Friends and family SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av corvette8, 08. sept 2015.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har kjøpt VIP Plus utenriks og kan sjekke hva som står i bekreftelsen?

2. Jon

Jon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    I bekreftelsen står det desverre følgende:

Prisregler SAS VIP Plus

SAS VIP Plus

Endringer: Ombooking er tillatt innenfor samme prisnivå. Ved oppgradering til høyere billettpris, vil differansen mellom betalt billettpris og høyere billettpris bli lagt til.

Refundering: Billett og drivstoffavgift er ikke refunderbare.

Barnerabatt: 2-11 år 25 % rabatt. 0-2 år 90 % rabatt. Ingen rabatt på avgifter, gebyrer eller drivstoffavgift.

3. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en stor nedtur.. Håper ikke det er en ny trend for SAS :(
    Da ryker mye av grunnen til å kjøpe plus-billetter for min del..

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    På mine VIP Plus-billetter intra-Europa står det ikke refundertbart. Innenriks er.

5. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Dobbeltsjekket siste Plusbillett jeg kjøpte intra-europa nå.
    Den er heldigvis refunderbar.. Men jeg liker ikke trenden..

6. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Tror dette er kanskje en IT-feil med den pop-up boxen som sier at VIP Plus innenfor Europa er ikke refunderbare. Hvis man klikker på linken til fullstendige regler (som kommer rett fra Amadeus), så står det fortsatt at de er faktisk refunderbare.
    Screenshot 2016-06-19 18.50.43.png

Petter B-C liker dette
  7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Sist gang (?) det var en slik kampanje så fikk jeg e-post om dette som spesifikt var utsendt til EBD, men denne gangen fikk jeg faktisk e-post fra den hyggelige damen som var med å arrangerte turen til Zürich i mai.

8. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    I hvilket ledd av bestillingsprosessen dukker denne lenken opp?

Edit: Glem det, fant det ut - den dukker jo opp umiddelbart :)

9. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Bestillingssiden er oppe og går igjen per nå. I detaljerte prisregler står det fortsatt "Cancellations permitted" på flere utenriksdestinasjoner.

Scandipendler liker dette
  10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør det i alle fall på alle jeg søker på. Så her har enten SAS forsøkt seg med en venstrehåndsløsning, ellers så er det en IT-feil oppe og går. Jeg antar det førstnevnte, så her er gjelder det å sikre seg bevismateriale.

Petter B-C liker dette
  11. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Løysinga må vel då vere at vi sjekkar dei detaljerte prisreglane grundig før vi trykkjer "kjøp" knappen for destinasjonen. I alle fall om det er snakk om "kjøp først og tenk senere/organiser ferie senere".

Eg heldt i alle fall på å gå på ei blemme i dag. Avreisedatoane var litt usikre, men eg tenkte som vanleg at "kan alltids avbestille plus billettar". Det hadde svidd på pungen om eg hadde bestillt for tre personar og måtte avbestille.

12. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Nei for all del. Men det er nærliggende å tro at på er eller annet tidspunkt blir de billigste Plus billetter mindre fordelaktige enn i dag.
    Kan også tenke meg en utvikling der dyre go billetter blir fleksible. Slik er det jo i andre selskaper.
    Men ikke misforstå, jeg liker Plus veldig godt. Med litt planlegging får man fleksible billetter til ikke mye mer enn kostnaden av Go, og litt bedre service. Har vel faktisk hatt familien i Plus siste par turer og samme gjelder de neste 19 segment som er booket.. Når jeg tenker meg om skulle man tro jeg var gæærn :)

13. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Det er de jo allerede, ettersom det nær avgang koster omtrent like mye å booke dem om som det koster å kjøpe ny i Go (og i noen tilfeller sågar booke om i Go, inkl gebyret).

14. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Med mindre du bor i Nord-Norge...

Are liker dette
  15. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Men er ikke du PhD-stipendiat da? Da lønnes man jo i samtlige nordiske land, om enn atskillige hundre tusen i året under universitetssektorens reelle overmennesker, byråkratene.

Plus-billetter er ofte rimelige nok, men hvis det er slik at rabattert Plus ikke kan avbestilles og kun endres til uhyrlig kostnad, så blir det en dyr polarrull og Ramlösa. Sistnevnte koster forøvrig 2 kr + pant i butikk i Sverige, har jeg latt meg fortelle.

16. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er forsåvidt riktig. Men privat kjøper jeg gjerne 2-4 billetter for samme reise når jeg er usikker på dato for å unngå dette problemet.

Hehe. Er du ikke stipendiat da? Har litt bedre økonomi enn en vanlig student da.. hehe..

17. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er man riktignok ikke student, heller ikke en ekstraordinær sådan, når man er PhD-stipendiat i Norden, selv om byråkratene gjerne vil ha innført en sådan status for å heve sin egen posisjon på en vesentlig andel av forskernes bekostning. Man er ansatt på vanlige vilkår, og det man gjør er vitenskapelig sett på et annet nivå enn hva et tusentall hvitkledde feltskjærere rundt om på landets allmennlegekontorer har maktet å gjøre selv om de også berettiges til en doktortittel.

18. Lumpen

Lumpen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    13
    Bare å ta det med ro, folkens. Det at VIP Plus i Europa ikke er refunderbar, er en skrivefeil på den norske siden. Bestiller man gjennom for eksempel den danske, står det i bestillingsdialogen og bekreftelsen at prisklassen er fullt ut refunderbar.

Ursa and SASlovah4evah like this.
  19. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,179
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man leser de detaljerte prisreglene på den norske siden, står det helt klart og tydelig at billettene er fullt ut refunderbar, så det er bare å gjøre som @Lumpen skriver: Ta det helt med ro.

CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
    CANCELLATIONS PERMITTED.

AFTER DEPARTURE
    CANCELLATIONS PERMITTED.

Ursa and Insomnia4u like this.
  20. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Joda. Klart man er. Man gjør akkurat like mye/lite som før, forskjellen er bare at det som var studielån nå er lønn og betydelig høyere. Og i mange tilfeller er opptakskravet bekjentskaper i staben.. Men det er nok politikk.. hehe..

Del denne siden