Knall ide! Jeg er på tur til Shanghai den fredagen, for å fly over til usa-europa med Delta. Hadde vært med visst ikke!
Hvem skal være med på denne rundturen.. 26. og 27. september Det blir litt som da vi møttest på LHR i «gamle dager» , eller da vi hadde 2 netter i HKG .. Som @Berlioz sa… «livet er en reise» og da er det bare å henge seg på! Jeg skal være med!
Tequila i gullstua, du går ombord på flyet og i neste øyeblikk så er de fremme og flyturen husker du ikke. Genialt
Da er vi under en uke unna gravølet. Som @Eddie47 har påpekt i en annn post så er det T - 5. Det gledes til å fly mellom hovedstedene og en kveld i København. Satser på at vi oppdaterer litt her underveis. Ikke spesielt fasjonabelt, men artig lell
Da har jeg også kommet meg av gårde (postet ved landing ARN) på trekantruten OSL-ARN-CPH-OSL. Kø på E6 gjorde at jeg droppet buss og valgte skinner i stedet. Ikke ofte man ser dobbelt deck tog i Norge Hadde egentlig ikke noe å stresse for ift min opprinnelige avgang kl 16. Men håpet på å få bli med 13:55 flyet sammen med @Eddie47, for å optimalisere lounge oppholdet på ARN. Med fulle fly pga høstferiestart på østlandet var det ett håp i hengende snøre. Bare Gull og Plus smart billett var jeg klar for å bli skuffet, prøvde meg først i skranken på innland kl 12:55, han prøvde å hjelpe men fikk det ikke til. Henviste meg til serviceskranken på bakkenivå, men der var det kø. Neste forsøk ble i utenlandsloungen kl 13:05, der fikk jeg god hjelp av en veldig hyggelig dame. Jeg sa meg villig til å nedgradere til Go, og fikk 10E. Hun sa også at jeg fortsatt lå inne med en Plus billett hvis det skulle bli noen no show. Møtte så @Eddie47 som tuslet rundt får å finne spriten (han skulle bare ta bilde) Fulgte flybussen jeg opprinnelig skulle tatt på sanntidskartet og så at den ankom OSL kl 13:18, halvtime etter skjema. Bra jeg valgte toget. Vi rakk noen glass bobler før det var boarding. Ved boarding holdt jeg meg i bakgrunn etter å ha pratet med den trivelige skrankemannen. Han så på skjermen sin at noen pax fra Trondheim ikke kom til å rekke flyet, han dobbeltsjekket via tlf om flyet skulle vente eller ikke. Ingen venting, og 13:40 ble jeg flyttet til. Hva som skjer med bonuspoeng etter denne berg og dalbanen med endringer får tiden vise, satser på opprinnelig booking vilkår. Dagens fly servering om bord droppet sandwichen for å spare plass til mat i loungen.
Aldri vært i denne loungen før, men den er ikke stor De har svenske(?) kjøttboller, potatismos og lingon .. Og vin og bobler og øl
Spennende å se hva som skjer med Gull og Business loungen ved F26 fra 1 okt. Her er utvalget av mat denne fredagen Drikkevarer
Da er Roadking på flyet. Det var et trist gjensyn med det som var gullstua. Bommene til eksklusiviteten var borte. Bermen fløt inn i det aller helligste. Som @Eddie47 beskrev, drammene er flyttet bak en disk og blir servert av en ung dame som tror at tonic og gin er det samme som gin og tonic. At hun ikke har skjønt meningen med to hender (en i hver hånd) er jo enda mer trist. Å måtte gå tilbake igjen for en ny gt med alkoholnivå på nivå med Munkholm er jo bare trist. Skulle kanskje fløyet til München og oktoberfest istedenfor. Men da hadde jeg ikke truffet et par kjernekarer på ARN. jaja, boarding complete. Off we go.
Forflyttet oss til den opprinnelige Gull loungen. Stort sett samme mat servering Litt bedre bobler her Andre drikkevarer Fant oss en plass med utsikt
@RoadKing som jeg egentlig skulle ta flyet OSL-ARN kl 16:00, landet med flyet og surret litt. Han fant ikke helt frem til snus sjappa på flyplassen. ARN er nok ikke helt hans flyplass, var jo her han dro frem kona sitt pass på en tur til HGK. Kjempe gøy å sitte i loungen å høre på røverhistorier fra begge disse veteranene. Solen var på vei ned og vi ruslet mot gate.