Frokost er som kjent dagens viktigste måltid, og derfor er det nødvendig å begynne tidlig. På retur fra en ellers utmerket jobbtur til Istanbul er jeg underveis med følgende serie: Det begynte med en lett runde med frukt og te på Hilton kl 0030 tyrkisk tid. Det var bra, fordi innsjekk begynner først to timer før avgang, og da hadde man jo gått rundt i innsjekksområdet helt frokostløst! Skulle tatt seg ut! Etterhvert kommer man igjennom systemet og opp på IGA-loungen. Der var heldigvis omelettoperatøren på vakt, så jeg fikk en diger sak med alt(ingen bacon/skinke) ca kl 0300. Boarding på SAS 0400, og dagens tredje frokost i femtiden på standard SAS-maner. Vel fremme på Kastrup er det jo nærmest påbudt å gå opp trappen og meske seg med egg, pølser, leverpostei osv. Klokken er nå blitt halv åtte norsk tid, og det er ut i en CRJ for siste strekket til Trondheim. Her blir det SAS-frokost nummer to. Siden jeg kommer såpass tidlig hjem og det er helligdag i dag, så tenker jeg at det blir en frokost nummer seks før klokken er tolv. Hopper trolig over lunch i dag.
God morgon frå austkanten av hovudstaden! Det var tett skodde då eg stod opp, men no har sola vunne innpass og dagen kan byrja. Det er godt med fri! Ha ein fin første mai, alle medforumistar! Teikn til at dagen blir fin
God første mai. Siden det er arbeidernes dag, feirer jeg med å jobbe overtid i ettermiddag. Alle "dagfolk" og andre masekråker har fri, så da får vi ro til å optimalisere prosessen i vinylkloridmonomer bransjen Og vi får iskrem- ha en strålende dag
God morgen fra OSL. Turen til Trondheim er godt I gang. Rute EX40, P4, servicebuss, bagasjeautomat og fasttrack hvor vi fra venstre fikk samme innsmett som plebsen fra høyre. En 1 mai skal vi ikke gjøre forskjell på folk! Og det var heller ingen aldersdiskriminering. Loungen er tynt befolket og vi nyter en cappuccino. Ha en fin dag!
Morsomt. Husker VCM-gass fra kjemien som noe vi ikke fikk leke så mye med, ble regnet som giftig knallgass. Visste ikke at vi i Norge har et såpass stort anlegg. Kjører dere polymeringsprosess også?
Vi kan produsere 1700 tonn vcm i døgnet på Rafnes. Sender avgårde i rør under frierfjorden til Pvc fabrikk på Herøya. Resten går på båt ut i den store verden.
God første mai! Vi har solgt boligen så bruker tiden på å få ryddet og pakket ned. Har en hel flytteeske full med aminity kits man har tatt vare på. Herregud
God kveld fra Seoul! Her har vi mesket oss med grilling av hanwoo og lam. Det var helt spitzenklasse! Ellers gjorde vi megatabben å gå på Lotteworld idag, fredag var vel fint tenkte vi. Det tenkte også 1,2 millioner koreanere som hadde fri 1.mai! Altså når det står 200 min ventetid på «tømmerrenna» og den hotteste berg-og-dalbanen har 250 m kø FØR man når frem til S-svingene i «normal» kø, da mister man motet. Cut your losses, og finn på noe annet. Så da ble det egendesign av notatbok, blande egen make-up osv… (ikke meg da) Ha en arbeidende dag!
God ettermiddag og god 1.mai fra OSL og SK loungen. SAS byr på muffins og kjeks i dag så da får man fylt på litt før man skal i luften. SK882 er meldt 5 min forsinket så langt ifølge Avinor, SAS selv påstår i rute. Maskinen er på vei inn fra DUS og skal ifølge FR24 lande ca 10 min forsinket. Jeg har kun 45min på ARN så satser på det ikke blir veldig mye mer forsinkelse! Nyt dagen folkens