God mandag morgen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 29. juli 2019.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag morgen fra hovedstaden!
    Nå er fellesferien over og alt går tilbake til det normale.

Siste dag med sol på Østlandet også sies det, så da tenkte jeg å gå tidlig på kontoret så jeg kan få en time eller to på balkongen i ettermiddag. Må få litt mer sol før regnet kommer.. :D

Ingen spennende reise på gang før i november nå. Det blir en lang ventetid gitt..

Ha en strålende dag (I sola)!

Earl, funkenstein, haifinn and 5 others like this.
  2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,928
    Bonuspoeng:
    293
    Stille på kontoret i dag, mistenker de fleste har en uke ferie til.Det kan passe bra med en myk start, og prøve å catche opp der jeg var før ferien ...

Han en fin mandag.

Earl, Flyvende_mare, holmen and 3 others like this.
  3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,715
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hytta i Numedal. Regn i natt og gråvær idag. Potensielt multejakt senere på dagen. Eller i morgen. Kanskje. Egentid er bra, men tidsfrister kan være vanskelig!
    Flytur om to uker, til et favorittmål. I mellomtiden får vi mimre med et bilde:
    20190725_184622.jpg

Earl, RoadKing, Flyvende_mare and 5 others like this.
  4. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,218
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Beitostølen. Egentlig ikke veldig god da hotellrommet har fullstendig fravær av ventilasjon, men vi kom nå igjennom natta. I dag prøver vi oss på Bitihorn.

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,891
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag morgen fortsatt på hytten ... første hyttemorgen uten barnebarn og da er det en betydelig latere og lengre morgen.
    Fortsatt sommer og varmt ...
    Må ta båten til nærmeste marina og kjøpe bensin og gass til grillen ....

Livet er enkelt når solen skinner ...

Earl, jgroneng, Flyvende_mare and 3 others like this.
  6. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,684
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen, fra en i overkant het leilighet i Trondheim! Har kom man fra hytta i går kveld til en leilighet på nærmere 30* inne. Det ble en varm natt, men takket være vifte kom man seg igjennom...

Det er i dag 1 mnd. til neste flytur, hvor man da vil rette kursen mot Berlin!

Ha en fin dag folkens!

jgroneng, Kristian, Eddie47 and 2 others like this.
  7. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,848
    Bonuspoeng:
    113
    Godmorgen fra Mallorca, dagen brukes på å forflytte seg til den franske riviera og med det blir easyjet et nytt bekjentskap.
    Med dette også starten på den siste uke av ferien i denne omgang.

God dag til dere alle

8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen, da er en på plass på kontoret, ferie vel overstått, nå gjenstår å fullføre reise brev og akklimatiserer seg til hverdagen igjen. Ferien vært blandet med fantastisk opplevelse i F på Thai Airways og Japan, her må en hedrer både service, opplevelse og total pakken fra Thai. Japan, rettere sagt Tokyo et sted aldri sett maken til. Sushi og biff, roboter, templer, ja en får ikke NOK, en må reise tilbake.

Kan man bli både smittet av F-class basillen samt Japan basillen, finnes det flere basiller der ute :rolleyes:

Da er det bare å lete etter neste bonus reise

God dag i luften som på bakken.

haifinn, ordnetseg, jgroneng and 5 others like this.
  9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,973
    Bonuspoeng:
    183
    4 uker bare fløy avgårde. Tilbake til hverdagen.

Helg snart?

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,521
    Bonuspoeng:
    293
    Ferie.
    IMG_20190729_094841MVIMG_20190729_094821.jpg

Og det er fortsatt 14 dager til første arbeidsdag! Deilig.

Men det er veldig lenge til neste flytur, og på torsdag nullstilles statuspoengene, da jeg går inn i ny opptjeningsperiode. Jaja.

Earl, ordnetseg, jgroneng and 3 others like this.
  11. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,421
    Bonuspoeng:
    293
    Den gjengse oppfatning her inne er vel at boksen er hentet fra et mareritt, mens væskebeholderen oppå muligens tilhørte en hyggelig drøm... Måtte moltefangsten bli rikelig -- når prosjektet eventuelt iverksettes :)

Berlioz liker dette
  12. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,715
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er særdeles enig i den gjengse oppfatning. Såpass enig at jeg med ujevne mellomrom vurdere å starte tråden "Vi som hater boksen", og oppfordre alle til å sende klageskriv til gullmailen. Men så er det det med egentid og tidsfrister, da . . :)

PS
    Det er ikke bare @holmen som lar hunden gå for lut og kaldt vann . . .
    20190729_102830.jpg

13. Kristian

Likes mottatt:
    41,421
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du har den svært resistente bonusbasillen. Denne kan man ikke stoppe, kun lindrende behandling er mulig. Da med stadige innsprøytniger av grunn- og ekstrapoeng.

Videre har vi den svært alvorlige reisefeberen. Heller ikke der finnes det en kur. Det normale sykdomsforløp er at man stadig må lenger ut på reise. Vanlige bivirkninger av å holde feberen på et nogenlunde lavt nivå er smitte av bonus-, førsteklasse- og Japan-basiller.

Selv ikke dypt inne i @drsyk sitt pilleskap finnes det medisin. Lindrende behandlig er best beskrevet av @Are, en behandling jeg mistenker at doktoren har foreskrevet til seg selv ved et par anledninger allerede ;):)

drsyk liker dette
  14. Kristian

Likes mottatt:
    41,421
    Bonuspoeng:
    293
    Rører dyret så lite på seg nå om dagene at du innimellom sjekker pulsen? Det gjør jeg med pandionkatten (alltid kamuflert som et tilbud om litt spabehandling) på daglig basis, nemlig :D

holmen and WannaBeFrequentFlyer like this.
  15. Kristian

Likes mottatt:
    41,421
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag fra Graakallbanen!

Allerede før ankomst Nordre Hoem er det ståplasser i bruk her inne, men jeg har gullkort og dermed ledig nabosete. Vi får se om AtB har overbooket denne avgangen eller ikke...

Siste dag i ferien, i morgen skal det sankes grunnpoeng og så er det tilbake til den vanlige tralten med å narre den ekstremt tungnemme sjefen til å betale meg penger for å vise ansikt på slaveriet i ny og ne...

Ha en fin-fin dag, folkens!

Earl, MadsVaHa and jgroneng like this.
  16. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,939
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå Sunnfjord. Sola skin, kaffien er drukken og snart er det lunch. Her kor det går!

jgroneng and Kristian like this.
  17. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,822
    Bonuspoeng:
    113
    god formiddag fra Martin Linge.
    ikke mye biz i dag på HKS602 MINT-BGO men skjelden gledes mer til å sette seg i helikopteret for 4 uker avspasering

Kristian and haifinn like this.
  18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,456
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Bali.

Jeg elsker god service og i dag fikk vi en litt utenom det vanlige.

Vi hadde booket en tur gjennom hotellet til nærmeste nasjonalparkøy ved Lovina Beach. Vi ble hentet til avtalt tid, men etter vi hadde fått utlevert snorkleutstyr ble vi sittende på kontoret til firmaet og vente på bussen. Det kom stadig andre som skulle være med på turen og de ble hentet i tur og orden men vi fikk stadig beskjed om at "10 minutes". Etter halvannen time fikk vi nok, kansellerte og dro tilbake til hotellet. Ungene var skuffet, naturlig nok. Og vi var ganske så irriterte.

Vi pratet dermed med hotelldirektøren som kom litt senere den dagen. Han viste stor forståelse og tilbød å kjøre oss til Balis svar på blå lagune samt et buddhistisk tempel i nærheten. Vi hadde uansett planer om å dra dit så vi takket ja, og jeg trodde han bare skulle fikse en sjåfør til oss, men neida. Han kjørte selv og ventet utenfor mens vi var inne i tempelet og mens vi badet i de varme kildene. Må innrømme at jeg ble litt imponert da :)

jgroneng, Berlioz, Kristian and 3 others like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,521
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Han synes det er alt for varmt, og innimellom orker han ikke engang å spise.
    Han liker ikke å bade, for da blir han våt..

20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Så sant så sant, som de avlagte løfter ved uteksamineringen. Pest og kolera, eller grunnpoeng og ekstrapoeng.

Må innrømme reisefeber`n var konstant på 36,3 grader f.o.m. gikk av SAS flyet og kom meg inn på *A F-lounge på CDG, og med det samme gikk inn på A380 var febern 36,0. I Japan lå den på konstant på 36,2. På returen og ved landing på CDG, til første skritt ut av A380 og en innså hva som ventet, da steg temp betydelige opp igjen til 38,3, basillen våknet til live . Noe den er vedvarende i skrivende stund, (på SAS loungen på CDG var temp`n faktisk 41 grader da en innså hva som ventet :eek:, CDG bare tenker tanken merker jeg svetten renner og har AC på kontoret på full guffe)

En faktor som senker reisefeber`n noen Celsius, av egne erfaringer er sprudlende bobler, korrelert med antall enheter bobler og desimaler temperaturen senkes med fortjener en egen doktor avhandling...

Konklusjonen er at CDG har både feber senkede og økende effekt, neida, F- langt der borte, har en midlertidig kurrende effekt, og sant igjen, jeg har et ukjent antall basiller, som tydeligvis er smittet(elektronisk altså via www og ikke andre type former/væsker) over ifra andre :D @ValdresBjarne var vel ikke deg? @Are har vel enda ikke funnet kuren, kun livsforlengende behandling, noe en aksepterer og velger å leve i symbioses med basillen(e) og en svingende temperatur livet ut(nei er ikke i overgangs alderen riktig enda)

Kristian liker dette

Del denne siden