Fredag og kollega treff i Seoul

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 03. juli 2026.

1. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    4,825
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Songdo, Incheon.

I går tok vi i mot en god kollega av meg og familien, som skal ha sommerferie i Sør-Korea og Japan.

Det ble en hyggelig tid hvor vi utforsket Haebangchon, et nytt område for meg i Seoul. Det er en gammel bydel hvor det bodde mange fra Nord-Korea etter krigen. Nå er det mange unge som åpner opp kafeer, brunch restauranter og andre vestlige konsepter i området, fordi det er mye billigere å leie her (foreløpig). Så se for deg et område med masse gamle murhus, trange gater og masse kafeer og restauranter. De har også laget Sinheung marked, et utendørs food court med tak, veldig kult sted. Området med markedet ligger høyt, rett under Namsan/Seoul Tower og de fleste restauranter har takterrasse med utsikt over Seoul. Glemte selfølgelig å ta bilder, men skal sjekke med kollega og familie når vi treffer de senere i dag om noen av de tok bilder.

Det viste seg at enda en kollega var i Seoul, så da ble vi enda flere kollegaer med familie som møttes til middag :)

Idag blir det å være guide igjen, det blir Gyeongbokung palass, Insadong og Ikseondong.

En fin dag ønskes alle medforumister!

Sinheung marked i Haebangchon
    20260702_151821.jpg

Praktisk med "beltetrapp" for bagasje, Seoul Station
    20260702_124756.jpg

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    80,900
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Her er det ganske rolig, så jeg benytter sjansen til å oppdatere meg på nyheter og selvfølgelig på IF.

Straks en tur på trening. I ettermiddag går turen til hytta, for å gjøre klart til sommeren.

Oppdaget forresten at jeg var flyttet fra 1H til et "midtsete" begge veier til/fra USA neste uke. Alle vindussetene var ledige, så det så ut som at flere var flyttet på. Fikk flyttet meg tilbake, heldigvis. Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Ha en fin en!

geddi, Flymunda, Stuttfeiten and 9 others like this.
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,871
    Bonuspoeng:
    183
    Truffet av denne? Fra Salesinfo:
    Screenshot_20260703-081442.png

Nordlands, geddi, Flymunda and 8 others like this.
  4. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,865
    Bonuspoeng:
    183
    Morgenhilser fra kontorkrakken, downtown Oslo.

Droppet t-banen til jobb i morges, det ble i stedet jogget ned hit. Så selv om det både var mye nedover og en nokså kort tur, synes jeg at dagens trening er unnagjort. Det blir nok god anledning til å restituere i dag, møtekalenderen er tom og det samme ser det ut til at de fleste kontorer og møterom vil være. Har heldigvis lunchavtale utenfor huset, så skal se det både blir burger og øl. Fordi jeg fortjener det.

God fredag!

geddi, Flymunda, Stuttfeiten and 9 others like this.
  5. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    39,282
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra Heathrow. I ferd med å våkne med en kaffe på sengen her på Hilton Garden Inn. Når jeg trakk fra gardinene sto det en A380 fra Quanta’s utenfor, og det er jo sjelden kost på de fleste hoteller, forsvant dessverre før jeg fikk rota frem kamera.

Dagen bringer utflukt inn til London sentrum, litt shopping og gatevandring før lunch på Fallow, hvor vi blant annet tenker å sjekke ut om deres grillede torskehue lever opp til internett hypen.

Etter det tilbake på LHR for kveldsflight med VS137 skal frakte oss videre til JFK.

geddi, Flymunda, funkenstein and 9 others like this.
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    27,503
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra stua!

Same dat change funket ikke, så det ble en rooooolig oppstart med god tid til å rekke en flygning kl15.
    Vi har gått tom for melk, ingen problem for meg men fruen liker å ha det i kaffen. Baileys måtte komme til unsetting som alternativ, det er tross alt feriestart så det går fint.

Ny blåtannhøyttaler ble hentet i går og testet behørlig, men ikke over 50% lydstyrke for det var heftig nok. Fruen var litt overrasket over størrelsen men liker lyden. Om du trenger lyd på terrassen eller til fest kan jeg anbefale Marshall Bromley 750 :)
    Men, med sine 24kg er det ikke noe man tar med på flytur, så denne blir igjen mens vi farter til Nederland, og videre til SXM på søndag. Skal treffe noen venner i morgen.
    Det er ferie

geddi, Flymunda, funkenstein and 7 others like this.
  7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    29,448
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå Sunnfjord. Ein ting er sikkert - frukost er godt!

geddi, Flymunda, funkenstein and 5 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    80,900
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan nok være ja. Hva er UN status?

9. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,289
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra jobben.

Sommerens gode gjerning er å jobbe utover kvelden så en svensk kollega som skal hjem til mamma får satt ungene i bilen kl 4 og ikke .. i kveld.

Drar ut av byen selv, men tåler nok å komme til for sent til taco fredag:) Det eneste dumme er at det ikke var jeg som handlet inn til middag....

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,871
    Bonuspoeng:
    183
    "Unable"

holmen liker dette
  11. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,339
    Bonuspoeng:
    93
    En my bedre morgen fra London i dag og humøret er på topp igjen! Bare noen timer igjen til første av to Metallica konserter er i gang og solen stråler. En vakker A380 fra British Airways seiler sakte over de spektakulære bygningene her.
    20260702_143236.jpg

Last edited: 03. juli 2026
    geddi, Flymunda, funkenstein and 4 others like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,657
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra OSL. Super effektiv fast track med overraskende liten kø.

I OSLounge derimot var det så fullt at de hadde sluttet å slippe inn folk.

Da er det greit å kunne trekke opp Amex Platinum og spørre høflig om det er stengt inn til premium avdelingen også :p

Det var det ikke :)

20260703_155351.jpg

Calling, Flymunda, obay and 1 other person like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    888,253
    Bonuspoeng:
    293
    Litt vått og litt tåke og litt tøff natur over Trollstigen..
    Vi er ved godt mot og skal spise en bedre middag i Valldal
    Godt det er helg e3ac2cca-fd0a-40b3-9942-9a456252f171.jpeg

jocke, Calling and holmen like this.

Del denne siden