God formiddag onsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 17. juli 2024.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,753
    Bonuspoeng:
    293
    Her på solkysten er det godt vær og 15 grader, min venn yr sier at det skal være opphold i hele dag og bli opp til 19-20 grader.
    En rolig dag, neste generasjon har reist til hytten og tatt hunden til amerikafareren med seg.
    Vikinglottopotten er i dag på 148 millioner = mange flyreiser i svært eleverte klasser!
    Godt det er helg F82C6189-BCFA-4CB1-B908-779E129FC36C.jpeg

Last edited: 17. juli 2024
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,815
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret, første arbeidsdag etter ferien.
    Første dag skulle egentlig vært i går.

Men BR384 den 14. Juli ble 20 timer forsinket grunnet teknisk feil, så hele hjemreisen ble forskyvd.
    Ble sittende 3 timer i flyet å vente, mens det var to karer over, under og i vingene på ett tidspunkt.

Ankom hjem 30 timer etter planlagt skjema.

En oppside var at LH biz ble byttet ut med BR Biz, dette ble nok første og siste gang med BR biz(grunnet allianseskiftet)

20240714_145633.jpg

Wiolenze, Calling, Flymunda and 15 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,117
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen.
    Vestlandsvær her på Østlandet også. Men det skal gå over i morgen. Og det passer fint, for da har vi invitert masse folk til grilling og drinks.

Undertegnede er fortsatt maroder, så det gjør ingenting at det regner i dag. Skal uansett ikke utenfor døren. Planen er å sitte i godstolen og lese bok, og klappe på hunden.

Ha en friskere dag!

Calling, Flymunda, EndreD and 10 others like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,753
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan opplevde du EVA Business?

obay liker dette
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,726
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra sengen.
    Dette er feriefølelse deluxe, det å slippe å ha på ringeklokke! I morgen tidlig blir det en alternativ ringeklokke i form av at det passerer ca 40.000 gåere forbi huset i anledning firedagersmarsjen, også kalt ‘Nijmegenmarsjen’. De første kommer i 7-tiden, og fra der tar det seg opp. Bruttern, som bor i nabohuset handlet inn ‘litt’ øl i går for han og noen venner skal sitte komfortabelt og se på gåerne slite forbi mens de drikker øl.
    Hva vi skal finne på i dag derimot er ikke planlagt.
    Slik går nå dagan. Herlig.

Ha en finfin onsdag :)

Calling, Flymunda, Spielhaug and 11 others like this.
  6. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    29,248
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå austlandsveiret på Vestlandet. Berre nokre få dagar att med jobb før sommarferien. Full fart og ikkje veldig stormande jubel, men det går framover. Kanskje ein liten telefon til SAS i løpet av dagen?

Det er ikkje berre @Eddie47 som lurer på korleis EVA business er. Fortell fortell!

7. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    18,436
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Risør.

Været er ikke på lag. Planen i dag var ut på Stangholmen fyr, med champis og soling. Bjørn Eidsvåg spiller der i kveld.

Nå regner det, yr/pent lovet egentlig delvis sol. faen ass..

Blir konsert på oss likevel. Men champis osv er utsatt til i morra.

DA skal det bli knallvær..

Ha en forutsigbar dag

Calling, Flymunda, EndreD and 9 others like this.
  8. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,421
    Bonuspoeng:
    183
    Måtte google denne og det så jo i første omgang interessant sant ut; dagstur på 50km. Men så skal den altså gjennomføres 4 dager/ganger og ikke minst på samme strekning/løype hver gang ?!? :eek::p da hørtes din brors variant bedre ut ... :D

9. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,828
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra F-terminalen i Frankfurt! Om et par timer går ferden videre til MUC, deretter til IAD i A380 :D
    IMG_4439.jpeg

Wiolenze, Calling, Flymunda and 16 others like this.
  10. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    29,248
    Bonuspoeng:
    293
    No har eg site i over 11 minutt i telefon med SAS og agenten leitar framleis etter fyrste leg på utreisa (BGO-FRA) etter å ha fått både dato, avreisetidspunkt og flightnummer. Kjekke summarvikarar SAS har.

Wiolenze, Flymunda, EndreD and 6 others like this.
  11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    13,168
    Bonuspoeng:
    183
    Hoi fra aust. Utsetter turen til sommerfjord (sandefjord) til i morgen for å kunne ta sykkelen fremfor en bil. Den snart 2 år gamle Audien har stått på sykehus hos Møller i snart 4 uker uten at de finner ut hva som er feil, hvorfor det skjedde og hva de eventuelt kan gjøre for å fikse det. Har en feeling på at tyskerne laget bedre biler før.. .Fått en ID4 i mellomtiden, som er peak "jeg driter i hvordan bilen ser ut så lenge den bare går fremover".

Og sånn går nå dagene...

Calling, Flymunda, EndreD and 6 others like this.
  12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,837
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Gårsdagens flight var topp med trivelig mannskap. Jeg satt opprinnelig med billett i dag, hadde vi seter på samme flight eller plukket du kanskje opp de jeg slapp ved ombooking mandag morgen? :)

Anbefaler å drøye avmarsj fra FCL lengst mulig og følge med på om boarding forsinkes i siste liten. Ble stående ved gate i en god time i går med stadige nye småforsinkelser.

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,753
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøpte en ID4 i mai og er strålende fornøyd!
    Ja jeg tror tyskerne lagde bedre biler før, kjørte en Audi A4 i mange år ....

Arvid1410 and OttoL like this.
  14. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    993
    Bonuspoeng:
    93
    Det der ser jo helt megadigg ut! Merke på bobler som serveres der idag?

Arvid1410 liker dette
  15. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    13,168
    Bonuspoeng:
    183
    Helt nydelig bil å kjøre altså, synes bare at designet er det ekvivalente av en gråværsdag med lavt skydekke :D

Eddie47 liker dette
  16. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    29,248
    Bonuspoeng:
    293
    La på og ringte opp att. I staden for ei svensk frøken vart det danske Kristine/Christine som hjalp meg, og på under dei 11 minutta som eg venta på at svensken skulle finne BGO-FRA fann Kristine/Christine heile reisa. Flink dame!

Flymunda, Andyfly, holmen and 3 others like this.
  17. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,961
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fea nordvestlandet. Kjenner allerede småabstinenser etter ny flytur etter Tokyoturen, men må akkumulere mere poeng først da madammen har sagt at neste gang skal ho være med. Nei, må prøve å gå seg en liten fjelltur snart.

Calling, Flymunda, Arvid1410 and 2 others like this.
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,117
    Bonuspoeng:
    293
    Passer fint i Bergen da.. :cool:

Arvid1410 and OttoL like this.
  19. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,223
    Bonuspoeng:
    183
    Mårnings fra Bonaire, her blir vi invadert!

IMG_0653.jpeg

Cruisebåt i havne betyr trengsel og mas overalt, bortsett fra under vann med East Coast Divers, og det er dit jeg har tenkt meg, mine venner på østkysten ga opp cruisefolket for noen år siden da de hadde en generell tendens til å møte opp med dykkersertifikat utstedt for 30 år siden, ubrukt siden, og ikke helt fysikk eller skils for å mestre situasjonen :)

Eddie47, Calling, Flymunda and 7 others like this.
  20. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,632
    Bonuspoeng:
    93
    God lunsj.

Reisefeberen gav seg ikke etter siste bestilling, og jeg forsøker nå for første gang å "optimalisere" min første CT-reise. På ene siden så har jeg lyst til å se flest mulig av de store flyplassene i Sør-Øst Asia (BKK, TPE, ICN, KIX, HND/NRT), gjerne prøve businessproduktet til flere selskap (TG, BR, NH, OZ) og gjerne flest flytyper (321, 777ER, 350-9, 330-3). Ikke lett å få både i pose og sekk når man har under 2 døgn til rådighet, altså!

Etter at den initielle bestillingsrusen gav seg innså jeg at Sappora (CTS) ikke har så veldig mye å by på for en som bare skal sove en knapp natt der. Og i går tikket det inn en tidsendring på to fly som gjør at jeg kan endre turen gratis, men jeg må ikke.

Så nå sliter jeg godt med å velge mellom hva som bør veie tyngst. Jeg finner lite med business med EVA og ANA, så de flyvningene er som regel øko.
    • Overnatting Seoul: BKK-TPE-ICN (TG, OZ, BR: 350-9, 330-3, 777ER, A321)
    • Overnatting Okinawa: BKK-TPE-OKA-KIX (TG, BR, NH: 330-3, 321 øko, 373-8 øko, 777ER)
    • Overnatting Osaka: BKK-ICN-KIX (TG, OZ: 350-9, 330-3)
    • Overnatting Osaka: BKK-KIX (TG: 350-9, 777ER)
    • Overnatting Osaka: BKK-KIX-HND (TG, NH: 350-9, 777ER, 321 øko)
    Jeg tar gjerne imot innspill i både tråd og innboks om noen har noen gode innspill :) Siden dette blir min første og siste *A-tur så vektlegges nok flyselskap og destinasjoner som kanskje blir mindre tilgjengelig etter 1. september.

Del denne siden