Gruppereise med Norwegian

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av TravelManBiz, 22. aug 2019.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal snart ut og fly med Norwegian i Europa på en gruppereise med 737. Jeg har lite erfaring med Norwegian og enda mindre erfaring med gruppereiser. Siden dette er en gruppe booking fra OSL, hvordan blir setene tildelt? Jeg har ingen status hos Norwegian. Er det noe jeg kan gjøre her for å sikre meg nødutgang rekken (14/15)?

Jeg får vel ikke opp bookingen på mine sider? Er det noe vits å ringe Norwegian? Eller er det reisebyrået som booker gruppe bookingen som kan hjelpe til?

Vil det være mulig å betale eventuelt for dette? Noen som har erfaringer her?

2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,840
    Bonuspoeng:
    183
    Kødder du nå?

3. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, kødder du? Og det er lov å la være å kommentere hvis man ikke har noe konstruktivt å si...

4. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,840
    Bonuspoeng:
    183
    Bare tuller ;) Ble bare overrasket over at en som har så god kontroll på selv de minste detaljer hos BA kunne skrive noe slikt :D

Du må få PNR for å fikse det du vil, ellers blir du bare tildelt et sete (egen erfaring på gruppebooking fra Berg Hansen).

5. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, det var godt å høre :) Var ikke så lett å oppfatte humoren...:p

Stikkordet her er jo at dette er Norwegian og ikke BA. Jeg har full kontroll der selvsagt, men gruppe booking er nytt for meg, enten det er BA eller Norwegian.:)

Så reisebyråene har som regel PNR som de kan sende meg? Jeg kan da bruke denne for å logge inn på bookingen hos Norwegian? Hvis jeg får logget meg inn, kan jeg da reservere sete (mot betaling)?

6. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Eg meinar å huske frå ein gong eg reiste med Norwegian at når to pax på gruppebestillinga (nemner ingen namn her) skulle ha fasttrack, så fikk vi ikkje ordna det via app/nett. Vi måtte i skranken, og fikk ikkje betale for dette sjølve, det måtte belastast kredittkortet/rewardkontoen som var benytta ved bestilling. Eg minnest at personen som booka reisa ikkje var så begeistra over å få kortet sitt belasta for at to snøsokkar absolutt ikkje ville stå dei tre minutta i kø i sikkerhetskontrollen. (Lurer på om vi ordna det med eit brett GT i hotellbaren seinare?)

Det er mulig dette er enklare no. Eller om det er du som har booka så er vel kanskje saken grei?

Earl, Tore, Hanen and 3 others like this.
  7. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar. Dette er en gruppe booking med 10++ personer og jeg har ikke booket selv. Det som er viktig for meg er riktig sete på flyet, fasttrack er mindre viktig. Da ser det ut som jeg først må skaffe meg PNR og se om jeg får reservert sete derifra. Eventuelt om jeg ringer Norwegian, men uten PNR vil de nok ikke hjelpe meg regner jeg med.

Flyr jo BA i 99% av tilfellene og har da alltid nødutgang gratis. Men nå er det som sagt ikke jeg som bestemmer flyselskap (dessverre)

8. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Eg veit ikkje, men gjekk berre ut frå at det er samme system for betaling av setereservasjon som fasttrack. Og no er dette 1,5 år siden, så mykje kan vere endra sidan då. Håpar det ordnar seg når du finn PNR og at du kjem deg både fram og tilbake, lykke til!

TravelManBiz liker dette
  9. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,777
    Bonuspoeng:
    350
    Om den som bestilte har kjøpt billett med setereservasjon inkludert kan den legge til seter. Nødutgang og de fremre rader koster mer og må tilleggskjøpes oppå dette. Du kan ikke individuelt kjøpe eller ordne sete til bare deg selv i en gruppebooking. Og er det reservert en gang kan det ikke endres før ved checkin

TravelManBiz liker dette
  10. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,840
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er aldri 100% seriøs ;)

Speaking og the devil. Gruppebestilling til CPH med jobben. Fikk PNR og gikk inn og betalte for mitt eget sete.

TravelManBiz liker dette

Del denne siden