Gringoen og legenden om Sør-Amerika

Tråd i 'Reisebrev' startet av jocke, 25. aug 2026.

1. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    93
    Olá!

Da var det endelig duket for neste reise!

Ikke akkurat veldig mange ukene siden jeg var i Sør-Amerika... nærmere bestemt Argentina. Men! Denne gangen går turen til noen andre land der nede; det blir tur til Brasil, Peru og Chile, samt en visitt til påskeøyen. Og så blir det faktisk et gjensyn med Argentina igjen, selv om det blir et veldig kort gjensyn (24-ish timer).

Reiseruten er uendret fra bestillingen tilbake i april:

• BGO-AMS / KLM Biz / E195-E2
    • AMS-GIG / KLM Biz / 787-10
    • GIG-IGU / LA Premium Eco / A321
    • IGU-BSB / LA Premium Eco / A321
    • BSB-CGB / LA Premium Eco / A320
    • CGB-GRU / LA Premium Eco / A321
    • GRU-LIM / LA Premium Eco / A320
    • LIM-PEM / LA Premium Eco / A320
    • PEM-CUZ / LA Premium Eco / A320
    • CUZ-SCL / LA Premium Eco / A320
    • SCL-IPC / LA Biz / 788 (1-2-1)
    • IPC-SCL / LA Biz / 788 (1-2-1)
    • SCL-CDG / AF Biz / 777-200
    • CDG-CPH / SK Biz / A320NEO
    • CPH-BGO / SK Biz / E195

Krysser fingrene for at jeg har lagt inn nok buffer før/etter alle LA-flightene, og at bagasje-gudene er på min side... «Place your bets» på hvor langt jeg kommer på reisen før innsjekket bagasje blir forsinket og/eller forsvinner (-:

Jeg er pakket, og så klar som jeg kan få blitt tror jeg... Blir en nesten normal natt på puten nå før reisen for alvor er i gang.

IMG_5122.jpeg

Last edited: 25. aug 2026
    GUA, kjeeli, milehigh and 44 others like this.
  2. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,121
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk reiserute! God tur!

jocke liker dette
  3. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,580
    Bonuspoeng:
    163
    Gleder meg til å følge denne! God tur!

jocke liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir stas!
    Hvor mange dager er denne turen? Det er jo noen flighter som skal gjennomføres..

Teknolai and jocke like this.
  5. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen forsovelse, og kom meg etter hvert til flyplassen. Mindre folk/kø/kaos enn jeg hadde sett for meg etter streiken. Hadde jeg ikke vært klar over streiken, hadde jeg trodd det var en helt normal tirsdag, og ikke «dagen-etter-streik»-tirsdag. Feltsenger o.l. fra helgen var allerede borte.

Hadde en «plan B» klar i bakhånd dersom streiken hadde vedvart. Flyet videre (AMS-GIG) går ikke før midt på dagen på onsdag (i morgen). På lørdag booket jeg derfor leiebil BGO-ARN og BGO-CPH (ja, to stykker). Er cirka like lang tid til begge, så var kun helgardering dersom flights fra én av de ble full (så jeg hadde full fleksibilitet).

Ringte inn til Hertz i går for å høre om vi kunne kansellere den ene, slik at jeg ikke la beslag på to biler, og så kan vi bare endre på destinasjon når jeg vet hvor jeg evt. skal kjøre. Helt umulig! Datasystemene til Hertz nekter, og får fint beskjed om at «jaja, da beholder du bare begge bookingene». Ringte inn til Hertz på Flesland for å i alle fall informere de muntlig om at jeg ikke trenger mer enn én av de to bilene sånn at de kan «sjonglere» i kulissene om nødvendig.

Hadde også bestilt ARN-AMS som TPC onsdag morgen, slik at jeg hadde «reservert» et sete (som da SAS kan avbestille + booke om min vanlige billett).

Svippet innom Hertz-skranken og informerte de om at de kunne kansellere begge bestillingene mine. Avbestilte også TPC-billetten (selv om det strengt tatt ikke er nødvendig når jeg ikke har sjekket inn).

Neste stopp: innsjekk!

Gikk i KLM Sky Priority køen. Kunne sikkert gått til en SAS-skranke også, men hadde ikke dårlig tid. Vet ikke hva det er med priority-køen, eller om jeg bare har uflaks, men innsjekk av det ene reisefølget tar EVIGHETER. De brukte sikkert 10-15 minutter på innsjekk av et reisefølge på to pax foran i køen…

Reisefølget foran meg i køen var 4 stykker. De hadde 10 kofferter som skulle sjekkes inn. Tror det er rekord på «pax-til-bagasje»-ratio jeg har sett så langt.

Fikk sjekket inn bagasjen hele veien til GIG.

IMG_5123.jpeg

Sikkerhetssjekk med null kø i fast track. Nice. Begge kamerabag-ene blir selvsagt tatt til side, selv om jeg har tatt ut alt så det kun er ett lag med elektronikk. Er kun BGO disse bag-ene blir stoppet på, så jeg har gitt opp…

Loungen neste.

Kanskje 70% full lounge ved ankomst rundt kl 10. Etter en time roet det seg betraktelig, sikkert ikke mer enn 20-30% belegg nå.

IMG_5124.jpeg IMG_5127.jpeg IMG_5128.jpeg IMG_5125.jpeg

Ble en «sunn» frokost; havregryn (OK, snek til meg litt syltetøy), grønnsaker, egg, frukt… da kan jeg med god samvittighet spise mat på resten av reisen… sånn det fungerer, ikke sant?

Da venter vi bare på første fugl…

IMG_5129.jpeg

36 dager, 35 netter. Fortsatt ganske tett program sånn sett.

Hadde egentlig lyst til å bli lenger, og ta Galapagos når jeg først skulle til Peru, men måtte slå det fra meg da jeg innså at «valg av cruise-selskap/itinerary/etc» var et prosjekt i seg selv som jeg ikke hadde tid/kapasitet til å ta samtidig med resten av turen (som har krevd en del i seg selv).

kjeeli, geddi, Earl and 29 others like this.
  6. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,592
    Bonuspoeng:
    93
    Grisefet tur!

jocke liker dette
  7. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    93
    Forsinket innkommende fly fra AMS. Boarding forsinket med 20-25 minutter.

Observert på vei ut fra loungen… @holmen som er på besøk for å montere IKEA-ting? :D

IMG_5131.jpeg

Dagens fugl (juksebilde, glemte å ta i BGO, så snek til meg etter landing i AMS):

IMG_5130.png
    IMG_5144.jpeg

Alltid like gøy med «clueless» folk på reise; sone 1+2 boarding starter, og folk i sone 4 strømmer til for å scanne boardingpassene sine, og ser ut som spørsmålstegn når de får rødt. De blir forklart sonene av crew, og at de må vente. Fortsatt spørsmålstegn. Må nesten «presse» meg forbi for å få startet boardingen…

Kun to rader i business. 5 av de 8 setene var ledig mandag morgen. Var et reisefølge på 4 som skulle videre til JED som hadde fått fire av plassene (to av disse var damer i burka — alltid like fascinerende «konsept»).

Siste plassen gikk til en som egentlig satt på 12A, som hadde blitt flyttet til 2A (ved siden av meg på 2C). Han hadde ST-status, og hadde blitt oppgradert til business (pga. fullt fly). Han reiste dog med datteren sin (9-10 år, om jeg skal tippe), som plutselig ble sittende alene på 12C med en fremmed på 12A. Han fikk snakket med crew, så planen ble at han skulle bytte plass med den på 12A etter at boarding var ferdig. Det ble det ikke noe av («It’s a short flight, don’t bother» sa han fint til crew).

100% fullbooket fly. Sikkert mange som har vært «streikefast» i helgen…

Fyren på 1C hadde glemt igjen en liten veske i gaten. Dette ble oppdaget etter at dørene var lukket. Ble kastet inn gjennom vinduet til pilotene i cockpit-en, og overlevert til eier av crew. Det smiles.

IMG_5132.jpeg

Ellers er det flott med KLM at de lukker bagasjelukene over business-setene, og i tillegg har skilt på som sier «Exclusively for Business Class passengers». Dette burde flere gjøre.

Det fungerer ikke perfekt, men mye bedre enn ingenting. Var noen på rad 3 og 4 som åpnet opp og la bagasjen sin her uten at crew gjorde noe, men de fleste på business var allerede på plass, så «fair enough» sikkert.

IMG_5135.jpeg
    IMG_5133.jpeg IMG_5134.jpeg

AirTag: check. KLM-app-bagasje-info: check.

Folk på business får etter hvert utlevert en flaske vann hver. Kunne gjerne gjort dette tidligere, for man satt til hele boarding var ferdig «and then some» før de kom. Jeg hadde allerede hentet vannflasken fra sekken.

Takeoff 12:12 (planlagt 11:55).

Masse «toalettsnikere» fra Eco, uten at crew gjør noe (på tross av gardin), men usikker på om KLM har policy på dette? På et tidspunkt var det 4 i kø til toalettet fremme; alle 5 var fra Eco.

Vel i luften var det klart for mat. Varme rundstykker, og faktisk veldig smakfull mat. 8/10. Milevis bedre enn det jeg har fått i «short haul international» hos AF (sist var CPH-CDG).

IMG_5142.jpeg IMG_5141.jpeg

Ellers var det ganske artige «KLM and ST flight connections»-kart i KLM-magasinet i stolryggen. Veldig lett å se hvor alle linjene går! :D
    IMG_5137.jpeg IMG_5140.jpeg

Lander 10 minutter før tiden. Buss-gate (T2 A04). 10-15 minutter kjøretur (minst)…

kjeeli, geddi, Earl and 27 others like this.
  8. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    93
    Får tatt meg en Uber til nattens hotell, Radisson Hotel Amsterdam Schiphol Airport Hoofddorp (en munnfull av et hotellnavn).

Hadde booket Standard rom, ble oppgradert til Executive. De har noen «Executive with Terrace and Whirlpool»-rom her også, litt skuffet at det ikke ble et sånn… :-(

16256-177587-f94936134_4K.jpg

Men jeg kan ikke klage, altså:

IMG_5150.jpeg IMG_5149.jpeg IMG_5152.jpeg IMG_5153.jpeg
    IMG_5154.jpeg

Var eget valg at det ble en overnatting-layover. AMS-GIG går ikke før 12:50, så kunne fint kommet meg til AMS på onsdag morgen (direkte eller via CPH/andre hub-er). Har vært mange feeders ledig som jeg kunne byttet til.

Men jeg ville ha en chill utreise (siden det blir en lang tur), samt ha litt buffer (siden det er mye som er planlagt & booket). Sistnevnte hadde vært alfa-omega om streiken hadde fortsatt (ellers hadde jeg ikke hatt nubbesjans å rekke AMS-GIG-flyet).

Ellers sykt forvirrende romnummer her. Kan ikke si at jeg har merket det før på andre hoteller, men kan være jeg bare ikke har tenkt over det. Første etasje er «0» («begane grond»), men romnummer begynner på 1xxx. Så da får du sånn logikk som dette… haha. Får vondt i OCD-en min :D

IMG_5148.jpeg

kjeeli, geddi, Earl and 23 others like this.
  9. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,744
    Bonuspoeng:
    293
    Lenge siden vi har sett en så spenstig bookingliste på forum. Det gledes til å følge med....:)

jocke liker dette
  10. Kniven

Kniven Medlem

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    33
    Du har skjønt det. Likar å gjere det same. Ofte får ein berre 1t50m på AMS som fort kan bli lite når kø/forsinkelsar oppstår. Fint med minst 2t i kronesalongen.

jocke liker dette
  11. holmen

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser faktisk ut som akkurat det skapet jeg ikke fikk levert. :p

Henrik, Preference, Teknolai and 3 others like this.
  12. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle ta Uber fra hotellet ned mot sentrum. Blir hentet utenfor resepsjonen, og sjåføren spør pent om jeg hadde noe i mot at han var i telefonen (når de først skal gjøre det, så setter jeg pris på at de i alle fall spør først). Det var selvsagt i orden, og han setter i noen ørepropper mens han starter å kjøre.

Han er i sin egen verden. Går 5 sekunder før jeg må rope «uhm, those are stairs, you need to back up!». Han bråbremser. Forhjulene var kanskje 10-20cm fra første trappetrinn! Hadde definitivt gått galt om jeg ikke hadde gitt beskjed.

Er enig i at det er en ganske knotete inn/ut-kjørsel til hotellet, men ærlig talt. Haha. Røde piler er kjøreretning. Oransje pil er der han var på vei (slutten på pilen er der trappetrinnene begynner).

Screen-Capture-2026-08-25-22-16-04.png

Med dét stuntet unnagjort, ankommer jeg Frankendael park. Nesten 30 mål park relativt nærme sentrum, som tidligere var en privat eiendom, men som nå er en offentlig park. Deler av den er vanlig park (cirka 2/3), mens siste delen er en kolonihage hvor folk kan leie (eller kjøpe, usikker?) små parseller de kan dyrke ting på.

Det er også noen parseller avsatt til noe barneskole eller noe, hvor hvert barn får sin egen parsell som de setter opp skilt med navnet sitt på, og så dyrker de ulike planter. Ganske artig.

Var åpenbart også en del dyreliv i parken. Var et stort storkereir på toppen av en gammel pipe der også. Ingen i reiret når jeg var der, men så flere storker rundt i parken.

IMG_5163.jpeg IMG_5161.jpeg
    IMG_5158.jpeg IMG_5160.jpeg

I den ene delen av kolonihagen, som var litt mindre trafikkert enn resten av parken (dog fortsatt alltid 2-3 stykker man så til en hver tid), så var det en arbeider som jobbet med noe i området som virket litt sketchy. Han glante ganske greit på kameraet jeg hadde rundt halsen når jeg gikk forbi han. Etter jeg passerte, så begynte han å følge etter meg. Ble noen minutter med «katt & mus»-navigering for å komme meg tilbake til den mer trafikkerte delen av parken igjen, før han snudde/sluttet å følge etter. Jeg var, og er, forberedt på at det potensielt kan bli noen sketchy situasjoner på reisen, men var ikke forberedt på at det skulle skje i Amsterdam i en relativt trafikkert park.

Men! Nok park. Tid for det som egentlig er årsaken til at jeg er i parken…

…restauranten De Kas (neste innlegg pga. antall bilder (-: ).

IMG_5167.jpeg IMG_5168.jpeg

kjeeli, geddi, funkenstein and 25 others like this.
  13. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde hørt om denne restauranten tidligere, så passet fint med en overnatting-layover i Amsterdam. Fin unnskyldning for å ta turen innom (-:

De Kas har én Michelin-stjerne, men har hørt om restauranten før de fikk den (tror de åpnet på starten av 2000-tallet, og fikk Michelin først i 2022). De fleste grønnsakene de bruker er enten egenprodusert rett i/utenfor restauranten, eller på en eiendom de har et lite stykke unna, eller fra «naboer» som hjelper til.

Det kan se ut som de har én seating per bord, så man velger bare klokkeslett etter hva som passer deg, uten at man må tenke på at man blir «kastet ut» etter 2 timer eller noe.

IMG_5206.jpeg IMG_5203.jpeg IMG_5189.jpeg

Valg av mat er veldig enkelt. Du har noen få forretter (ostebrett eller østers, i praksis slik jeg tolket det). Og så kan du velge mellom 5 eller 6 retter. I praksis er det «med eller uten dessert». Du velger etter å ha spist 5 retter om du vil ha dessert eller ei.

IMG_5171.jpeg IMG_5170.jpeg

Det var ikke alt som stod på menyen, og selv om de sier hva alt er, så går det litt fort noen ganger, og jeg er ikke typen som ber de repetere fem ganger bare for at jeg skal få med meg alle detaljene. Så da blir beskrivelser sånn cirka veldig på gefühlen. Men det får dere bare leve med.

Fikk først en appetizer. Noe sprøstekte (eller friterte?) greier av noe frø-greier med en eller annen grønn paste/mos. Veldig godt, selv om jeg i praksis ikke aner hva det er. 8/10.

IMG_5172.jpeg

Bestilte en mocktail. Plum Spritz. Var helt OK. Litt for bittert etter min smak (var den minst bitre av de to mocktailene de hadde). 6/10.

IMG_5177.jpeg

Bestilte østers til forrett. Sjeldent jeg spiser, så tenkte jeg måtte prøve. Var med sitron og syltet rødløk. Var «helt OK». 6/10 (rating har nok ikke noe med østersen i seg selv — den var nok helt sikkert a-OK, men mer at det ikke er min «kopp med te»).

IMG_5178.jpeg

Så fikk jeg noe «tacoblad» med noe greier i, og så var det noe chili-aktig saus, samt en frityrstekt paprika eller noe. Godt. 7/10.

IMG_5175.jpeg

Så fikk jeg en kald suppe, i praksis «melonsuppe med chili». Var noe urter, og noe annen væske der også. Dette var bare helt fantastisk nydelig. 10/10.

IMG_5179.jpeg

Så dukket det opp noe surdeigsbrød, med noe smør med noe urter eller noe i. Megadigg. 9/10.

IMG_5180.jpeg

Så kom det en rett med masse grønnsaker og litt fisk. Hamachi, rips, basilikum, tomat. Og så en eller annen saus/vinaigrette. Kjempegode smaker! 9/10.

IMG_5181.jpeg

Så ble det en rett med rødbeter, kirsebær (!), miso og erter. Og noen blomster. Og noe sause-greier. Har aldri vært noe særlig fan av rødbeter, de er i samme kategori som erter/mais/trøfler — jeg spiser det om jeg må, men kan jeg velge så lar jeg være. Men var godt på tross av dette. Samlet sett 7/10, hadde vært 8/10 eller kanskje 9/10 uten rødbetene.

IMG_5182.jpeg

Ville smake på limonadene de hadde. Jeg har «liker å smake nye ting»-gener, så det ble én av hver. Samtidig. Til kelnerens store forskrekkelse. «Are you sure? At the same time? They are pretty large…». Fikk også spørsmål om jeg ville ha de med eller uten kullsyre, som var nytt for meg at var en opsjon på limonade. Ble sitron/timian og ingefær/basilikum uten kullsyre, og fløyelsblomst/jernurt (tagetes/verbena) med kullsyre.

Sitron/timian. 8/10. Kan ikke helt sammenliknes med ingefær/basilikum — blir litt som «epler og bananer». Ingefær/basilikum får også 8/10. Tagetes/verbana får 5/10 helt uavhengig av kullsyren (hadde en rar/merkelig ettersmak/bismak).

IMG_5185.jpeg

Så kom det en ny rett. Squash, bouillabaisse (fransk fiskesuppe) med noen mini-reker av noe slag samt skjell av noe slag. Var også noe aioli der, samt pistasjnøtter. Kjempegodt. 8/10.

IMG_5186.jpeg

Så kom «hovedretten». Noe griseskulder-greie, prydbønne (runner bean), sobrasada (spansk pølse), og hollandaise. Veldig gode smaker, også på grisekjøttet. Var kanskje litt lite mørt kjøtt, var en del tyggemotstand. Var ikke seigt, men kanskje på grensen, uten at jeg helt klarte å sette fingeren på det. Får litt trekk for det, så 7/10.

IMG_5190.jpeg
    IMG_5191.jpeg

Fikk beskjed om at vi nå var ved veis ende på 5-retters, og fikk spørsmål om jeg ville ha dessert. «Ja, takk!». Kunne velge mellom tre ting; Bjørnebær-is med grøt (!) og vanilje. Eller noe ostegreie med noe pæregreier. Eller ostefat. Hjernen hadde allerede bestemt seg på bjørnebær-isen (var det første servitøren nevnte), så blokkerte litt resten av alternativene.

Får isen servert. Hadde også noe sitrus-aktig fluffy krem på toppen. Veldig godt. 9/10.

IMG_5192.jpeg

Konklusjon: stappmett.

Fikk spørsmål om jeg ville ha noe kaffe. Spurte om de hadde te, og det hadde de. Valgte sitron-te. Forventet pose-te. Her kom de med ekte sitron i skikkelig tekanne. Kudos. De får et lite «minuspoeng» for å servere i kopp uten hank, måtte vente en stund før den ble kald nok til å holde, haha. Sitron-te med honning: 10/10.

Fikk bonus-dessert til teen. Noe krem med honning og jordbær. Litt rar honningsmak. 7/10. Fikk også en canelé (tror i alle fall det var det). Sprø overflate, myk innvendig. Ganske god. 8/10.

IMG_5194.jpeg

Trodde jeg var ferdig.

Der tok jeg feil.

Bonus-bonus dessert! Fløyelsblomst-sorbet-is… helt greit. 7/10.

IMG_5197.jpeg

Og der var vi endelig i mål. Enda mer mett. Haha.

Ikke allverdens å si på pris; betalte €125 for alt sammen (og da er ~€27 av det for drikke).

Det var ganske mange servitører i sving, og hvert bord hadde ikke fast servitør. Men de kommuniserte internt mtp. språk, så samtlige som kom til mitt bord snakket engelsk (selv om det var første gang de kom til bordet). Liten detalj, men blir prikken over i-en.

Skulle komme meg tilbake til hotellet, men det ble enklere sagt, enn gjort. Uber-sjåføren som hadde akseptert turen kom til pickup point, jeg så han, han så meg. Han kjørte videre, og kansellerte turen. Flott.

Neste sjåfør som ble valgt stod på stedet hvil i 5+ minutter. Så da måtte jeg bare kansellere, og booke ny. Third time’s the charm, I guess…

Last edited: 26. aug 2026
    kjeeli, geddi, funkenstein and 32 others like this.
  14. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,768
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig beskrivelse av maten, kan kjenne meg veldig godt igjen med å ikkje følge heilt med samt kalle ting greier.
    For ein kul tur, spent på å følge!

jocke liker dette
  15. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,064
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, liker også måten du beskriver maten på! Mener jeg så denne restauranten i noe Netflix-serie eller noe sånt også, så nesten utrolig at prisen er såpass rimelig. Skal bookes ved neste AMS layover selv tenker jeg. Takk for deling og lykke til videre på reisen :cool:

jocke liker dette
  16. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    41,052
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk spennende tur og nydelig reisebrev så langt, gleder meg til å følge fortsettelsen! :)

jocke liker dette
  17. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    93
    Ny dag, mer reise. Får sjekket ut fra hotellet, og kommer meg i en Uber. Vél fremme på flyplassen, inn på departures T2, opp i sikkerhetssjekk, og finner fast-track.

IMG_5211.jpeg

Viser seg at det er streik i sikkerhetssjekken. De streiker visstnok 15 minutter hver time. Kom 09:55 i køen, men da hadde de allerede stoppet opp (skal ikke være før 10:00). Satser på at de begynner 10:10 og ikke 10:15, da….

Mens køen øker, så kommer det en entitled middelaldrende Amerikansk dame inn i køen. «iS tHiS sKy PriOrItY???? Oh my god! Look at this line! Why do we have to stand in such a long line????». I god stil har jeg navngitt henne Karen. Skjedde akkurat det samme sist jeg var på utreise fra CDG. Skulle tro alle Karen’s samarbeider på hva de skal si, for de sier alle det samme nesten ordrett. Haha. Jaja.

IMG_5212.jpeg

De begynner 10:15. Så 20 minutter hver time, da. De tar nesten en Fransk en, med andre ord…

Kommer meg gjennom sikkerhetssjekken. Ene bag-en ble stoppet fordi jeg hadde glemt å tømme vannet i fra flasken. Selvsagt har de ikke noe sted å tømme ut vannet. «Bottoms up!». Var heldigvis bare halvfull.

Gjennom passgates. Null kø. Hadde det ikke vært for streiken, så hadde hele runden tatt 5 minutter.

Kommer meg til loungen. Kronesalongen som noen sier. Da får jeg egentlig assosiasjoner til Krohnegården (et sted/område i Bergen). Så kanskje jeg bare skal kalle den for det; Krohnegården.

Finner meg en plass, og får meg noe mat (les: frokost).

IMG_5213.jpeg IMG_5214.jpeg IMG_5215.jpeg IMG_5216.jpeg IMG_5217.jpeg IMG_5219.jpeg

De burde for øvrig hatt noe bedre system enn å konstant «plage» hele loungen med «calling person X, going to Y, your assistance is here»-meldinger på høyttalerene. Det går i ett kjør i perioder. «Reagerer» på det hver gang. De burde brukt sånne trådløse «buzzere» som de har på restauranter (for å gi beskjed når maten er klar), som de kunne delt ut til de som skal ha assistanse… /rant

Nærmer seg boarding. Ny runde med mat.

IMG_5220.jpeg IMG_5222.jpeg IMG_5223.jpeg

KLM-appen går bananas. Gate-change som flapper/veksler mellom E21 og E21B flere ganger i flere minutter. Har de vært på kurs hos SAS IT?

10-15 minutter til boarding, så må vel snart tenke på tanken om å bevege på meg.

Last edited: 26. aug 2026
    kjeeli, geddi, funkenstein and 25 others like this.
  18. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,744
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur, fra hvilken nå gate det en blir ;)

jocke liker dette
  19. holmen

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    Den var med i Somebody Feed Phil, mener jeg å huske?

Preference liker dette
  20. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,064
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg også stemmer når du sier det!

holmen liker dette

Del denne siden