God morgen fra sengen. Dagen startet med et brak, bokstavelig talt. Hunden løp rundt som en stukken gris, og vi prøvde å finne ut om fjellsiden bak huset hadde rast ned. Så fikk jeg sms fra @kjeeli som lurte på om det hadde vært jordskjelv akkurat nå. Og da skjønte vi sammenhengen. VG kunne melde om jordskjelv. Spennende start på dagen! Ha en fin en!
God morgen ja! Episenter for skjelvet er rett under beina på meg, så merka det godt her jeg koser meg med kaffe og IF. Men, huset står og kaffen skvulpa ikke over, så ikke noe å klage på. Ha en flott søndag folkens!
Morn fra Hammerfest. Langt nok unna episenter til å ikke merke noe som helst. Hjemreisedag i dag, hele veien med WF. Synd at de ikke lenger kan bestilles med EB, for det er svindyrt å fly nordover. På torsdag blir det en tur med en vennegjeng, Belgia står på menyen, inkludert mye øl og sjokolade Ha en fin en!
Ingen jordskjelv ofre ankommet jobben så langt heldigvis… Selv trodde jeg først russen hadde satset hardt på basselement i år. Men til noe viktigere… transfer/ transport fra Brugge til BRU? Noen med et godt forslag?
Jeg ville tatt toget. Tre tog i timen, ca halvannen time. Et går direkte,de to andre krever et bytte i Brussel. Sjekk https://belgiantrain.be/ for nøyaktige rutetider. (Google maps er ikke alltid 100% presis her nede.)
Morn fra Oslo, Jr har stukket av med bilen til OSL for dagstur til MOL, så jeg må ta til takke med T-banen for å komme meg til helgens andre knekk hos kiropraktor. Greit å få ting på plass igjen, men billig med helgebehandling er det ikke. Kan forhåpentlig karre meg på jobb i morgen. Er jo i det minste ganske ålreit vær i dag, kanskje det blir en tur etter knekken.
God formiddag fra Mariehamn. Tidvis av at bakken beveger seg, men det er nok en selv som beveger seg ifht bakken pga sterk vind. Etter hvert en liten flytur med propell tilbake til finske hovedstaden, og så en natt på HEL før siste flytur til BA gold/emerald. Gøy så lenge det varte og fikk med meg noen fine flyturer og F-lounger. Kvalifiserte til sølv i fjor basert på turer i stor grad booket før omleggingen som gjør det svært vanskelig å ha BA gold på fritidsreiser. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Kommer til å fortsette med å skaffe avios for å bruke på OW F og C, men da er det ikke så mye poeng med sapphire hvis man uansett reiser C, så vet ikke helt om det da er meningsfylt å samle masse tier points for status. Et år igjen før LTD, hvor det egentlig allerede er på plass gjennom bookinger og forventet normal kredittkort inntjening, så noe må man jo drive med. Kanskje bare prøve et år hvor jeg flyr dit jeg ønsker med de jeg ønsker. Booker stort sett C uansett.
God dag frå austlandsskogane! Sola skin og det er fint å vera ute. I går vart det steikt pannekaker på primus i det fri, ei fin avveksling Som fleire andre fekk vi oss ein støkk då det buldra godt i heimen i samband med jordskjelvet, men ingen skader er observert, heldigvis Ha ein fin dag, gode medforumistar! Sol over Østmarka ved Oslo
MBT var tydeligvis altfor langt unna noe jordskjelv, både hunden og jeg sov oss gjennom. Nå ferdig med tur rundt Avalsjøen i nydelig vær;
God morning fra California, nærmere bestemt Pismo Beach. Ingen jordskjelv her, og det er egentlig helt greit tenker jeg, motellet ligger ut på en klippe mot Stillehavet og skal ikke mye risting til før vi triller ned tenker jeg, tsunamiprepskilt og høytalere langs med parken. Snart avreise sydover mot LA, må bare få e. Kaffe og litt bensin på kjerra først. Tror nok pumpeprisen er litt dyrere enn jeg kan huske:
God morgen fra Club lounge på The Langham Chicago. Meget god klassisk amerikansk frokost og personalet er på tilbudssiden her. I går ettermiddag vartet de opp med deep dish pizza fra lokal sjappe her. Foreløpig meget fornøyd og våknet 05.00 så får god tid til å nyte fasilitetene i dag. Det blåser (naturligvis) og er ikke fryktelig varmt, så blir vel en tur i bassenget og saunaen snart og må ned til Billy Goat Tavern i løpet av dagen. Ha en fin flydag.
Var i annet land, og unngikk 3'er jordskjelvet i Oslo. Litt mer fart da jeg var i 43 etasje i Bangkok og jordskjelvet var oppunder 8 for ganske presis 1 år siden Vanlig flight, vanlig lounge (CX, på LHR T3), og all den vennlige og gode servicen som er fast opplegg fra dem. Nytt av dagen var at bartender skjenket uoppfordret ikke bare det ene vanlige glasset de alltid gjør, men 2. Er alene på reise, men han bare "will save you the trip back to the bar". De kjenner meg *for* godt
Ah, ja det gjør jo saken annerledes. Togselskapet er pålagt å hjelpe, men det er nok ikke nødvendigvis det enkleste. Det kommer jo så klart an på mobiliteten til vedkommende. https://www.belgiantrain.be/en/travel-info/prepare-for-your-journey/assistance-reduced-mobility Her i Brussel ser jeg at jeg får opp mulighet til å velge bil med plass til rullestol hos Bolt. Men ikke på en reise fra Brugge. Lykke til! Dette er dessverre ikke et spesielt rullestolvennlig land, det er mange gamle bygg, med trange, smale trapper over alt
Opphavet bruker rullestol på avstander men går fint og trassig når det skal sees på gammel stein i form av kirker og annet. Så får vi heller ta det rolig over brosteinen. takk for fin link booker transfer med et av selskapene BRU never på sine hjemmesider til en Overaskende hyggelig pris. Dvs halv pris i forhold til prisene Bolt og sånne firma skulle ha.