Med fare for å dobbeltposting, legger jeg ved hva det endte med: Hadde retur fra SVG til OSL i dag via BGO(opprinnelig avgang SVG 15.35 og ankomst OSL 17.50). Var tidlig nok på flyplassen pga et forkortet møte. Tidlig flyet til OSL var kansellert, så håpet å evnt hoppe på det flyet var borte. Men rakk kl. 14.30 flyet til BGO og fikk bli med på det. I BGO spurte jeg ved skranken om det var noe ledig på kl. 16 flyet til OSL (sjekket på forhånd og økonomi var fullt, men SAS Plus hadde 3 ledige igjen). Jeg reiste forresten på GO Smart billett, men er altså Diamant. Damen i skranken smilte å sa; "Men du som flyr så mye skal få bli med nå, det synes jeg. Og ikke minst få en oppgradering også!" Nødutgang og midtgang sete. Så enden på visa er at jeg kom 1 t tidligere til OSL, ble oppgradert og rekker mest sannsynlig FFK-RBK på stadion kl. 19. Veldig verdi for pengene, og enda et insentiv for å fly med SAS i fremtiden også !
Hadde i utganspunktet en sen retur fra SVG til Oslo i dag, og kunne bare bytte frem en time i appen, siden alle andre avgangene var utsolgt. Ble satt på venteliste for 17.05 og den fikk jeg. Til og med oppgradert til midtsete i plus, så da ble det noen nøtter på meg også. Veldig deilig å komme fire timer hjem tidligere enn planlagt.
Har bonusbillett cph - svg imorgen kl 08, ønsker endre denne til senere men får bare opp 12 som alternativ selv om 17 og 23 kan bookes cash, noen som vet om de andre vil dukke opp senere på dagen? Lite hjelp å få på kundeservice
Takk, dukket opp 30 timer før som jeg ser er nevnt tidligere i tråden også. Morsomt nok klarte jeg ikke endre til 23 flygningen pga mangel på plass, selv om man kunne bestille med cash. Så det var 1 ledig sete på 2 seterader, så jeg bestilte cash billett og valgte det setet for å åpne en ekstra seterad i plus, brukte diamond benefit til å skifte til denne flyvningen (som nå funket), så avbestilte cash billetten på fri avbestilling
Første gang jeg prøde å bruke denne Diamant fordelen, men det virket ikke. Jeg hadde bonus billett til LAX via CPH i Business på fredag. For å få booket denne måtte jeg godta 3,5 timer i CPH. Jeg tenkte at jeg kunne prøve å booke til en senere flyvning OSL-CPH før jeg reiste hjemmefra om morgenen, men det gikk ikke. Meldingen var: "Dette er ikke tillatt på open-jaw reiser med mer enn 4 flyvninger". For det første, hva har det med saken å gjøre? Det var en open-jaw reise siden jeg reiser hjem SFO-CPH-OSL. Og da blir det totalt 4 flyvninger, ikke MER enn 4. Jeg ringte SAS og de skjønte ingen ting. De sjekket at det var ledig på senere flyvning, og tilbød seg å booke om. Men presiserte at de da måtte ta ombookings gebyr. For noe tull når det er feil i deres system! Jeg takket Nei til det og tok timene på CPH.
Prøvde å finne svar i tråden, men fant ikke svar på akkurat dette. Jeg har en retur reise fra USA via CPH, så til Oslo (Siste fly den kvelden), og så OSL-BGO neste dag. Kan jeg først endre CPH-OSL til et tidligere fly, og så etterpå endre OSL-BGO til samme kveld (for å slippe en overnatting) ?
Litt usikker på om du får dette til i appen, da den er begrenset til 'samme dag', men det er mulig de klarer å fikse det for deg i CPH, evnt OSL. Du skal uansett kunne booke om til et tidligere fly CPH-OSL,så fremt det er ledig plass.
Da jeg reiste hjem fra LAX før nyttår, så booket jeg først om til et tidligere fly fra CPH til OSL. Da jeg kom frem til OSL, så sprang jeg innom lounge og fikk booket om til tidligere flight til AES. De ville ikke booke om siste på CPH. Jeg tipper at det ville være mulig å booke om via app, om der var nok tid. Men jeg booket om 30-40 min før avgang begge steder. Sparte 5-6 timer totalt syns jeg å huske.
Mener jeg har opplevd å bli tilbudt flyvning dagen før i app. Du kan selvfølgelig ikke har sjekket inn bagasje. Det er uansett vert å spørre både i transfersenter og gate for å bli med tidligere fly. Se sliten ut og vær ydmyk er tips fra meg.
Jeg har satt meg selv i en situasjon som jeg lurer på om blir en utfordring. Har booket ATH-CPH-OSL med 23 timer i CPH og så har jeg tenkt til å fly fra ATH 9 timer tidligere enn det igjen. Har noen klart å lage et seg et stopp over 24 timer?
Noen som har erfaringer med om det er mulig med same day-endring på SAS-flygning i SAS-app eller på flyplass med 074-billett (KLM), men hvor EBD er lagt inn som FF?
Kan oppdatere denne nå som jeg er på denne mellomlandingen. Jeg kontaktet SAS før jeg reiste. De kunne ikke hjelpe, og ga meg dette intetsigende svaret: Jeg hadde flaks med at det var ledige bonusbilletter dagen før og endte opp med å bestille ATH-CPH-OSL med 7 timer mellomlanding. Samme dagen endret jeg først til formiddagsflyet fra ATH og fikk 17 timer mellomlanding. Etter landing endret jeg til et kveldsfly hjem og fikk rundt 30 timer. Beholdt den opprinnelige billetten også for å teste, fikk denne feilmeldingen hele veien. Uvisst om det var fordi jeg allerede hadde endret utreise via kundeservice. TL;DR: ikke prøv på noe smart i forkant, ta et fly av gangen i appen.
Noen med oppdaterte erfaringer ang ruteendringer her? Husker jeg fikk det et par ganger i starten, men da var det typisk litt spesielle omstendigheter, og senere har jeg ikke hatt behov for å prøve. Har en billett BGO-SVG-CPH, vil heller fly direkte BGO-CPH. Får vel ikke gjort en slik endring i appen, er oddsene gode nok til at det er verd å dra på flyplassen en time før for å prøve å komme med direkteflyet?
Min erfaring på Sola (hvor det ikke er SAS-ansatte) er at de forholder seg til retningslinjene om at reiseruten ikke skal endres.
SVG er egen liga, de klarte ikke endre min til en tidligere flight selv med Plus Pro og diamant. Jeg måtte ringe til agenten i US å de fikset på sekunder så jeg akkurat rakk å få siste sete til OSL(mens noen stb måtte stå igjen)
Her må jeg forsvare SVG. Hvis flyet er fullt har ikke aviator tilgang til å overbooke et fly - dette MÅ gjøres av SAS kontor. Hilsen en handling agent som har prøvd dette desperat flere ganger før med SAS. Selv om man velger på force og allow overbooking, så kommer det opp at våres brukere ikke har rettigheter til dette. Ha respekt for de som jobber på flyplassene, spesielt der det er andre handlingselskap som håndterer, de har ofte mye mindre tilganger enn det f.eks Oslo har.
Det er jo poenget, flyet var ikke fullt. Men de ville tydeligvis heller ha med de som stod på stb på den flighten enn å booke om. Det ble fullt når jeg fikk ordnet siste sete(heller ikke av SAS men av en booking agent i LA). Om det var mangel på kompetanse eller latskap som var den utløsende faktor kan jeg ikke vite