Stor var overraskelsen da en kar datt ned i midtsete. Jeg fortalte ham høflig at du skal nok sitte på raden foran. Neida han satt korrekt mente han. Et par minutter senere sier han at joda, han hadde satt seg feil visst. Han skulle sittet på raden foran. Da var det så tett på push-back at det var for sent å flytte seg. I-landsproblemer der altså.
God ettermiddag fra en iskald hovedstad. Smaken av sommer forsvant, ja - det skal være sikkert. 12 dager til neste interkontinentale tur, skal nok klare å klemme inn jobbtur i forkant av det. God fredag, alle!
Go’ættmiddag fra væst. Vi starte me einn pøuse..! Nykvernet brasiliansk kaffe fra Austrått kaffebrenneri gjør godt i solveggen. Nå skal man ikke langt ut fra solveggen før det blir noe kjølig, men får nyte det mens en kan. Helga byr på seiltur med sjøspeiderene, så da lærer en kanskje noe selv også? Vi seiler mot øst og vi seiler mot vest, og hei fadderi fadderullandei! Ha en sjørøversk helg!
Det nye landet for min del var altså Malta. Rusler rundt i Valletta i shorts og t-shirt nå. Kos dere i gamlelandet
God fredag og doble poeng-helg. Nok en gang ser man at SAS er et selskap laget for svensker som bruker CPH som hovedflyplass
Det noen fortsatt mener er verdens farligste fly (jeg er uenig), bragte meg helt fint fra Edinburgh til København idag. Ok, motorene sitter litt nøttete langt foran, og derfor lagde Boeing software som viste seg å forvirre piloter så mye at 2 MAX gikk i bakken. Selvsagt veldig tragisk. Nå, mange år med testing og ny software senere, er det en smooth ride. God helg, snart! PS digger å komme til CPH fra non Schengen. De gjør alt riktig som OSL ikke får til, spesielt 1500 meter med gange internt på OSL og typ 100 til 300 meter på CPH avhengig av gate før passkontroll og utgang til metro....