Gimpo mot nordpolen onsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Flymunda, 03. jan 2023.

1. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,939
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Asiana lounge Gimpo. 2+13+2,5 timer flyning står på dagens program, så da må det bli en svært god dag. Skal trolig komme ganske nærme nordpolen i dag. Gårsdagens flyning HND-FRA forsvant fra kartet til flightradar ganske lenge (det synes å stoppe litt nord for Grønland). Jeg la merke til at Asiana til og med fant frem en HON-tag til kofferten, til tross for at Lufthansa vel ikke har vært på Gimpo siden Incheon åpnet i 2001. I natt stod på nettsiden til Gimpo at det var windshear warning, med spesifisering av at det gjaldt en approach og også en avgangsrute, og at det kunne påvirke trafikken. Nå går det det jevnt med fly, hvor foreløbig ingen har blitt kastet i bakken, så da flyr de vel enten en annen rute ut eller så går det vel bra. Det er ganske så spesifisert informasjon å gi passasjerene på stedet hvor man sjekker ankomster og avganger. De har forøvrig en ganske kul skjerm for passasjerene i ankomsthallen for å følge med på et fly man venter på. Flightradar i midten viser luftrommet over Sør-Korea med merking av rutenummeret på hvert fly og så ser man hvordan flyene beveger seg på flyplassen i grafikken nederst så man kan følge flyet fra det landet på rullebanen til det ankommer gate.
    D666398A-3009-479A-9376-D0097BC97740.jpeg
    45DE2C5C-AC2B-4223-BFF8-D264C53003B7.jpeg

Last edited: 03. jan 2023
    Earl, Sunnfjordingen, EndreD and 16 others like this.
  2. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,939
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen igjen fra ANA suite lounge HND. Ikke ofte man rekker å si god morgen fra to lounger i forskjellige land før noen andre er våknet.
    DF6660CD-F8E1-440C-8D55-9A00D70CC5DC.jpeg
    Baguett med sjokolade er ingen stor hit for de som måtte lure.

Det gikk ganske så fort hit. Over 1200 km/t vet jeg ikke om jeg har vært før.
    038CCC3D-9BEE-45A1-AEBA-35BC20FECF9E.jpeg
    Det er jo imidlertid såpass trangt om plassen på HND, så vi ble stående i 40 min å vente på gate. Når vi skulle ut ble jeg beordret ut først som transit-passasjer. Og la i vei med norske klyv mot transit security. Etter litt kom det en dame fra Asiana løpende bakfra for å minne meg på å gå til transit security. Man blir passet godt på.

Earl, Sunnfjordingen, EndreD and 16 others like this.
  3. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,222
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo, våkner tidlig da kroppen fortsatt er et sted mellom japansk og norsk tidssone. Det går seg vel til etterhvert…

Ser ut som du har havnet i samme jetstrøm som vi var i mellom Japan og Korea for to dager siden, dog i motsatt retning. Vi klarte knappe 600km/t med head-wind på ca 330!

Ha en super onsdag folkens, enten den bringer medvind eller motvind!

Earl, Sunnfjordingen, EndreD and 10 others like this.
  4. Bonusduk

Bonusduk EBD

Likes mottatt:
    1,581
    Bonuspoeng:
    93
    DEBF5F65-6B7C-4B00-B65C-A49A3697F209.jpeg God morgen fra Stavanger.
    SK4156 med nesen mot BGO

Ha en strålende onsdag

Earl, Sunnfjordingen, EndreD and 11 others like this.
  5. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,709
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et bortekontor i hovedstaden!

Men en smak av Nordpolen ble det også her i morges, med kald vind og snøfokk. Virker som om været har skremt de fleste til å holde seg hjemme, for her har jeg kaffemaskinen nesten helt for meg selv. Pyser…;)

Vel, da får man kanskje gjort noe, da. Innimellom dagdrømming om reiser utover i året…

Nyt lillelørdagen!

Last edited: 04. jan 2023
    Earl, Sunnfjordingen, EndreD and 11 others like this.
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,714
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret.
    Fant ut at en time ekstra soving var nødvendig i dag, så jeg kom litt senere enn vanlig. Har nå bestilt en enveisbillett til Split i sensommer, og så gjenstår det bare å få bestilt resten av turen. Må innom Dusseldorf (kan evt droppe denne og dra direkte til CPH) for å rekke et fly til CPH og videre til JFK, kommer tilbake til DUS, skal på konsert i Tilburg og holder på å se om det er best å reise fra AMS, DUS eller BRU hjem til TRD igjen. Litt gøy å knote.

Kun 3 arbeidsdager igjen til BKK-tur! Jeg fortsetter å glede meg :)

Ha en finfin onsdag!

7. ccurrahee

ccurrahee GFL :) endelig…. Så ikke helt statusløs mer…

Likes mottatt:
    39,955
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra en lett nedsnødd Osloby.

Skrekken for forsinkelser og evig ventetid på avvising i morgen tidlig sitter allerede i kroppen.

T-1 og det gledes og stresset.

Men først et viktigere tema! Ikke noe dissing av Sjokolade på loff på forum takk!

https://www.facebook.com/people/Vi-...ns-sjokoladeplater-til-Norge/100070579340026/

Galle&Jessens sine mørke sjokoladeplater er uløselig knyttet til min barndom og helge frokost ( dansk versjon) i den rødstripede sofaen til min bestevenn. Stor var gleden og den stadige forundringen over alt dansker kunne kalle fornuftig mat for barn.

Baguettbitene passet forøvrig fint til Champagne i suites loungen synes nå jeg.

Ha en flott snøfylt dag forum ;)

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,078
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra hjemmekontoret.
    Valgte å ikke dra noe sted i dag, og i følge avisene kan det ha vært et lurt valg.
    Snøen laver ned, og det skal den fortsette med en stund. Ingen har brøytet veien heller, så da er det best å holde seg hjemme. Fyr på peisen og ovnen, så her er det riktig så koselig.

Booket en retur fra LAX i november, og skal booke en tur til ICN etter hvert. Forrige utgave av billettene ble bare rot til slutt, og nå viser det seg at "noen" har sett feil på datoene også. Så da er det ny runde. (Ender muligens med betalt billett i stedet for bonusbilletter)

Ha en herlig dag i snøen, eller hvor dere nå befinner dere.

Earl, Sunnfjordingen, Lars J and 5 others like this.
  9. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,939
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøvde med Cola Zero. Det var nok der det gikk galt. Det er vel kokkenes skrekk til mye mat. Champagne løser mye (fikk du Champagne av foreldrene til bestevennen din).

Lars J liker dette
  10. ccurrahee

Likes mottatt:
    39,955
    Bonuspoeng:
    293
    Må innrømme at det var en ny opplevelse med champagne:)

Lars J liker dette
  11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,815
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra snøkaoset

Last edited: 23. mars 2025
    RoadKing, LaDuden, Earl and 7 others like this.
  12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,772
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden. Skulle egentlig ut til en kunde i dag, men slapp det heldigvis.

Gratulerer til @Lars J med seier i forliksrådet. Imponert :)

Earl, Lars J, Flymunda and 1 other person like this.
  13. ccurrahee

Likes mottatt:
    39,955
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer. fint å se at det også blir en "premie" på deg og ikke bare en dom etter masse arbeid. Så får vi spare champagne til de er utstedt.

Lars J liker dette

Del denne siden