Hvis du bytter til en tidligere flight gjør du og SAS en ny kontrakt om at avtalt tidspunkt for ankomst er den nye flighten. Skulle du være forsinket på denne nye flighten er det den som er utgangspunkt for EU261. Den opprinnelige flighten er historie.
Noen som har opplevd at det ligger mange alternative flighter en kan booke om til i app under "Same day flight change", men får feilmelding om at det ikke er tilgjengelig? Har en teori om at det skyldes at det er seter tilgjengelig i eco, men ikke i premium.
Prosedyrene for endring på flyplass tilsier at det kreves minst fem ledige seter i kabinen dersom ønsket avgang er mer enn tre timer frem i tid. Ting tyder på at samme regelsett nylig har blitt implementert i appen.
Ja. Jeg klagde min nød til diamant-chat. Viste til at flighten var mulig å booke, og hvor mye ledig det var alle de ulike klassene (Fant via awardfares) Jeg fikk da forklaring på at de brukte et verktøy på flyplassene og at diamant-chat heller ikke fikk lov til å overstyre. Var noe ledig, men ikke nok tolket jeg det som. Dessverre ligger ikke chat lagret i appen så jeg husker ikke navnet på verktøyet og alle detaljene i tilbakemeldingen. Dette var en flight ARN-OSL der det da er mange alternativer ila en dag. Det var kun den ene flighten som kom som forslag, og feilet i siste sving. De andre avgangene var fullere/utsolgt, og kom ikke opp som alternativer. K
Jeg har fått feilmelding i appen både på bonusbillett og ordinær premium flex siste uken, så tror ikke problemene folk opplever er knyttet til bonusbilletter. Da jeg prøvde å endre bonusbilletten var VIP-kundeservice åpen og de flyttet meg til ønsket avgang uten spørsmål, mens vanlig kundeservice i helgen kun kunne tilby endring av Flex-billetten mot betaling av mellomlegg.
SAS skriver på sine sider: Som Diamant-medlem kan du endre flygningen din (til tidligere eller senere avgang) på avreisedagen uten ekstra kostnad. Denne fordelen gjelder for alle SAS-flygninger, uavhengig av billettype. Endringer kan kun gjøres ved våre bemannede innsjekkingsskranker og SAS Service Point på flyplassen. Dette betyr at du ikke kan gjøre endringer ved gaten, i SAS App, når du sjekker inn på nett eller under Mine bestillinger. Virker som enda en forbedring. Det som virkelig var den beste fordelen er så si borte nå i mine øyne.
Hvis det stemmer er det jo nesten tilbake til start. Det er vel omtrent den samme ordlyden som da vi fikk denne fordelen for et par år siden. Kun oppmøte på flyplassen som gjorde det mulig å endre flyvning.
Dette er vel gammel tekst, fra før Same Day Change ble implementert i appen? Oversikten over medlemsfordeler peker fortsatt på appen: Det samme gjør SAS Sales Info, som vanligvis er første stedet som oppdateres:
Håper ikke dette er forbedret bort, da ryker jo "trikset "med å kunne booke hvilken som helst feederflight med SAS og endre samme dag
Brukte denne fordelen senest i dag, med forandring i App så det ser ikke slik ut. (på Premium bonus TRD-OSL)
Prøvde å endre til en senere avgang for noen uker siden, men fikk kun opp tidligere avganger i appen. Er det sånn det skal funke?
Er vel avhengig av hvor mange ledige seter det er. Jeg kunne velge fly både senere og tidligere i dag.
Sært SAS IT som er på tur? Jeg kunne velge et senere fly enn opprinnelig oppsatt (og flere før). Og det var vel det siste jeg kunne tatt før jeg mistet min connection til cph.
Jeg endret bonusbilletter for fire senest både 7. og 8. oktober. De ble riktignok bestilt 30. september.
Får i første omgang mulighet til å velge melllom alle flighter lhr-osl i morgen for same day flight change, men får beskjed om at ombooking failed. Antagelig er det fullt, men kan det også være en it-glitch siden muligheten kommer opp i første omgang? Mulig å booke om på nett, eller bare i app?
Har skjedd meg når det har vært ledig kun noen få seter, det er en regel at det må være minst 5 seter ledig for å ombooke inntil 3 timer før. Har som regel behov for tidligere flight og har da fått endret i lounge eller gate. Kan bare anbefale å prøve igjen litt nærmere flygning, er ofte noen som avbestiller når det nærmer seg.
Prøver å endre nå for (bonus)flyvning i morgen tidlig men får bare "Failed" melding i appen. Innsjekk er åpen og alternativene jeg vil bytte til har mye ledig så vidt jeg kan se - får dem opp ved søk på 9 passasjerer på sas.no. Basert på tidligere info i denne tråden er det mulighet for å få hjelp via telefon - så prøver det.