Hei Elkjøp og Lefdal kjører gode tilbud på Macbook nå i helgen og prisroboten til Expert har matchet prisene. Du får Apple MacBook Air - 1,6GHz DC 8GB 128GB 13" for 8356 kr. Den har aldri vært billigere og med 20% ekstra DNB-rabatt blir prisen 6684 kr. Utvalget er noe skrapt hos Expert, men det skal være mulig å gjøre ett kupp på enkelte modeller. DNB-tilbudet avsluttes ved midnatt Edit: Her er en oversikt over hva som skal finnes på lager hos Expert: https://www.prisjakt.no/category.php?o=produkt_pris_inkmoms&m=s309867835#rparams=m=s309868218
Hei DNB Mastercard kjørte supertilbud hos Expert med 20% rabatt på alle varer. https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/supertilbud.html
Hvor innafor er "praksisen" Expert kjørte i går? Når lefal senket priser på en iPhone 7 og en Mac book air gjorde expert også dette som de lover. Rimelig kort tid etter var ikke noe av Apple tilbidsvarer på lager? Mens i dag er alt med 100+ på lager. Antar de så at disse prisene+ 20% hos DnB ga de stort tap og derfor juksa de på lagerstatus? Isåfall kan det umulig være lovlig og ufattelig dårlig av expert.
Sikker på at tilbudet er gått ut? Jeg har ikke kort fra DnB, men om noen kunne ordnet Air for meg, skyt meg en PM.
I henhold til vilkårene for tilbudet ble Iphone kun solgt i butikk med abonnement. Det er godt mulig at lagerbeholdning på nett ble satt til null under kampanjen. Jeg kan ikke se at de har spekulert i å endre lagerstatus. Som du skrev tidligere ble Mac utsolgt først noen timer før DNB-tilbudet gikk ut. Elkjøp/Lefdal (og Expert via roboten) startet tilbudet allerede på fredag. Om Expert ønsket å begrense tapet ville de vel kuttet lagerstatus mye tidligere. At de får nye forsyninger idag er vel ikke helt utenkelig.
Dette er ganske typisk. Har sett gang på gang at de holder på med slikt. Om det er "innafor" eller ikke rent juridisk kan jeg ikke si noe om, men uheldig for bransjen er det i alle fall. Forstår forsåvidt godt hvorfor de gjør det, uten at det hjelper i nevneverdig grad.
Ja, det var spesielt (sjekket ikke datoen på posten din). Samtidig er det vel slik at sentrallageret deres forsyner utallige butikker over mange kjeder i flere land. Hvordan lagerbeholdning allokeres til de forskjellige butikkene/kjedene er ikke godt å si. Varer som selges med tap må nok begrenses i antall, selv om det strengt ikke er utsolgt.