Gi bort gullkort - hvordan fungerer det?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 08. okt 2015.

1. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

Tenkt eksempel: Hvis jeg er diamant-medlem fra før, og rekvalifiserer til diamant innen opptjeningsperioden som går ut 31. oktober, når kan jeg da gi bort et gullkort? F.o.m 1. november? Eller hvordan fungerer det?

Mvh
    KristianR

2. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    259
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig kan du gi bort ett gullkort i løpet av den inneværende perioden (etter EBD er oppnådd), og så kan du deretter gi bort ett nytt gullkort i neste opptjeningsperiode (fom. 1. nov i ditt eksempel).

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan gi bort et kort per periode.
    Normalt perioden du først kvalifiserer og den neste. Kvalifiserer du på nytt får du gi bort igjen påfølgende periode.
    Dvs du får en "ekstra" det første året.

4. KristianR

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    113
    Nemlig. Så om jeg har gitt bort et kort 1. juli, og rekvalifiserer innen opptjeningsperioden som går til 31. oktober, så kan jeg gi bort et nytt 1. november? Det er ingen "delays" inne i bildet?

idole liker dette
  5. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    4,425
    Bonuspoeng:
    113
    Det er riktig. Gullkortet skal ligge klart til å gis bort 1.nov.

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,472
    Bonuspoeng:
    293
    Min opptjeningsperiode gikk ut 30. september, men jeg kvalifiserte til EBD i slutten av august. Jeg ga da vekk ett EBG til en kamerat og nå når min nye opptjeningsperiode begynte kan jeg gi vekk ett nytt som går til min bedre halvdel. Så jeg kan bekrefte det som også skrives over.

idole liker dette
  7. KristianR

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    113
    Kjempegreier. Takk for svar :)

8. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid tar det fra gullkortgiveren iverksetter til gullkortmottakeren mottar?

9. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,784
    Bonuspoeng:
    183
    Det skjer med en gang. Du får en mail du må bekrefte.

10. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,025
    Bonuspoeng:
    183
    Når kan jeg gi bort et nytt gullkort etter å ha rekvalifisert til diamant?
    Opptjeningsperioden min er fra 1.09-31.08 og jeg rekvalifiserte forrige uke til diamant.
    Jeg ga bort gullkort 20.07.23 da jeg kvalifiserte i til diamant i forrige periode, men på SAS.no står det at jeg har gitt bort gullkort for denne perioden.

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,163
    Bonuspoeng:
    183
    Andre gang er det etter utløp av graceperioden.

Preference liker dette
  12. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har hatt problemer med å gi bort gull- og/eller sølvkort i det siste? Fikk kona til å logge seg på for å gi bort et sølvkort til junior, før grace-perioden hennes går ut på mandag, men det kom ikke opp noe valg. Trodde først at hun likevel ikke hadde noe kort å gi bort, men det samme skjer på min side. Jeg startet ny EBD-periode 1. mars og skulle kunne gi bort både sølv- og gullkort etter 1. juni, men det kommer ingenting opp.

13. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Da har vi endelig fått det til. Det tok mange trykk på refresh-knappen før valget til slutt dukket opp. Da sønnen min skulle takke ja til gaven, måtte han også refreshe 4-5 ganger før valget om å godta kortet kom opp...

Lnbre liker dette
  14. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,977
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg skulle også gitt et gullkort og har hatt samme problem siste par dagene. Får prøve tipset om å refreshe.
    *edit: med tipset om refresh noen ganger, så fungerte det. Og en strålende fornøyd datter kan nå med gullkort se fram mot en fin tur på egenhånd, med tilgang til LHs lounger på vei til og fra Malta. Hun har bla en 7 timer lang stopp i Frankfurt.

Last edited: 28. juni 2024
    Claus liker dette
  15. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Siden jeg ikke klarte å finne noen annen tråd for dette prøver jeg meg her (sorry om det er feil)

Noen som har et gullkort å gi bort (mot noe poeng eller noe)? Jeg har en del flyreiser i Norge fremover men er et stykke unna gull og hadde satt pris på de fordelene det gir. Jeg får dessverre ikke oppgradert via Eurobonus shoppen nå pga. jeg ikke er langt nok inne i perioden tydeligvis. må vist være 6 mnd.

16. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,260
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer! Og dette er en av de få tingene SAS IT faktisk har fått til konsekvent :D

Del denne siden