God fredag fra Salta, Argentina

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kristian, 02. mars 2018.

1. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    42,233
    Bonuspoeng:
    293
    Her i Salta, nordvest i Argentina, nærmer fredagen seg med stormskritt. Planen er å få sett saltslettene, Las Salinas Grandes. Torsdagen har blitt brukt til byvandring og til middag ble denne rakkeren satt til livs, en pacú (i slekt med pirayaen):
    20180301_194002.jpg

Herre, min skaper, det smakte himmelsk!

Ellers har man vært noe uheldig med hotellrommet: Doringen må holdes oppe mens man gjør bimmelim og rommet er så lite at man må gå ut for å skifte mening. Ikke alt er like synlig i forkant på Internett...

Ha en fin dag, enten du har god eller dårlig plass :)

1) San Franscisco-katedralen fra 1880-tallet
    20180301_141748.jpg

2) Salta i fugleperspektiv
    20180301_151137.jpg

Last edited: 02. mars 2018
    Stuttfeiten, Earl, animals and 13 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,755
    Bonuspoeng:
    293
    Det er lov å sitte mens man bimmelimer ....
    Sikkert ingen som ser så du må føle deg feminin ...

Ellers er det natta i Mellom-Amerika etter nok en fin dag og middag på en italiensk restaurant på andre siden av byen.

Tok lokalbuss ...
    1$ per hode, ene mannen fikk to og slapp diskret den ene ned i tasken og forklarte meg at det kostet en for hver og han manglet en ... så sto vi der og argumenterte litt for hvert vårt syn på saken, inntil han tilfeldig så for ørtende gang ned i tasken og tok opp den andre og sa OK ...
    Han beholdt billettene og så var vi på'an igjen ... til slutt fikk jeg billettene ....en luring som trodde han kunne lure en gammel bussbillettør .. IMG_0341.JPG

Origo, SAJblue, funkenstein and 7 others like this.
  3. maarstad

maarstad Medlem

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    God fredags morgen fra Klondike.
    Ikke nok med at det var så kaldt at bilen slet med å starte i morges, men her på Gardermoen begynte dagen med et sikkelig slag under beltestedet.

image.png

Så nå sitter jeg her med en bolle fuglefrø og en industribakt croissant før bolaget flyr meg til CPH og SQ F. Ha en fin dag alle sammen :)

DanH, Hanen, Eddie47 and 12 others like this.
  4. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,332
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Sliter heldigvis ikke med samme problem som @maarstad , da vi her på jobb ikke har tappekraner.... :(
    MEN etter jobb idag skal vi ha en samling , og jeg VET at øl allerede er satt til kjøling, så da blir det noen kjØLige idag lell...kjøleskapet åpnes kl. 15:00 !! :):)

Ha en fantastisk fredag :D:D

5. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    19,255
    Bonuspoeng:
    183
    Meget varierte epistler på starten av dagen i dag. Både geografisk og tematisk, og selvfølgelig stilsikkert og med gode illustrasjoner.
    Riktig god helg ønskes fra en helt vanlig by i Buskerud, med sølvgruver, snø og minus 16.

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,133
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden
    Det er kaldt, men det er fredag!
    Fredag betyr helg, og denne helgen skal jeg gjøre minst mulig.
    (Bortsett fra å shoppe, da SAS MC må brukes hardt denne helgen)

God fredag, folkens!
    (Litt mer en bare litt misunnelig på @maarstad i dag..)

7. Kristian

Likes mottatt:
    42,233
    Bonuspoeng:
    293
    Du har så rett, men innimellom føles det godt å få klage litt på i-landsproblemer :rolleyes:

ArthurDent and LN-FHU like this.
  8. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel knappest nok tilstrekkelig med alkohol i folkølet på den tappekranen til å få hedersbetegnelsen 'alkoholholdig drikk'.

9. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    God fredags morgen fra et iskaldt Sørland, (selv om de verste kalde-gradene ser ut til å ha flyttet litt på seg). Hadde egentlig avgang til Madeira i dag tidlig, men ble så skeptisk til værsituasjonen og det å skulle nå fakirfly fra Kjevik med kollektive reisemidler, at jeg booket om til i morgen middag. Og for øvrig: "Sorgen og gleden de vandrer til hope". Årsaken til at jeg måtte satse på kollektivtransport var at jeg hedde satt dieselbilen inn til service og EU-kontroll. Fikk melding i går om at de hadde funnet en dings A og en dings B som måtte skiftes, og at delene kom på hhv 3 laken og 2.5 laken. At vi i dag skriver 2. mars og at jeg da kan dra SAS Mastercard'et er selvfølgelig med på å sukre pillen. Ha en fortreffelig fredag.

Last edited: 02. mars 2018
    Eddie47, Kristian and Berlioz like this.
  10. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,761
    Bonuspoeng:
    113
    Bose gjorde seg fortjent (under avgang måtte jeg sjekke om det stod en vaskemaskin på sentrifugering i galley...)
    228DA938-EE93-4E55-AD7C-10598208D159.jpeg

Kristian, Eddie47 and RoadKing like this.
  11. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    9,065
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    En kald fredag, men tross alt mildere enn før i uken. En lang arbeidsuke med litt mange for lange dager er over , så det føltes ekstra godt med helg nå.
    I kveld tikket det inn epost fra England med info om at man har fått billetter til en fotballkamp om noen uker så får vel søke opp litt fly i kveld, må jo få dette med seg live når man har fått billett ;)

Litt god i glasset hører også med en fredag, så dette blir nok en fin start på helgen :)

Kristian liker dette
  12. Kristian

Likes mottatt:
    42,233
    Bonuspoeng:
    293
    Ser BA kom med tilbod om avios-boosting, så det er berre å la bookingfingeren gå varm ;)

Earl liker dette

Del denne siden