Fredag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 24. juli 2026.

1. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    5,160
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Zhangjiajie!

I går ble en lang dag med mye kjøring og gåing, men for en spektakulær natur. Skrittelleren viste 29500 når dagen var over.

Området ble formet for ca.400 millioner år siden når området lå under havoverflaten. Steinen er sandstein deposits. Når området ble løftet opp over havet, ble sandsteinen sakte men sikkert erodert av vær og vind, der den mykeste sandsteinen ble erodert først, ofte vertikalt. Gjenværende er den hardeste steinen. Utviklingen har mange likhetstrekk med området rundt Colorado/Utah.

Området var inspirasjon til filmen Avatar og bilde #3 er steinformasjonen som ble kjent i etterkant.

Ikke meg eller familien på bildet, men nesten umulig av og til å få tatt bilde når det er så mye folk. Så det var godt å ha VIP billetter med tanke på køene.
    20260723_084053.jpg 20260723_084507.jpg 20260723_102639.jpg 20260723_103047.jpg 20260723_144250.jpg

Last edited: 24. juli 2026
    Kniven, jocke, Earl and 21 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,744
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen :)

Nå er det straks helg igjen!

Testet Brasserie Fourage denne uken, som har klart å ta en død parkeringsplass for en Joker overfor russalget langs Akerselva og gentrifisere den til en hyggelig uteservering som ser bort på Jakob og Eventyrbrua.

Skikkelig skikkelig solid kjøkken, med Kongekrabbe og Piggvar. Og en Riveslates fra Gallet (1960)som jeg har kjøpt endel flasker fra allerede. Kan anbefales.

Earl, Sonictravel, Calling and 8 others like this.
  3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    19,900
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra sjøfarts - og elvebyen Gøteborg.

Rekecruise med St Erik avslørte at ikke alle har kommet videre fra unionstiden. Sildesalaten vaiet friskt akterut. Det var til og med gitt spesialtillatelse da skuta var bygget før 1905. Vi sa det var greit siden Sverige røyk først ut i fotball-VM.

20260723_172102.jpg

20260723_200544.jpg

Vi som har sans for ordspill liker også navnevalgene på fergene som trafikkerer Gøta elv.

20260723_165424.jpg

Lite luftfart, fly og setekonfigurasjoner i dag? Blir nok ikke bedre neste uke.

Ha en fin fredag!

jocke, Earl, Liza and 14 others like this.
  4. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    God hotellfrokostmorgen!

Setter pris på slike "innovasjoner" i frokostbufféten!

8e2c02709768418cb5c85af4a7180ab0.jpeg

Sognefjorden neste stopp. Klar for lokal sider og vin!

Ha en flott dag!

jocke, Earl, Sonictravel and 13 others like this.
  5. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,351
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra nordvest i det sedvanlige gråværet. Bytur i dag og da er det godt vi har Scandic:
    IMG_5760.jpeg

jocke, Earl, Sonictravel and 14 others like this.
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    25,380
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret i Sandefjord!

Siste arbeidsdag før ferien starter. Tre uker med hvile venter :D
    Litt deilig å tenke på at flere av mine kollegaer har sin siste feriedag i dag ... :p

Vi var forresten 4 kollegaer + partnere og kjørte Gokart i Skien i går kveld. Veldig gøy men kartene går jo ikke i mer enn 50 km/t så i praksis er det to svinger en må bremse før ...

Ha en flott sommer-fredag!

T-6 Kreta
    T-55 Sør-Afrika
    T-195 Sydney

jocke, Earl, Sonictravel and 13 others like this.
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Kaffe, seng, hunder som fortsatt sover. Repeat.
    Litt skyer i dag, og det er meldt mye vind. I morgen skal det visst regne litt. Jaja. Får gjøre ferdig uteaktivitetene i dag.

Ha en fin en!

jocke, Earl, Sonictravel and 14 others like this.
  8. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,962
    Bonuspoeng:
    183
    God morn!

Langtidsvarselet viser 10 dager med regn, skulle tru en bodde i Bergen?!

Jaja da blir det pause fra husmaling og vi setter snuten mot landstedet.

T-45 SFO

Berlioz, jocke, Earl and 13 others like this.
  9. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    19,478
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Natthelg i prosessindustrien på overtid, greit nok, det er heldigvis frivillig.

Ellers er sommerferie over for fruen, og hun "klager" på at ferien til neste år allerede er brukt opp pga meg og mine bestillinger:p

T-80 SEZ
    T-169 MLE
    T-261 IAD

Berlioz, jocke, Flymunda and 12 others like this.
  10. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    11,481
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Kverneland.
    Her kom en hjem til SVG i går kveld etter en hel uke på jobb. Nå er en oppasser for yngste datter sin katt så her er det frokost ok kaffe på meg og annet knask for pus.
    Blir litt småærend rundt om kring i dag, så må barnebarn besøkes, men de holder jo til next door for to av døtre bor nesten samme sted.
    Ha en glitters fredag :)

Berlioz, Earl, Sonictravel and 9 others like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag (kl 12.10 her) fra Nairobi.

Ble noen sene dypp i bassenget igår, og en god porsjon mygg som forsynte seg der jeg satt og tørket opp etter badet. Note to self: bruk myggsprayen jeg har tatt med, ikke bare la den stå på rommet....

20260723_185709.jpg

jocke, Earl, Sonictravel and 5 others like this.
  12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    28,386
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra stua.

Åpnet verandadøren for å høre litt på regn, måkeskrik samt få inn kjølig friskluft i leiligheten :)

Fløy AMS-CPH-TRD i går kveld, fikk oppgradering til business på første strekk selv med en go light billett (EBD selv, fruen EBG).
    Flyverten kunne melde med et blunk om at champagneglassene var litt problematisk i dag, som om de har hull og derfor skulle han passe på å etterfylle glassene jevnlig. Det skal jeg love deg at han har gjort! På 1t10 minutt flytid rakk han å åpne flaske nr 2 som vi kom halvveis i, kun en dame som hadde tatt et glass utenom oss som vi har fått med oss.

På flygning to ba jeg om en gin tonic med diamantfordel, fikk utlevert i to omganger, drikken først og så et plastglass med is og sitron som kom fra foran gardinen. Det var kjempevarmt i kabinen, og GTen gikk fort ned. Da de kom en runde med kaffe spurte jeg om en til. 'Nei, det er begrenset til 1 alkoholenhet, så da må du betale' fikk jeg som svar. Jeg spurte om det en ny regel, og da svarte flyvertinne nr 2 'nei, det har vært slik kjempelenge, kanskje kollegene du har flydd med tidligere bare har ignorert regelen!? Fulgt av jeg kan vise deg regelen om du vil?' Jeg bare svarte at jeg ikke ønsker å krangle på det og ar jeg klarer meg fint uten GT nummer to.
    Et timinutt/kvarter senere kom hun smilende med en GT og sa 'vi har diskutert og sjekket, og fant ut at det ikke er en begrensning på denne flygningen, beklager så mye' hun sa også at de hadde blitt forvirret av forskjellige regler på alle forskjellige segmenter de hadde flydd og da spesielt innad i Norge.
    Litt senere gikk hun forbi og hadde et veldig spørrende ansiktsuttrykk og forsiktig tommel opp som jeg svarte med tommel opp. Hun smilte og fortsatt å gå.

begge var Link forresten.

Ha en finfin fredag!

13. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,252
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra Stuen Tidligere Kjent Som Gull på OSL.

Ingen eksotiske reisemål i dag, men et par korte hopp med Herr Dr. Luft Hansen er uansett en ålreit måte å tilbringe dagen på. Når man har kommet seg opp i luften om en drøy time, er det heldigvis også blitt gin o'clock, så da blir feriemodus aktivert.

God fredag!

Spielhaug, Ololsen, Berlioz and 7 others like this.
  14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    41,052
    Bonuspoeng:
    183
    God mornings fra Bonaire!
    IMG_7753.jpeg
    Ypperlig vær for strandhugg i dag også, så da blir det nok en tur.

Må få i meg litt kaffe først, så blir det å rigge til dykkeutstyr for en siste lang duppert på revet. Klarte en svømmetur på 106 minutter i går så får se om jeg skal overgå i dag.

Ellers bærer det mot NYC med United i morgen så er en del pakking og ordning som dessverre også står på programmet.

15. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    9,228
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden. Etter generelt sol og fint vær helt siden man kom hjem fra utlandet på tirsdag er det nesten uvant at det har skyet til nå. I morgen ventes det regn så greit man har unnagjort litt uteaktiviteter idag. Snart helg, men det betyr også snart mandag og tilbake på jobb etter ferien. Jaja godt de fleste kollegaene fortsatte har fri så det er få møter i kalenderen første uken!

Nyt fredagen og god helg folkens :)

Del denne siden