God lørdag fra Austrian lounge Wien. Sånn midt inne i en liten reiseperiode nå: Uke 36 Las Vegas med SAS/Untied Uke 37 Budapest med SAS, LH, OS Uke 38-39 Ferie Astralia m CT (takk @Are! Kom det forresten noe LH F opp?) vel ikke bare ferie, snek seg vel inn en liten keynote speech i MEL... Uke 40-41 Brussel Uke 42 Oslo Uke 43-44 Las Vegas Osv. Tror jeg er i Trondheim tre-fire dager de nærmeste par månedene. Til de som måtte tro dette er bare morsomt og lounge-nytelse: feil...
Tre måneder spesifik maratontrening. Mellom 60-100km i uka. Mye rolig transportjogging. En hardøkt i uka, helst langintervall, 1000-3000m x6-16 drag 1-2 min hvile mellom dragene. Favoritt økta er 4×4×4 med 1min pause, start på maratonfart og avslutte ned mot 10km fart. En langtur i uka progressivt etter hvor nærme løpet det er. Fra 20-35km. Avslutta gjerne siste 5-10 km av økta i ønsket maratonfart. Litt styrke for å holde sommerkroppen. Håper dette kan være nyttig.
Puuh... Jeg har kjørt den der i 3 uker nå, og det merkes godt. Ikke minst i innboksen og to-do lista...
Må si at vi virkelig traff her... Turneringen er i to dager, men for vår del var det kun i går.. Stakkars de som er der i dag.. blåser som f.. og regner vannrett (Bildet yter ikke virkeligheten rettferdighet, er mye verre enn det ser ut..)
Det der er rett og slett ekstremt. Kan anbefale dokumentaren her om samme mann. https://www.google.no/url?sa=t&sour...Vaw0u1WIto95N13ekxOFQ7CiM&cshid=1537105011475
I feel you. Min første ordentlige jobb var omtrent slik. Var ofte innom hjemme bare for å skifte til annen kabinkoffert med rene klær. Og etter et års tid bestemte jeg meg for «aldri mer reisejobb». Ja, gikk betraktelig ned i lønn, og det ble farvel til loungelivet. Men nå har jeg faktisk et liv jeg kan planlegge her hjemme, og det å reise og bo på hotell har blitt stas igjen, ikke bare stress.
Hehe har sett den. Jeg må innrømme at jeg har en innbakt skepsis til Kenya, men det er vel noen som ødelegger for resten. For min del er Marathon for langt. Har alltid drevet med friidrett på labert nivå (småpene 53.00 på 400m) så fulgt med lenge, men største presteasjonen er vel å ha blittt fraløpt av eldste Ingebrigtsen.