På vei hjem fra Atlanta.Trøster meg med noen bobler. Håper Norge blir igjen minst en uke til. Del en av ferien er over. Godt det ikke er lenge til del to. Ha en strålende fredag alle bonusnisser
God morgen fra Seogwipo KAL Hotel, Jeju! I går ble en rolig dag med bassenget og avsluttet med en klassisk Jeju matrett, Kalchigryte (갈치초림). Etterpå ble det en tur på Olleh markedet, der kjøpte og smakte jeg Hallabong mandarin for første gang. Den var sinnsykt god, kanskje den beste mandarin jeg har smakt! Kalchigryte (갈치초림) - knallgod fiskegryte med fisken Kalchi, en flat og lang sølvfarget bunnfisk, sammen med koreansk reddik. Ser veldig sterk ut, men det kun middelsk spicy. Alltid mye sideretter i Korea. Den stekte fisken (okdong/옥동) var knallgod, første gang jeg har smakt. Olleh marked (올레시장) Hallabong/할라봉 mandarin. Knallgod og søt!
Solkysten har litt morgentåke, men været ser lovende ut .. 17 grader i helt stille .. Godt det er helg
God formiddag fra oslo vest. Det er antydninger til overtenning, ikke grunnet spennende reiser planlagt, tvert i mot, men bare noen timer til, så er det litt ferie. Det skal muligens feires med en negroni i aften, og muligens Charles Heidseck må til pers og, time will tell. Ferien har lite planer, hjemmeferie da halvdel må lese til videreutdanning og "sjølvasten" må dekke opp for barnehage, så det blir nok mye besøk til familiære relasjoner kommende ukene. Dagen starter hett, og det blir nok ikke mindre utover, ønsker alle forumister en knallgod en, både helg og sommer!
Morn fra hotellsengen på St. Maarten, atter en gang. Været er også atter en gang 27 grader med vind. Bare litt under 5 timer igjen før vi må forlate rommet, men det går fint, for ferien er ikke over! Vi skal forflytte oss til den Nederlandske siden av øya og bo der i noen netter før vi tar en Fransk fugl tilbake til andre siden av dammen. Ha en fin fredag
Hei fra Porsgrunn. Da er det drøye tre ukers ferie på denne karen. Reiser til sørlandet på ferie til søndag. Starter første feriedag med årskontroll hos tannlegen straks Ha en hullfri dag
Turkish til Afrika via Istanbul. Småsliten A333 fra 2013 som har noe så eksotisk som kablet nettverk til hvert sete. I nyere tid har de lagt til WiFi også, som funker rimelig bra. 13 USD for 4 timer flight. Avgang 20 min forsinket fra et generelt litt kaotisk OSL idag, men de antyder landing på rutetid likevel. Tydelig at sommeren er i skikkelig sving, for det var mange amatør-flyvere i security og rundt om God flydag og snart helg, alle!
God morgen fra Bonaire! Litt mer skyer i dag så planer for dagen er under bearbeiding over en kopp kaffe. Ungene skal på dag to av Adwanced Open Water dykkekurs, det innebærer dypdykk og vrakdykk. Men siden det er såpas skyer og dyrkingen utenfor se treet der de er ikke er den beste så tviler jeg på at vi gidder innkvartere oss på stranda der en dag til mens kurset pågår.
God ettermiddag fra hjemmekontoret, denne gang avdeling Stråtjern; På mandag blir det flytur igjen, snarvisit til Beograd med LH via MUC.
God ettermiddag fra litt mer jobb men det gir meg søndagen fri så da kan jeg se sport lørdag kveld, med god samvittighet. Vet ikke om alle skal se på tv på lørdag, men jeg skal vist på pub for å se på ball lek. Det blir nok bra. Ser for øvrig at Haakon har samme favorittsete som undertegnede og en god del andre forumister om bord hos SAS. Så da må Mette sitte alene igjen hjemme mens resten av familien enten oppholder seg i Bærum eller Miami. Han trenger sikkert en gutta tur på kamp etter lange dager på sykehuset.
T-1 til OSL-PMI. 3 uker på Belearene står for tur. Nærmere bestemt Mallorca, Ibiza og Formentera. Fly PMI-IBZ var rimeligere enn ferge så da blir det fly der også. Iberia Airlines skal ta oss de 45min fra PMI til IBZ. Videre til Formentera blir med ferge. 42 restaurantbesøk står på planen. På Ibiza står bl.a David Guetta og Calvin Harris på programmet. Innimellom spising, bading, beach clubs og night clubs er planen å bestige flest mulig topper.
God morgen fra La Crosse, Wisconsin. Ingen sol, men nærmere 30 grader. I dag skal jeg krysse Mississippi, og besøke to nye stater. (Den ene er bare juks, så den skal jeg innom en gang til på turen) Ha en fin en!