Gledelig mandag folkens. Med kun 12 dager igjen til jul så regner jeg med de fleste har begynt å planlegge julemiddagen. Her blir det ribbe på julaften og kalkun 1.juledag. Hva er din tradisjon? Ha en fin dag!
Morn fra Senator loungen på Heathrow. Altfor tidlig oppe i dag. 6:45-flyet til CPH. Da jeg har litt mye å gjøre for tiden, så har jeg ikke fått tid til å tenke på julematen enda. Men har pleid å ha pinnekjøtt på julaften. mmmmm...
God morgen fra Trondheim Skilter med -9,8 grader og stjerneklart, reneste winter-wonderland Her blir det også ribbe julaften Ha en stjerneklar mandag
God morgen fra Grønland! (ikke landet..) Helgen har vært brukt på å seriøst vurdere error fare til alle verdens hjørner, men jeg fikk ikke ut booking-fingeren en eneste gang. Dessverre. Holdt på å gå for DUS-SCN-FLR-ICN-DUS med diverse mellomlandinger, men endte med å feige ut. Hadde det vært *A hadde det nok vært enklere.. Vi spiser kalkun/noe annet på julaften, annet hvert år. (Alle de andre variantene spises enten i adventstiden eller i romjula.)
God morgon frå kontoret i Sogn. Her vert det mest truleg ein lang dag på kontoret før turen går til Bergen i morgon. På julafta vert det pinnekjøt av geit, eit særs undervurdert alternativ. Nokon vil kanskje hevde at eg er miljøskada frå oppveksten, men dei fleste som har fått det servert har blitt meget positivt overraska. På nyttårsafta går det også i same sort pinnekjøt, men usikker på om eg klarar å oppdrive det under årets feiring i Seattle. Ha ein strålande dag!
God morgen fra barteby! I år blir første år noen sinne for min del hvor det ikke blir kalkun, men pinnekjøtt på julaften. Det satt langt inne, men når det er ikke jeg som lager middagen har jeg vel lite jeg skulle sagt. Sitter fortsatt å irriterer meg litt over at jeg ikke i det minste booket en tur jeg uansett ville kommet til å booke under helgens massive feilprising. Jaja.
God morgen fra et snøkledd Trondheim. Var friskt å sykle til jobb i morrest i 10 blå. Rim i skjegget er alltid kult. Full fres frem mot helg med jobb, eksamenslesing og trening. Gleder meg til å ta opp reiseaktiviteten på nyåret. Her går det i ribbe på julaften. Men alle sortene blir fortært i løpet av jula. Ha en fortsatt "fredfull" adventstid
Sinnssyke folk finnes overalt. Her er helgen og bookingbonanza nok over.. Har brukt mye tid på dette tullet og står igjen med 3 bookinger. I ettertid er den første bookingen kjedelig sammenliknet med mulighetene som har vært og føles nå som at jeg ble svindlet og ikke gjorde et kupp Så ryker den er det ingen fare, de to andre er litt mer gjennomtenkt så de kan få stå.. Har en flott dag, forhåpentligvis uten flaskepanting for å dekke billetter..
Ta med ei side? Det fins ikkje ein vektar i verda som kan hevde det er flytande, og eg har ikkje sett pinnekjøt på noko forbudsliste. Og viss du virkelig vil gå all-in så tek du med tørrfisk også. /me lenar seg tilbake og ser for seg korleis det kan sjå ut om du skal forbi tollhundane. Stinn brakke i loungen på utland OSL i dag. Har ikkje sjekka buffeten endå, men det nærmar seg frokosttid. Ha ein fin dag alle sammen!
God morgen fra CPH Hadde en fin tur fra Washington i natt, og crewet var fantastisk!! Ble noen timer søvn, og det er som bonus å regne for meg som sliter med å sove på fly. Har noen timer å slå ihjel i loungen før det er hjem til OSL kl 11.45. Ha en strålende dag
Ser føre meg at det hadde medført ein del ekstra kontroll dersom eg kom på grensa med eigenemballert, heimesalta side av geit. Det er vel ikkje sikkert eg hadde kome meg so langt ein gong, har mellomlanding i Canada, også dei er vel noko restriktive når det kjem til landbruksprodukt. Trur heller eg får gå på leit etter ein geitebonde når eg kjem til Seattle den 28. Med mine matlagingsferdigheiter trur ikkje eg det hadde hatt so mykje å seie at pinnekjøtet hadde vore hurtigtørka og salta på tre dagar.
God morgen. I dag var det jammen travelt på hilseforumet. Det må være matoversikten som inspirerer. Her i huset er det alltid ribbe, i barndommens dal var det også lutefisk av egen produksjon. Juledag står i hjortens tegn.
Du sjekker den bare inn da luringen . Men det kan faktisk hende du får tak i pinnekjøtt i Seattle. En del nordmenn rundt der så lov å håpe Alt annet enn pinnekjøtt på julaften er for øvrig tull. Vi tar neste års julebord hos @afirm i Sogn og Fjordane hvor det serveres pinnekjøtt av geit og hjemmebrent. Eg kjem
God morgen! Sikkert mange trøtte tryner her inne i dag. Hardt med Insideflyer julebord og en sinnsykt bra error fare wide open to all the worlds krinkelkroker, som er åpen så og si hele helgen. For en helg!!!! Tror det blir lenge til en lignenede helg. Personlig, så er jeg stråelnde fornøyd med denne "dealen". Endelig fikk jeg være med på morro med error fare, det har alltid glippet unna for meg tidligere. Resultatet ble to turer: 1) FLR-FCO-ICN-FCO-DUS (AZ, OZ, KE, AB ), Familieferie 2) FLR-CDG-SIN-NRT-DUS, (AF, ANA (EH?)) , Egotrip med 18000 eb poeng And, Pinnekjøtt it is....what else?