betyr det flere timer i loungen da? om jeg har 0630 avgang, og klarer å karre meg til flyplassen i tid, vil jeg heller komme frem enn å sitte i gullstua
Ja, burde skrevet tydeligere. Endring når innsjekk åpner i app sånn at jeg slipper å karre meg til OSL før fuglane fis. Endre fra 0700 til 1300 og slipper seks ekstra timer i lounge på CPH… K
Sikkert besvart tidligere. Hvordan er det med innsjekket bagasje ved endring av flight og mellomlanding? Har mulighet til å endre NCE-OSL i morgen til 4t tidligere men har enda ikke fått opp mulighet for endring CPH-OSL. Vil jeg kunne endre denne også? Hva med etter å ha sjekket inn bagasje?
Den neste flighten kommer opp når det er ca 22 timer til den går. Da kan du endre. Så lenge begge er endret før du sjekker inn går det helt fint.
Noen som vet hvordan det fungerer om man har en booking hvor man for eksempel har en leg BGO-OSL om kvelden, og videre OSL-CPH neste morgen? Reglene sier man bare kan flytte flight same day as departure, men gjelder det leg for leg, eller er det avgangsdato for første flight som gjelder? Det er interessant pga ofte kan man finne billige billetter om de har en natt imellom ved transfer. Om man da kan bytte første leg til en tidligere flight, samt bytte andre leg til dagen før, så kan man få en god rute til en rimeligere pris.
Har også fått endret siste leg på en lang reise med bagasje. Fikk ikke opp alternativer i app, men serviceskranken på ARN fikset. K
Fikk opp mulighet 26t før andre flight. Så det er bra! Blir 1t lenger i gullstua på CPH, men samtidig 3t raskere hjem. Fornøyd med denne fordelen altså!
Fikk opp at det ikke var mulig da jeg var sjekket inn, men det gikk ikke an å sjekke ut igjen (i App), og det kom en melding at endringer i billetten via appen var ikke mulig samtidig. Dette var booking via reisebyrå. Ingen problem ved counter da.
Får man til å bytte fra tidlig morgenfly til siste fly kvelden før i appen? Evt får de det til på flyplassen?
Det var to ulike tolkninger av spørsmålet ditt tror jeg. 1) Du har en billett BGO-OSL tirsdag kl 0700. Mandag kveld ønsker du å bytte i appen til flyet tirsdag kveld kl 20 (for å slippe å dra til flyplassen tirsdag morgen). Dette er mulig. 2) Du ønsker å bytte billetten tirsdag morgen til et fly som går mandag kveld. Dette er ikke mulig i appen (og skal heller ikke være mulig på flyplassen) - fordelen heter "ombooking samme dag".
Akkurat. Det var nr 2 jeg mente. Kom akkurat en schedule change som gjør det jeg ville umulig uansett. Men nå står jeg jo fri til å velge nestbeste løsning.
Har man EU 261 rettigheter hvis man bytter fra et seint fly til et tidlig fly og blir forsinket nok til å få erstatning, men likevel ankommer før opprinnelig bestilt reise? Hvis dere skjønner? Altså tar eu261 vurderingen utgangspunkt i den nye ankomsttiden eller den opprinnelige?