Hotell: Thon Rosenkrantz, Oslo Status: Black Rom booket: Standard dobbeltrom Oppgradering: Ingen Lengde opphold: 1 natt Da ble det en ny natt på Rosenkrantz i Oslo. Bestilte med 20% sommer rabatt. Ble ønsket velkommen av en ung mann. Ingen gjenkjennelse av status, ingen oppgradering. Jeg hadde ikke lyst å spørre heller da vi var der kun for en natt. Fikk rom i 7.etg med utsikt, ved siden av den jeg fikk forrige gang. Siden det var helg og en del støy på gata var det bra å ha rom såpass høyt oppe for da fikk vi sove. Jeg synes fremdeles at rommene er komfortable, selv om de ikke er de største. Aircondition fungerte som den skulle og det var nødvendig denne helgen. På rommet sto et håndskrevet kort med velkomsthilsen. Ble ikke tilbudt vann eller annet pga status. Vi fikk sen utsjekk ved forespørsel litt senere på kvelden og det satte vi pris på og ble ut tiden. Frokost er veldig god og variert med veldig god service. Fatene er fulle helt til stengetid. Veldig god kaffe også. Jeg liker fremdeles hotellet veldig godt og dette blir nok ikke siste gangen her, men synes det er litt kjedelig at de ikke oppgraderer da alle romkategorier var ledige ved innsjekk. Tror nok jeg kommer til å prøve ut noen av de andre Thon hoteller neste gang.
Hotell: Thon Høyers, Skien Status: Black Rom booket: Standard Queen Oppgradering: Standard dobbel Lengde opphold: 3 netter Kunne visst ikke få oppgradering til mer enn det mest kuriøse og ubrukte dobbeltrommet deres fordi jeg skulle bo i mer enn èn natt (men det var ledig i alle kategorier hele oppholdet). Fikk vann og noe sjokoladegreier. Snodig løsning med knøttlite toalettrom uten vask og knøttlite dusjrom uten mulighet til å stenge igjen kabinettet og ingen oppbevaring - plassert på hver side av gangen. Begynner etter tre opphold her nå å tro at alle rommene har pygme-bad. God mat i restauranten, ok frokost, men eggerøren var tilnærmet eggesuppe alle tre dagene.
Hotell: Thon Hotel Svolvær Status: Platinum Rom booket: Standard Twin Oppgradering: Business rom med fin utsikt Extras: 1 dåse Lofotvann, 1 pose med slik Lengde opphold: 3 netter + 3 netter (to forskjellige rejser) Hyggeligt opphold, fantastikt frokost. Fikk samme generøst oppgradering begge ganger. Fortrekker Thon Svolvær over Thon Lofoten, rommene er større, vedlikehold er bedre og utsikten er utmerket. - Hotell: Thon Hotel Nordlys, Bodø Status: Platinum Rom booket: Standard Oppgradering: Superior Lengde opphold: 1 natt Extras: 1 Imsdal, sjokolade Veldig lite bad, men ellers et komfortabelt rom. God beliggenhet. -- Hotell: Thon Hotel Jølster, Skei Status: Platinum Rom booket: Standard Oppgradering: Superior med balkong og utsikt over Jølstravatnet Lengde opphold: 1 natt Extras: - Bra stoppested langs E39, gode muligheter for fotturer i nærheten av hotellet
Hotell: Thon Europa, Oslo Status: Black Rom booket: Moderat dobbel Oppgradering: Aner ikke, tviler på det, fullt hotell. Lengde opphold: 1 natt Reisebyråbooking (vi har ikke mulighet til å legge til bonusprogram fordi noen har bestemt det), sendte henvendelse og fikk lagt til bonusnr. Ved innsjekk sto det frem en flaske vann med et lite kort med personlig hilsen. Ellers ingenting om oppgradering eller noen form av "spesiell" velkomst. Kollega sjekket inn etter meg, er ikke medlem i Thon+ og fikk utlevert en flaske Imsdal uten personlig kort.
Hotell: Thon Hammerfest. Status: Black Rom booket: Standard Double Oppgradering: Som vanlig ingentingl. Lengde opphold: 1 natt, egentlig booket 2 Berg-Hansen booking med medlemsnummer lagt til. Bodd gjennom jobben og privat på Thon, en kan ikke se at det noen som helst fordeler med å være Black hos Thon. Ser at andre som har lavere status får finere rom en meg selv,. Mulig de ansatte ikke har peiling på de forskjellige nivåer, da det ser ut som at gull og platinum gir bedre uttelling mht perks Så min erfaring mht bonusprogrammet til Thon, er at det er null poeng å prøve å opprettholde status. Bor kun på Thon om det ikke er noe annet i byen, eller alt er fullt. Fikk vann og en pose nøtter ved innsjekk, og det får vel alle medlemmer.
Hotell: Thon Bristol, Oslo Status: Black Rom booket: Dobbeltrom Oppgradering: Superior etter forespørsel Lengde opphold: 1 natt Hadde høye forventninger til Bristol. Innfridde ikke. Ingen anerkjennelse av status ved innsjekk, så jeg spurte om de hadde en oppgradering tilgjengelig. Da så resepsjonisten rart på meg, som om jeg hadde spurt om noe helt uhørt. Jeg er faktisk litt usikker på om hun hadde fått med seg statusen, gitt reaksjonen hennes. Fikk likevel velge mellom superior eller balkongrom. Gjennomgående merkelig og fraværende service på hotellet. Spiseplikt selv for boende gjester. Fellesarealer som ikke ble ryddet for glass og søppel på over 7 timer. Ost og pålegg til frokosten som var tørt i kanten, men bra ellers (med unntak av servicen). Sendte en epost i etterkant av oppholdet hvor jeg saklig påpekte en del observasjoner, og fikk svar fra en GM i denial. Alt er bra på Bristol må vite, og de som hevder noe annet tar feil. Han beklaget at oppgradering dessverre ikke var mulig denne gangen bla bla bla. Da jeg svarte at joda, oppgradering VAR faktisk mulig, og at han med dette faktisk løy til en gjest, gjorde han som mennesker som ikke tåler tilbakemeldinger gjør - han unnlot å svare
Hotell: Thon Partner Hotel Notodden Status: Black Rom booket: Dobbeltrom Oppgradering: Superior Lengde opphold: 1 natt Hotellet har fått seg et ordentlig løft fra de var frittstående for noen år siden. Fint oppussede rom, selv om superior også var nokså lite. Frokosten var veldig trist, kun én type brød og utrolig tørr og smakløs eggerøre.
Hotell: Thon Lofoten Status: Black Rom booket: Normal på poeng Oppgradering: Superior (etter et høflig spørsmål) Lengde opphold: 1 natt Resepsjonisten hadde ikke helt kontroll på rommene, så fikk rom på sydsiden, men det er vinduer der også. Spiste middag på Thon Svolvær som hadde en ekstremt bra 6 retter som bl.a. inkluderte pinnekjøtt-dumpling. Thon Lofoten kom på 2 plass i Twinings frokost kåring i år (etter Scandic Nidelven). Hotellsjefen gikk også i år rundt og skjenket kaffe. En tidlig søndags morgen. Fortsatt i like godt humør og oppmerksom. Hvis alle servicebedrifter hadde hatt en sånn sjef.
Hotell: Thon Hotel Oslofjord Status: Black Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng Oppgradering: Business rom Lengde opphold: 1 natt Bonusnatt ifbm flytting. Så jeg var oppgradert i appen, det ble også nevnt ved innsjekk. Svært rom med oppbevaring til alt man måtte ønske også på badet, dessverre litt for nærme heis og jeg våknet hver eneste gang den plinget. Det var også nokså lytt ut i gangen så busslasten med Kinesere hørtes veldig godt når de passerte. Like god frokost som forrige gang, knallbra egg i alle former og fasonger og stort utvalg av pålegg, brød og annet.