God lørdag fra Skagerak

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Henrik, 05. juli 2025.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,919
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra en ferge i 35 knop på vei over Skagerrak, her fra Fjord Line sin lounge. Drikkandes kaffe og de hadde passe grovt rundstykke, skinke og paprika, så det ble frokost. Utover det er det lite reell luksus, men det er 100% verdt de hundrelappene å sitte inne i et lite, rolig område og ikke ute i de bråkete fellesområdene. Sånn sett litt som flyplass-lounger.

Nå er vi to timer inn i overfarten, kan sikkert snart se land, deretter starter prosjekt «kjør langt inn i Tyskland og ikke legg igjen én eneste krone i Danmark».

Ha en solid en!

Calling, Fly med oss, EndreD and 15 others like this.
  2. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Ut å fly i dag også. Skulle hjem fra Alta i går. Muligheten var WF til TOS og så DY sørover. Ikke mulig å bestille hos DY så kunne ikke få rewards fordelene. Forsåvidt ikke så viktig siden skulle ha flex billett. Bestilte hos Widerøe. Da var det imidlertid umulig å velge sete hos DY. Chat’en til WF var som vanlig rask og hyggelig, men kunne ikke hjelpe. 10 min senere hadde jeg avbestilt den kombinerte billetten, kjøpt separate WF til TOS, booket bonusnatt med noen jordbærpoeng som må brukes opp og separat SAS sørover i dag hvor favorittsetet mitt var ledig. Når TOS byr på strålende vær, mens det regner sørpå, og Kaffebønna har utmerket flat white er det forsåvidt helt greit at DY+WF ikke fungerer.
    IMG_5065.jpeg

Calling, EndreD, Earl and 14 others like this.
  3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,368
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Besteforeldre-AKS har tatt sommerferie, men delvis felles ferieplaner tilsier at det kan bli noen "headmaster" dager. Nå skal det imidlertid males litt før vi forsvinner til hytta. Heldigvis innendørs.

Vi tror at vi har bestemt oss for hvordan vi vil sjonglere eco, biz og oppgraderingsvoucher med LH-gruppen til TFS utpå høsten. Alternativer er alltid gøy.

Ha en fin lørdag!

Calling, EndreD, Earl and 10 others like this.
  4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Elvebyen, hvor elva nå synes å ha flyttet seg rett over meg.

Rolig hjemmehelg mens madammen har tatt seg 14 dagers førferie. Normalt helt greit, men har innsett av jeg må være en kjempekjedelig person, for jeg er allerede gørrlei av mitt eget selskap.

Og apropos WF og DY @Flymunda - det er ganske imponerende at WF interliner med SAS, men ikke med sitt eget eierselskap. Gatepersonell er rimelig oppgitt over det selv hos Widerøe.

Velvel.. T-20 til ferie. Ha en super lørdag, godtfolk!

Calling, EndreD, Earl and 11 others like this.
  5. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra Quality hotel Waterfront hvor jeg akkurat har våkna sterkt redusert etter gårsdagens aktiviteter. Kom meg i seng alt for sent i går.

Nå er spørsmålet om jeg skal orke å gå ned til frokosten før den stenger.

god lørdag!

Calling, Spielhaug, EndreD and 11 others like this.
  6. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,260
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Straks avreise til leid hus i Risør, sammen med et vennepar.

Det er meldt dansk frokost på et spiseri fra kl ett. Da åpner spritserveringen ( akevitt)

Når det regner så får man drive med inneaktiviteteter:D

Ha en flott juli

EndreD, Calling, Earl and 10 others like this.
  7. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,549
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra JFK, her er klokken snart halv seks om morgenen og vi i ferd med å stable oss bort på terminalen for å sjekke inn på morgenflyet JFK-BON

IMG_3842.jpeg

EndreD, Calling, Spielhaug and 11 others like this.
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,919
    Bonuspoeng:
    183
    Made it. Aerodynamikk som en flytteeske, forsøk på å snitte 130 km/t og en ikke helt full bensintank på hele 32 liter gjorde dette litt spennende, men null penger lagt igjen i Danmark. Nå den lengste og minst effektive bensinstasjonskøen noensinne i Tyskland.

IMG_4808.jpeg

Berlioz, EndreD, Calling and 10 others like this.
  9. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Off, ser VG har en sak om SAS i dag der en familie har problemer. Men i artikkelen har VG lagt ut bilde av booking referansen for alle å se…….. sendte de en mail

Henrik, Berlioz, EndreD and 9 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Litt vått og grått på solkysten i dag!
    I dag er det Ham-Kam som skal møte motstand fra Bergen .. to av mine barn er født på Hamar sykehus ..
    IMG_9537.jpeg

Henrik, Berlioz, EndreD and 10 others like this.
  11. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,565
    Bonuspoeng:
    113
    Mye WF-forsinkelser i dag, gitt....Dårlig plan å fly til SVG og kjøre til KRS for å ta danskebåten der. Noen som har reell flytid til SVG fra BGO? Er det 20 min flygning eller mer? 35 min fra gate til gate?

Ololsen, Henrik, Spielhaug and 4 others like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Detroit.
    Eller, her heter det vel Romulus.
    Har fått i meg en "sunn" frokost, og er klar for første kjøredag på denne turen.

Ha en fin en!

Ololsen, Henrik, Berlioz and 9 others like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Den tiden jeg fløy mye der tok det 19 min fra flyet lettet til det tok bakken.

14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Utfra flightradar ser det ut som median er 25 min, 30 min gate til gate.

Ellers god ettermiddag fra nord, dagens prosjekt er å få i gang robotklipper så jeg kan reise bort uten å komme hjem til høyt gress ;)

Ololsen, Berlioz, EndreD and 4 others like this.
  15. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,740
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra OSL.
    Det var veldig fullt i gullstuen når vi kom, men etter en halvtime- førti min her har det gått en del fly og nå er det mye roligere. Starter ferien med en tur til alpene for å se de norske damene spille EM-kamp i morgen, så det får vi tro blir bra. SK er forsinket fra Hell internasjonale, ny avgangstid sørover er satt opp 35 min forsinket, men maskinen ligger an til å lande kun 10 min bak rute så får tro de klarer litt raskere turn-around så kommer vi oss vel avgårde mot Zürich noe mindre forsinket!

Nyt kvelden folkens :)

Ololsen, Eddie47, Henrik and 7 others like this.

Del denne siden